آلفارومئو TZ3 استراداله، خودرویی با طراحی زاگاتو و قلب ۶۰۰ اسب بخاری V10 دوج وایپر، تنها در ۹ دستگاه ساخته شد که حالا یکی از آنها برای فروش گذاشته شده است.
آلفارومئو در طول تاریخ خود شاهکارهای خیرهکننده زیادی خلق کرده است. از دیسکو ولانته افسانهای گرفته تا جولیا SWB زاگاتو، این برند ایتالیایی همیشه در جلب نگاهها موفق بوده است؛ اما TZ3 استراداله داستان متفاوتی دارد؛ خودرویی که تنها ۹ نمونه از آن ساخته شده و حالا یکی از آنها برای فروش گذاشته شده است.
TZ3 استراداله در سال ۲۰۱۰ به مناسبت صدمین سالگرد تأسیس آلفارومئو معرفی شد. این خودرو با طراحی استودیوی مشهور زاگاتو و نمایش در رویداد معتبر کونکورسو دلگانزا ایتالیا، توجه جهانیان را به خود جلب کرد. شاسی این خودرو از پلتفرم دوج وایپر گرفته شد اما وزن آن به لطف استفاده از فریم فیبر کربنی و پنلهای آلومینیومی بدنه به تنها ۸۵۰ کیلوگرم رسید. این وزن سبک، TZ3 را به یک ابرخودروی چابک و نفسگیر تبدیل کرد.
زیر کاپوت کشیده و زیبای TZ3 استراداله، موتور ۸.۴ لیتری V10 دوج وایپر قرار دارد. این پیشرانه ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و در کنار یک گیربکس دستی شش سرعته قرار گرفته است. نتیجه این ترکیب، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در کمی بیش از ۳ ثانیه و حداکثر سرعت فراتر از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت است. این اعداد برای یک خودروی تولیدی در سال ۲۰۱۰ همچنان خیرهکنندهاند.
این TZ3 استراداله که در آریزونا نگهداری شده، تنها ۳ هزار کیلومتر کارکرد دارد و در شرایطی بینقص قرار دارد. بدنه آن با رنگ آبی تیره متالیک درخشانی پوشیده شده که در کنار خطوط سیال طراحی زاگاتو، ظاهری مسحورکننده خلق کرده است. داخل کابین، چرم کاراملی لوکس حس و حال یک خودروی کلاسیک ایتالیایی را با ظرافتی مدرن ترکیب میکند. آلفارومئو در زمان عرضه، TZ3 استراداله را با قیمتی بیش از ۱ میلیون دلار به فروش میرساند؛ قیمتی که برای یک خودروی کمیاب با این مشخصات کاملاً منطقی بود اما حالا، این نمونه خاص با قیمت ۶۷۵,۰۰۰ دلار عرضه شده است.
مازیار
۱۳ خرداد ۱۴۰۴ظاهرش با اینکه بیش از حد رادیکال و افراطیه اما جذابه و نمیشه بهش ایراد گرفت
! i M α η δ υ α R
۱۳ خرداد ۱۴۰۴مازیار جان …
قطعا درست میگی …
با احترام به نظرت ، در عکس چهارم ، از نمای بغل اگه اورهنگ عقب چند میلیمتر بیشتر بود ، احساس میکنم شاید پویا تر به نظر می رسید …
برای من انگار ، کوتاه شده به نظر میرسه …
شاید هم دارم اشتباه میکنم …
مازیار
۱۳ خرداد ۱۴۰۴کلا شبیه یه قلم هست که آماده چکش خوردنه😄
! i M α η δ υ α R
۱۳ خرداد ۱۴۰۴👌👌👌
😆😆😆
صامورایی
۱۳ خرداد ۱۴۰۴یاد یه جمله افتادم راجع به سینما و فیلم که یکی گفت خالق اثر از کنار یک شاهکار عبورکرده 😄
یعنی میتونست شاهکار باشه اما نشد،،اینم همونه،،نتونسته حق مطلبو ادا کنه
! i M α η δ υ α R
۱۳ خرداد ۱۴۰۴از برخی نماها آره درسته ، اما از برخی نماها مثل نمای روبرو ، نه …
نمای روبروش واقعا شاهکاره …
اینقدر با ابهت شده که یه لحظه واقعا به سرم زد عکس پروفایلش کنم ، یادم اومد ، فن مازراتی ام …
به مازراتی درونم برخورد …
سریع خودم و جمع و جور کردم …
با خودم گفتم ، الان که با دقت نگاه میکنم ، می بینم ، اونقدرها هم قشنگ نیست …
🤣🤣🤣
مازیار
۱۳ خرداد ۱۴۰۴شما اگه بخوای عکس خودرو بزاری
مگه مصنوعی زیباتر و جذابتر و مسحور کنندهتر از بورا داریم؟
فراری کنارش ناقص بنظر میرسه
! i M α η δ υ α R
۱۳ خرداد ۱۴۰۴نه ، حقیقتا نه …
بورا ، که ختم کلامه …
تعریف طراحیه …
تیر خلاص …
👌👌👌
! i M α η δ υ α R
۱۳ خرداد ۱۴۰۴مازیار جان …
شاعر در وصف بورا میگه :
یه عمریه که هر جا به دنبال تو گشتم
————**##**————
به امیدی که روزی بیای تو سرگذشتم بیای تو سرگذشتم
————**##**————
دیروزم گذشت و پریروزم گذشت
————**##**————
دور سرت نگشتم و امروزم گذشت
————**##**————
دوره سرت نگشتم و امروزم گذشت
😁😁😁
https://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2022/04/1975_maserati_bora-4.9_Exterior-5-1-96049.jpg?fit=1920%2C1280
https://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2022/04/1975_maserati_bora-4.9_Exterior-1-96036.jpg?fit=1920%2C1280
