تصاویر دیجیتالی جذاب از آلفارومئو جولیتا جدید منتشر شد
استلانتیس عملکرد بدی در آمریکا دارد و پس از گذشت 9 ماه از آغاز سال جاری میلادی، میزان فروش آن با افت 17 درصدی به کمتر از 1 میلیون دستگاه رسیده و این وضعیت حتی در سهماهه سوم بدتر بوده به گونهای که استلانتیس کاهش فروش 20 درصدی را ثبت کرده است. این خودروساز با افت فروش تمامی برندهای خود از جمله آلفارومئو مواجه بوده و برای درک بهتر این موضوع بهتر است بدانید سدان میان سایز جیولیا تا ماه سپتامبر فقط به خانه 1724 نفر راه یافته درحالیکه فروش شورولت کامارو بازنشسته 5750 دستگاه بوده و میزان فروش دو روز کاری تویوتا کمری بیشتر از کل فروش جیولیا در 9 ماه بوده است! قطعاً مدیران استلانتیس باید برای بهبود اوضاع تلاش کنند هرچند وضعیت فعلی سبد محصولات آلفارومئو چنگی به دل نمیزند.
البته طراحانی هستند که خلاقیت و جسارت بیشتری نسبت به مدیران استلانتیس دارند و در دنیای مجازی تصویرهای جذابی از نسل جدید آلفارومئو جولیتا را منتشر کردهاند. لوکا سرافینی طراحی در مودنای ایتالیاست که برای سومین بار بازگشت این خودرو را به تصویر میکشد. اولین بار بین سالهای 1954 تا 1965 بود که این نام برای مدلهای تایپ 750 و 101 بکار رفت و نسخههای سدان، کوپه، اسپایدر و استیشن بر این اساس تولید شدند.
سپس در سال 1985 بود که نام جولیتا برای مدل چهار در دیفرانسیل عقب تایپ 116 احیا شد و دومین بازگشت جولیتا به دنیای خودرو نیز در قامت یک هاچبک جمعوجور دیفرانسیل جلو با کد تایپ 940 بود که بین سالهای 2010 تا 2020 تولید شد. حالا در دنیای مجازی تصاویر و رندرهای دیجیتالی و غیررسمی از نسل جدید جولیتا منتشر شده است. البته جالب اینکه رندرهای این خودرو بر پایه رنو امبلم هیبرید کانسپت کار شدهاند و هاچبکی آیرودینامیک و جذاب را به نمایش میگذارند. طراح این خودرو میگوید جولیتا موردبحث اسپرت تر از محصولات فعلی آلفارومئو بوده هرچند به نظر میرسد مدل 33 استراداله تولید محدود خودرویی اسپرت تر باشد. البته نگران نباشید چراکه ما کاملاً مطمئن هستیم آلفارومئو خودرویی قویتر از جونیور ولوچه برقی 280 اسب بخاری نخواهد ساخت و همچنین نام جولیتا را نیز احیا نخواهد کرد. امیدواریم مدیران استلانتیس و آلفارومئو برنامههای بهتری برای بهبود وضعیت این برند خوشنام ایتالیایی داشته باشند.