آلفا رومئو

معرفی آلفارومئو 8C زاگاتو، سوپراسپرت تک ساخت خیره‌کننده

زاگاتو با بازطراحی آلفارومئو 8C برای یک مشتری ثروتمند، مدل دوپیاکودا را با سقف دو گنبدی و در رویداد کنکورزو دلگانزا ایتالیا رونمایی کرد.

زاگاتو آخر هفته‌ای پرمشغله در کنکورزو دلگانزا داشت زیرا دو خودروی طراحی‌شده توسط این کارگاه ایتالیایی در رویداد مذکور رونمایی شدند. این شرکت طراحی افسانه‌ای با ارائه نسخه‌ای خاص از ب‌ام‌و M4 با سقف دو گنبدی، همه را شگفت‌زده کرد اما خودروی دیگری که توجهات را جلب کرده، کوپه‌ای بر اساس آلفارومئو 8C کامپتیزیونه است که برای اولین بار در سواحل دریاچه کومو در ایتالیا به نمایش درآمد. این مدل ویژه که دوپیاکودا (به معنای دم دوگانه) نامیده می‌شود، پروژه‌ای تک ساخت است که به سفارش یک مشتری ثروتمند ایتالیایی ساخته شده است.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این 8C تک ساخت علاوه بر سقف دو گنبدی، فرم عقب کام‌بک است. کام‌بک به خودروهایی گفته می‌شود که خط سقفی با شیب ملایم دارند که به‌صورت ناگهانی در انتهای خودرو به سطحی عمودی ختم می‌شود. این سبک طراحی توسط «وونیبالد کام»، طراح و آیرودینامیست آلمانی، در کوپه ب‌ام‌و کام ۱۹۳۸ ابداع شد. آلفارومئو 8C به‌خودی‌خود خودروی فوق‌العاده زیبایی است ولی زاگاتو جرأت کرده یکی از زیباترین خودروهای دوران مدرن را بازطراحی کند. البته اینکه آیا نتیجه کار از طراحی «ولفگانگ اِگِر» و «دانیله گاگلیونه» در دهه ۲۰۰۰ زیباتر شده یا نه، جای بحث دارد.

مانند ب‌ام‌و M4 زاگاتو، دوپیاکودا نیز بدون سقف دو گنبدی امضای زاگاتو کامل نمی‌شد. اگرچه کل بدنه بازطراحی شده، اما بخش عقب تغییرات بزرگ‌تری را تجربه کرده که این خودرو را از 8C استاندارد متمایز می‌کند. تجربیات زاگاتو از پروژه آلپین A110 سال گذشته که به سپر عقب بلند قابل ‌جدا شدن مجهز بود، به بازتعریف عقب این آلفا کمک کرد. مشخصات فنی دوپیاکودا اعلام نشده است که می‌تواند نشان‌دهنده حفظ موتور V8 فراری باشد.

در 8C استاندارد، موتور ۴.۷ لیتری تنفس طبیعی ۴۵۰ اسب بخار و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. قدرت از طریق گیربکس اتوماتیک شش سرعته با پدال‌های تعویض دنده به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد. این خودرو شتاب صفرتاصد کیلومتر بر ساعت را در ۴.۲ ثانیه طی می‌کرد و حداکثر سرعت آن ۲۹۲ کیلومتر بر ساعت بود. این اولین بار نیست که زاگاتو آلفارومئو 8C را بازطراحی می‌کند زیرا در همین نمایشگاه در ایتالیا در سال ۲۰۱۰، زاگاتو مدل TZ3 Corsa را برای کلکسیونر آلمانی مارتین کاپ رونمایی کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. کسرا

    ۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (229 ديدگاه)

    خیره کننده؟!

    موافقم 14
    مخالفم 7
  2. HR3

    ۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (259 ديدگاه)

    آلفا 8c رفرنس خیلی قشنگ تر از این نمونه است ولی عبارت خیره کننده خیلی اغراقه واسه یه اثر هنری ساده و بدون بدعت گزاری خاصی در طراحی
    خیره کننده می تونه واس محصولاتی مثل بوگاتی La Voiture Noire یا بوگاتی میسترال یا لامبورگینی ونونه استفاده بشه
    آلفا 8C چشم نوازه

    موافقم 15
    مخالفم 4
  3. مهردادکمال

    ۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2146 ديدگاه)

    الفارومئو ۸ c لکسوس lfa دو‌ سوپر اسپرتهایی بودن که ارزش واقعیشون تو زمان خودشون درک نشد .الان تازه داریم میفهمیم چه گنجهایی بودن.قیمتشونم بالا رفته
    البته سوپر اسپرتهایی مثل وایزمن و اسپایکر الان هم ارزشمند شدن.تفاوت اینا تو طراحی خاص و خیره کننده و تعداد کم این هاست. ولی الفا رومئو و لکسوس تمام معیارهای خوب رو باهم دارن و بی نقصن

    موافقم 17
    مخالفم 1
  4. علی Shelby

    ۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (771 ديدگاه)

    من با 8c اصلی بیشتر حال میکنم
    پشتشم زیاد خوب در نیومده

  5. مهران

    ۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (114 ديدگاه)

    زشت

    موافقم 4
    مخالفم 9
  6. Taha Ayoobi

    ۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6261 ديدگاه)

    خیره کننده نیست

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا