معرفی آلفارومئو توناله مدل ۲۰۲۶، جراحی زیبایی برای فرار از شکست
آلفارومئو در تلاشی برای احیای فروش شاسیبلند کامپکت خود، از نسخه فیسلیفت توناله رونمایی کرد. این خودرو که با مدل ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد، از اواخر سال جاری میلادی با طراحی ظاهری جذابتر، تغییرات جزئی در کابین و یک استراتژی کاملاً متفاوت در بخش قوای محرکه برای بازار آمریکا، به نمایندگیها راه پیدا میکند. این بهروزرسانی پاسخی مستقیم به افت ۲۳ درصدی فروش توناله در بازار ایالاتمتحده است؛ آماری که زنگ خطر را برای این برند ایتالیایی به صدا درآورد. حالا آلفارومئو امیدوار است با این جراحی زیبایی، نظر خریداران بیشتری را بهسوی محصول خود جلب کند.
مهمترین تغییر ظاهری در نمای جلو رخ داده است؛ جایی که یک جلوپنجره مقعر با الهام از مدل افسانهای 33 استراداله خودنمایی میکند. این جلوپنجره جدید با خطوط افقی و قاب مشکی، چهرهای تهاجمیتر به توناله بخشیده است. سپر جدید، اوورهنگ کوتاهتر در جلو، افزایش فاصله عرضی چرخها در محورهای جلو و عقب، رینگهای جدید و سه رنگ تازه قرمز، سبز و زرد از دیگر تغییرات این فیسلیفت هستند. در داخل کابین، تغییرات ظریفتر اما قابلتوجهاند. آلفارومئو از متریال، رنگها و پرداختهای باکیفیتتری استفاده کرده است. دوختهای متضاد روی داشبورد و پنل درها و همچنین امکان سفارش کابین با چرم قرمز برای اولین بار، ازجمله بهروزرسانیها به شمار میروند. همچنین کنسول میانی و شیفتر دوار انتخاب دنده نیز بازطراحی شدهاند.
شاید بزرگترین شگفتی این فیسلیفت، حذف نسخه پلاگینهیبریدی از بازار آمریکا باشد. این نسخه با ۲۸۵ اسب بخار قدرت و توانایی پیمایش ۵۳ کیلومتر در حالت تمام برقی، پیشازاین قدرتمندترین و پاکترین گزینه توناله بود. ازاینپس، توناله در آمریکا تنها با یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر عرضه خواهد شد که ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود.
آلفارومئو برای سادهسازی، تعداد تیپهای توناله را به سه مدل شامل اسپریت (پایه)، ولوسی و یک تیپ جدید بنام اسپرت اسپشاله کاهش داده است. تیپ پایه بهصورت استاندارد با رینگهای ۱۸ اینچی عرضه میشود، درحالیکه تیپ ولوسی از سیستم تعلیق دو حالته و رینگهای ۱۹ اینچی با کالیپرهای ترمز قرمز برمبو بهره میبرد. تیپ جدید اسپرت اسپشاله نیز با رینگهای ۲۰ اینچی، تریمهای نقرهای در بدنه و کابینی پوشیده از آلکانترا، خود را از سایرین متمایز میکند. گفتنی است که در بازار اروپا، نسخه پلاگینهیبریدی همچنان عرضه خواهد شد و در کنار آن، گزینههای هیبریدی و دیزلی نیز مطابق با استاندارد آلایندگی یورو 6e در دسترس خواهند بود.