https://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2022/04/1975_maserati_bora-4.9_20220416_085042-96348.jpg?fit=1920%2C1280
https://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2022/04/1975_maserati_bora-4.9_20220416_084930-96345.jpg?fit=1920%2C1280
https://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2022/04/1975_maserati_bora-4.9_Last-1-96265.jpg?fit=1920%2C1280
https://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2022/04/1975_maserati_bora-4.9_Exterior-8-1-96059.jpg?fit=1920%2C1280
https://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2022/04/1975_maserati_bora-4.9_Interior-3-1-96087.jpg?fit=1920%2C1280
https://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2022/04/1975_maserati_bora-4.9_20220416_084838-96342.jpg?fit=1920%2C1280
مازیار
۱۳ خرداد ۱۴۰۴لذت بردم
بخصوص از این
https://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2022/04/1975_maserati_bora-4.9_20220416_084930-96345.jpg?fit=1920%2C1280
! i M α η δ υ α R
۱۴ خرداد ۱۴۰۴خوشحالم …
😍😍😍
به غایت زیباست …
👌👌👌
net
۱۳ خرداد ۱۴۰۴این ماشین شوتینگ بریک طراحی بیرونی زشتی داره
۴ دسته ماشین که طراحی بیرونی بدی دارند 1شوتینگ بریک 2 استیشن 3 سدان فست بک
4 کراس اور کوپه مثل بی ام و x6
net
۱۳ خرداد ۱۴۰۴تعجبه نویسنده این پست ننوشته طراحی بیرونی این ماشین شوتینگ بریک هست
amirboss
۱۳ خرداد ۱۴۰۴داداش از موتوری جنس گرفتی!؟
تو به این میگی شوتینگ بریک؟؟؟؟!!!
net
۱۳ خرداد ۱۴۰۴پس چی هست؟
! i M α η δ υ α R
۱۴ خرداد ۱۴۰۴به کوپه اسپرت نزدیک تره …
net
۱۴ خرداد ۱۴۰۴کجای این به اسپرت کوپه میخوره
amirboss
۱۴ خرداد ۱۴۰۴net
شوتینگ بریک به خودروهای استیشن کوپه گفته میشه.
کلاس بدنه این خودرو بیشتر به کوپه اسپرت نزدیک هست.
اگه نویسنده مطلب هم اشاره نمیکرد به راحتی میشد فهمید که این خودرو برپایه پلت فرم دوج وایپر ساخته شده.
طراحی این آلفاروئو بخصوص قسمت عقب یه طراحی کلاسیک و منسوخ شده ست و به خودرو های کوپه اسپرت کلاسیک شباهت داره و یه جورایی شبیه به تولیدات بریستول فایتر شده.
net
۱۴ خرداد ۱۴۰۴دوج وایپر طراحی سوپر اسپرت دارد و صندوق عقبش کشیده هست و طراحی بیرونی دوج وایپر با این ماشین شوتینگ بریک فرق میکنه
Siyavash
۱۳ خرداد ۱۴۰۴تا حالا ندیده بودمش جالب بود…
🇩🇪هیتلر»
۱۳ خرداد ۱۴۰۴ایتالیا تو ظرافت و طراحی زیبا، توی دنیا تکه تاکید میکنم تکککک🇮🇹
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۳ خرداد ۱۴۰۴وقتی وحشی گری تو DNA. باشه شما وایپر رو بده طراحان بی نظیر ایتالیا تا کمی آرامش بهش تزریق کنند میبینیم که آخرشو از اون زیر فریاد میکشه که من وایپرم وایپر نریمان فرمانده گردان عاشورا سید رو ول کن موتور رو بیار
𝐀𝐥𝐢
۱۳ خرداد ۱۴۰۴https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/06/2010-alfa-romeo-tz3-stradale-for-sale-3.jpg
واقعا کیف کردم عجب کابینی داره!
علی Shelby
۱۳ خرداد ۱۴۰۴طراحی کابین و بیرون خوبه
ولی عقبش باید کشیده تر میشد
انگار ماشین عقبش ناقصه
amirboss
۱۳ خرداد ۱۴۰۴هرچقدر هم که این خودرو زیبا طراحی شده باشه اما برای سرعت های بالاتر از 250 کیلومتر بر ساعت مناسب نیست!!!
به راحتی میشه آشفتگی هوا رو تو سرعت بالا در نمای عقب این خودرو تجسم کرد که روی پایداری و چسبندگی خودرو اثر منفی میزاره.
البته وجود دوتا دیفیوز فابریک کوچک میتونه تا حدودی آشفتگی هوای زیر خودرو رو بهبود ببخشه و در تولید بخشی از داون فورث مورد استفاده خودرو موثرباشه اما حیف زبان طرحی مانع استفاده از تعداد بیشتر این قطعه شده.
اما در کل و تو این تیراژ پایین تولید زیاد نمیشه از این شاهکار ایراد بگیریم.
Cadillac-V
۱۳ خرداد ۱۴۰۴وقتی شاسی ماشین از دوج وایپر آمرکیایی باشه
وقتی موتور ماشین از موتور V10 دوج وایپره
دیگه حرفی نمیمونه، عالیه
در واقع این یه دوج وایپری هست که از نظر ظاهری ظرافت ایتالیایی بهش وارد شده.
امیدوارم طبق گفته پدال تا یکی دوسال دیگه دوج وایپر بیاد، اونم با V10 و V12