حادثه برای SSC تواتارا و عقب افتادن از برنامه‌های رکورد سرعت

یک‌شنبه 19 اردیبهشت 1400 - 07:30
مطالعه 3 دقیقه
SSC-With-Jarod-Shelby-2-copy
SSC تواتارا که به جرات جزو خبرسازترین خودروهای چند سال اخیر بوده از پیشرانه 8 سیلندر 5.9 لیتری میل‌لنگ تخت با قدرت 1750 اسب بخاری سود می‌برد؛ اما...
تبلیغات

SSC تواتارا که به جرات جزو خبرسازترین خودروهای چند سال اخیر بوده از پیشرانه 8 سیلندر 5.9 لیتری میل‌لنگ تخت با قدرت 1750 اسب بخاری سود می‌برد؛ اما یک مانع جدید سد راه این شرکت شده است.

نشریه درایو خبر از تصادف تواتارا روی خودروبر داده است. این حادثه در سیزدهم آوریل و زمانی رخ داده که کانتینر خودروبر به خاطر بادهای شدید چپ کرده است.

خودروی آسیب دیده همان تواتارا #001 است که مالکش لری کاپلین می‌باشد. این همان خودرویی است که در ماه ژانویه عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا را به خود اختصاص داد.

ظاهراً تواتارا و تیم SSC در راه سفر به فلوریدا برای تکرار رکورد سرعت خود بوده‌اند. این تصادف مجروحی نداشته اما راننده و سرنشین کامیون روانه بیمارستان شده‌اند.

SSC قبلاً با موانع زیادی در راه کسب عنوان سریع‌ترین خودروی دنیا روبرو بوده‌اند. اول اینکه رکورد سرعت ادعایی 508 کیلومتر در ساعت که در نوادا ثبت شد با شک و تردیدهای بسیار زیادی همراه گردید و همین امر باعث شد SSC دوباره در زمین‌های جانی بومر تست خود را تکرار کند.

تیم SSC موفق ظاهر شد و سرعت متوسط 455.2 کیلومتر در ساعت را برای دو سمت مسیر بر جای گذاشت.

اما حتی پس از تکرار این رکورد هم منتقدان دست از انتقادات برنداشتند. دلیل اصلی انتقادات این بود که تواتارا نتوانست اولین تست سرعت ثبت شده در نوادا را تکرار کند و بنابراین شک و تردیدها درباره توانایی‌های این هایپرکار همچنان پابرجا باقی ماند. به همین خاطر بود که SSC همچنان می‌خواست رکورد خود را تکرار کند اما این تصادف احتمالاً مانع بزرگ دیگری خواهد بود.

آن‌گونه که در تصاویر دیده می‌شود این حادثه آسیب زیادی به تواتارا زده است. جرود شلبی گفته که آسیب‌های وارده اکثراً در بخش‌های بدنه بوده و شاسی، قوای محرکه و سیستم تعلیق دست نخورده‌اند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.