عرضه آلفارومئو توناله با نام دوج هورنت، مزایای زیادی برای استلانتیس دارد

چهارشنبه 9 شهریور 1401 - 07:30
مطالعه 3 دقیقه
dodge-hornet-vs-alfa-romeo-tonale
اتحادیه‌های ایتالیا می‌گویند که عرضه آلفا رومئو توناله در قالب مدل دوج هورنت برای بازار جهانی، باعث افزایش تولید و فعالیت کارخانه‌های ایتالیا...
تبلیغات

اتحادیه‌های ایتالیا می‌گویند که عرضه آلفا رومئو توناله در قالب مدل دوج هورنت برای بازار جهانی، باعث افزایش تولید و فعالیت کارخانه‌های ایتالیا خواهد شد و تاثیرات مثبتی نیز برای استلانتیس خواهد داشت.

اگرچه مدیران آلفارومئو ممکن است اشتیاق فراوانی به عرضه توناله (Tonale) با نام جدید هورنت تحت برند دوج داشته باشند، به نظر می‌رسد که اتحادیه‌های ایتالیا به جنبه‌های روشن این قضیه نگاه می‌کنند؛ به دلیل این‌که تقاضای اضافه‌ی ایجاد شده توسط دوج هورنت، باعث افزایش بسیار زیاد ظرفیت کارخانه استلانتیس خواهد بود.

به گزارش carscoops، دوج هورنت با هدف مستقیم بازار ایالات متحده همراه با آلفارومئو توناله در کارخانه استلانتیس در پومیلیانو ساخته خواهد شد. اگرچه جزئیات کمی در مورد اهداف تولید وجود دارد، ژان فیلیپ ایمپاراتو، مدیرعامل آلفارومئو به اتونیوز اروپا گفت که هدف از آن فروش ۳۰،۰۰۰ خودروی شاسی‌بلند توناله در سال اول و دستیابی به پتانسیل فروش جهانی سالانه بین ۷۰،۰۰۰ تا ۸۰،۰۰۰ خودرو است، که بیشتر آن‌ها راهی بازار اروپا خواهند شد.

اگرچه هورنت در قاره اروپا عرضه نخواهد شد، اما تولید سالانه این دو مدل احتمالاً مجموعاً بیش از ۱۰۰،۰۰۰ دستگاه را شاهد خواهد بود که به طور بالقوه باعث افزایش ۲۵ درصدی تولید در تأسیسات پومیلیانو خواهد شد. با اضافه شدن هورنت، اتحادیه فلزکاران FIM انتظار دارد یک شیفت دیگر علاوه بر شیفت کاری واحدی که هم‌اکنون برای تولید توناله مورد نیاز است، اضافه کند.

اگرچه سؤالات زیادی درباره‌ی تأثیر دوج هورنت بر برند آلفارومئو در ایالات متحده وجود دارد، اما شباهت‌های هورنت و توناله می‌تواند به لطف تولید ایتالیایی برای استلانتیس دارای مزایای تبلیغاتی زیادی باشد.

جدای از شاسی، هورنت و توناله دارای ورق فلزی و داخلی بدون تفاوت‌های بسیار جزئی هستند. این‌ها شامل نمای جلوی هر دوی آن‌ها می‌شود، در حالی که کاپوت با استخراج‌کننده‌های حرارتی یکپارچه، ورودی جلوپنجره به سبک «اسلات پستی» و گرافیک ضعیف لامپ، هورنت را از توناله متمایز می‌کند.

از نظر قدرت، دوج به عنوان قهرمان عملکرد این دو به میراث برند خود وفادار است. دوج هورنت GT و نسخه اصلی آلفا رومئو توناله در ایالات متحده از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ استفاده می‌کنند. در حالی که هورنت ۲۶۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، توناله خروجی کمتر یعنی ۲۵۶ اسب بخار تولید خواهد کرد. دوج گام دیگری را برداشته و ویژگی پاورشات (PowerShot) را اضافه کرده است که در صورت نیاز، ۲۵ اسب بخار قدرت اضافی را فراهم می‌کند.

در همین حال، نسخه پلاگین هیبریدی دوج هورنت با نام R/T، از پیشرانه ۱/۳ لیتری توربوشارژ بنزینی بهره می‌برد و سال آینده عرضه خواهد شد. این خودروی هیبریدی نیز قدرت بالاتری (بیش از ۲۸۵ اسب بخار) نسبت به توناله با ۲۷۱ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.