درگ رفت و برگشتی بین آلفارومئو جولیا کوادریفولیو و کادیلاک CT5-V بلکوینگ
کادیلاک CT5-V بلکوینگ و آلفارومئو جولیا کوادریفولیو هرچند هردو سدانهای اسپرتی هستند ولی در یک سگمنت قرار ندارند و از لحاظ قدرت هم اختلاف زیادی باهم دارند. بااینحال، مسابقات درگ بین خودروهای اسپرت همیشه جذاب است خصوصاً اگر این درگ از نوع رفت و برگشتی یا U-Drag باشد که طی آن خودروها پس از پایان 400 متر ترمز میگیرند، دور میزنند و به خط شروع بازمیگردند. ادموندز این مسابقه را بین خودروها دو بار برگزار میکند که در دومی رانندهها جابجا میشوند تا همهچیز عادلانه باشد.
پیش از آنکه سراغ تماشای این رقابت جذاب برویم، بهتر است ابتدا مشخصات فنی خودروها را مرور کنیم. زیر کاپوت کادیلاک یک نیروگاه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ سنتی آمریکایی قرار گرفته است که 668 اسب بخار قدرت و 895 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود. از سوی دیگر، آلفارومئو از یک موتور 2.9 لیتری V6 توئین توربوی اصیل ایتالیایی استفاده میکند که ریشههای آن به پیشرانهٔ V8 فراری بازمیگردد. جولیا با 510 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور، بسیار از رقیب آمریکایی ضعیفتر است و هرچند 135 کیلوگرم وزن کمتری دارد ولی به نظر نمیرسد این وزن سبکتر برای جبران اختلاف 158 اسب بخاری قدرت کافی باشد. این سدان ایتالیایی همچنین از لانچ کنترل هم بیبهره است.
بنابراین، از همین اعداد روی کاغذ مشخص است که جولیا در برابر کادیلاک شانسی ندارد و با آغاز مسابقه، این موضوع در واقعیت هم خود را نشان میدهد زیرا CT5-V با غرش V8 و سوت سوپرشارژر، از همان ابتدا کاملاً جلو میافتد و حتی با اینکه هنگام ترمز گیری کمی عقب میافتد ولی اختلاف آنقدر زیاد است که کاری از دست آلفا برنمیآید. در این رقابت، جولیا ظرف 4.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت میرسد و 400 متر را در 12.5 ثانیه طی میکند درحالیکه این اعداد برای کادیلاک به ترتیب 3.9 ثانیه و 11.6 ثانیه هستند. CT5-V بلکوینگ کل مسیر U-Drag را هم در 34.2 ثانیه طی میکند و بسیار زودتر از رقیب ایتالیایی به خط پایان میرسد که این کار را در 37.0 ثانیه انجام میدهد.
مشخصات فنی
آلفارومئو جولیا کوادریفولیو | کادیلاک CT5-V بلکوینگ | |
پیشرانه | 2.9 لیتری V6 توئین توربو | 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | 510 اسب بخار | 668 اسب بخار |
گشتاور | 600 نیوتن متر | 895 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 10 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | 1735 کیلوگرم | 1870 کیلوگرم |
قیمت پایه | 81,355 دلار | 96,990 دلار |
قیمت تستشده | 86,780 دلار | 132,410 دلار |