احتمال ساخت سوپرکار جدید آلفارومئو با پیشرانهٔ V6 توئین توربو
در ژوئن سال 2018، آلفارومئو نقشهٔ راه محصولات آیندهٔ خود را منتشر کرد که خبر از عرضهٔ مدلهای جدید 8C و GTV تا سال 2022 میداد اما در نسخهٔ بروز شدهٔ این نقشه که در اواخر سال 2019 بیرون آمد، متأسفانه دیگر خبری از احیای این دو مدل نبود. بااینحال، حالا گزارش جدیدی ادعا میکند که هنوز هم امکان ساخت یک آلفای هیجانانگیز با پیشرانهٔ بنزینی تا پیش از الکتریکی شدن این برند وجود دارد.
به گفتهٔ کار مگزین، آلفارومئو اوایل سال آینده طرح مطالعاتی یک سوپرکار تمامعیار را ارائه خواهد کرد و اگر استقبال مناسبی از آن صورت گیرد، بهعنوان یک مدل تولیدی تیراژ پایین تا اواسط دههٔ جاری راهی بازار خواهد شد. گفته میشود در سینهٔ این سوپراسپرت پیشرانهٔ 2.9 لیتری V6 توئین توربوی محصولات سری کوادریفولیوی این شرکت قرار خواهد گرفت. قویترین نسخهٔ این موتور تاکنون در مدل تولید محدود جولیا GTA با 540 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور ارائه شده است.
این گزارش همچنین به احتمال استفاده از قوای محرکهٔ هیبریدی با دانش تیم فرمول یک آلفارومئو در این سوپراسپرت هم اشاره کرده است. استفاده از شاسی مونوکوک فیبر کربنی مدل لغو شدهٔ 8C جدید و همینطور همکاری با مازراتی هم از دیگر احتمالاتی است که در مورد سوپراسپرت آلفارومئو مطرح شده است. البته به همهٔ این گفتهها باید با دیدهٔ تردید نگریست اما اگر تا قبل از الکتریکی شدن آلفارومئو یک مدل بنزینی جذاب از آن نبینیم خیلی غمانگیز خواهد بود. طبق اعلام استلانتیس، این برند افسانهای ایتالیایی در سال 2027 کاملاً الکتریکی خواهد شد.
آلفارومئو برای فروش 500 دستگاهی که از مدلهای جولیا GTA و GTAm تولید کرد هیچ مشکلی نداشت حتی با وجودی که اینها مدلهای گرانقیمتی بودند و قیمت GTAm به 180 هزار یورو میرسید؛ بنابراین، یک سوپراسپرت جذاب کلکسیونی بهعنوان آخرین محصول بنزینی آلفا هم میتواند خواهان زیادی داشته باشد؛ درنتیجه، امیدواریم این گزارشات صحت داشته باشند و قبل از اینکه همهچیز برقی شود بتوانیم یک آلفارومئوی بنزینی جذاب ببینیم.