سرعت 270 کیلومتر بر ساعت آلفارومئو استلویو در اتوبان
آلفارومئو یکی از آن برندهایی به شمار میرود که برای برقیشدن عجله چندانی ندارد. ایتالیاییها حتی علاقهای به پلاگینهیبریدها نشان ندادهاند و قرار است مستقیم به سراغ نمونههای تمام برقی بروند؛ بنابراین خبری از پلاگینهای جولیا و استلویو نخواهد بود. قدرتمندترین خودروهای کنونی ابن برند هم فعلا با موتورهای درونسوز کار میکنند و از هیچگونه کمکپیشرانه برقی بهره نمیبرند.
از دید برخی از خریداران، موتور 2.9 لیتری v6 موجود در بزرگترین و قویترین شاسیبلند کنونی این شرکت، استلویو کوادریفولیو، کمی قدیمی بوده و با استانداردهای کنونی بازار خودروهای درونسوز هم از مد افتاده به شمار میآید اما مسلما زمانی که با یک نمونه تمام برقی جایگزین شود، جای خالی آن بهخوبی احساس خواهد شد.
کوادریفولیویی که در فیلم شتابگیری منتشر شده، یک نمونه عادی نیست و ظاهرا مالک، چند بهبود نرمافزاری را روی آن اعمال کرده است. جزئیات این بهبودها مشخص نیست چراکه مالک کانال یوتیوبی منتشرکننده این ویدئو، علاقهای به افشای جزئیات ندارد. بر پایه اطلاعات منتشر شده، این آلفارومئو 550 اسب بخار قدرت و 766 نیوتنمتر گشتاور دارد. در مقام مقایسه میتوان به نمونه تقویتنشده استلویو QV اشاره کرد که از موتور بهروزشده خود برای بازار آمریکا، 505 اسب بخار قدرت و 600 نیوتنمتر گشتاور را بیرون میکشد.
سازنده مدعی شده این شاسیبلند چهارچرخ محرک با مشخصات بازار آمریکا میتواند تنها در عرض 3.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. اگر قدرت اضافه ناشی از بهبودهای نرمافزاری خودروی درون ویدئو را درنظر بگیریم، احتمالا با 3.4 ثانیه زمان سروکار داشته باشیم. حداکثر سرعت آن هم باید حدودا 285 کیلومتر بر ساعت باشد.
در این ویدئوی شتابگیری که در اتوبان بدون محدودیت سرعت ضبط شده، استلویو QV به حداکثر سرعت 273 کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند. از آنجا که جاده اتوبانی لزوماً برای شتابگیری اینچنینی مناسب نیست، میتوان گفت که راننده به سرعت خوبی دست پیدا کرده است؛ هرچند که این رقم از حداکثر سرعت اعلام شده توسط سازنده کمتر محسوب میشود.