کرگدن آمریکایی، دژی مستحکم در برابر مهاجمان

جمعه 25 اسفند 1396 - 14:30
مطالعه 8 دقیقه
42 - 2018-USSV-Rhino-GX-front-three-quarter-04
اگر فرض کنیم بهترین دفاع حمله باشد، بنابراین خودروی راینو GX که بر مبنای فورد F450 بازطراحی شده، بهترین حمله و در نتیجه بهترین دفاع است. حداقل...
تبلیغات

اگر فرض کنیم بهترین دفاع حمله باشد، بنابراین خودروی راینو GX که بر مبنای فورد F450 بازطراحی شده، بهترین حمله و در نتیجه بهترین دفاع است. حداقل برای کسانی که توانایی مالی تامین بهای یک چهارم میلیون دلاری آن را دارند، این قضیه مصداق پیدا می‌کند. البته برای ضد گلوله کردن این کرگدن ویژه آمریکایی بایستی مبلغ بیشتری نیز بپردازند. اما به راستی در برابر پرداخت مبلغ مغادل ارزش دو موشک زمین به هوای hell-fire، چه چیزی به دست خواهند آورد؟

بدنه راینو GX بر اساس اتاق خودروی فورد F450 سوپر دیوتی طراحی و ساخته شده است. ستون های اول و دوم، در جای خود ابقا و تقویت شده‌اند. به استثنای قطعاتی نظیر درب موتور، گلگیرهای جلو و هر چهار قاب گلگیر که از جنس کامپوزیت ساخته شده اند، مابقی قطعات بدنه از جنس فولاد دست ساز هستند. به منظور آویزان شدن محافظان از اطراف خودرو، در قسمت بالای خودرو و همچنین زیر درب‌ها، دستگیره و رکاب تعبیه شده تا محافظان مسلح بتوانند از شما در مناطق پرخطر محافظت نمایند.

چشمان تیزبین متوجه چراغ‌های جلوی سوپر دیوتی نسل قبل در نمای روبروی این خودرو خواهند شد. در سفارشات دریافتی تا تابستان امسال، از مدل قبلی فورد f450 استفاده می‌شود و پس از آن با نسخه 2017 سوپردیوتی جایگزین خواهند شد.

سیستم تعلیق جلو تقریبا دست نخورده باقی مانده و از کمک‌فنرهای تطبیق‌پذیر در این قسمت استفاده شده است. اما در بخش عقب، سیستم تعلیق به طور کل مورد بازنگری قرار گرفته است. در این قسمت فنرهای شاخه‌ای جایگزین سیستم تعلیق فعال مایع تراکم‌پذیر شده‌اند. سامانه فنر و کمک‌فنرهای عقب، قادر به تغییر سفتی سواری و ایجاد سه حالت مختلف تنظیم ارتفاع بدنه هستند.

صندلی‌های جلو از فوم نرم‌تری ساخته شده و تمام اجزای کابین به غیر از سقف که با الکانترا پوشانده شده است، به وسیله چرم دست دوز مرغوب روکش شده‌اند.

یک سیستم همزمان‌سازی جدید جایگزین سامانه اطلاعات سرگرمی شده است. همچنین تنظیم نور کابین از طریق چراغهای LED، در تمام مدت به وسیله این سیستم انجام پذیر است. یک تلویزیون بزرگ و مجلل، در پشت ردیف اول و بر روی دیواره جداکننده آن قسمت وجود تعبیه شده که در نتیجه فضایی بسیار دلنشین همانند یک اتاق نشیمن کاملا راحت را برای سرنشینان پدید آورده است.

رانندگی با این هیولا تا حدی ترسناک است. البته احترامی که دیگر رانندگان برای شما در جاده قائل خواهند شد می‌تواند به مقدار زیادی دلگرم کننده باشد. عملکرد غربیلک فرمان اگرچه سرزنده و بانشاط نیست اما از دقت کافی برخوردار است. دید بیرونی از قسمت جلوی کابین مناسب است اما دید عقب اصلا مناسب نیست و از یک دوربین دید عقب در این قسمت کمک گرفته شده است.

پیشرانه این کرگدن سیاه از نوع V-8 توربودیزل به حجم 6.7 لیتر بوده که قادر است نیرویی معادل 440 اسب بخار و گشتاور 1166 نیوتن متر را از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک، به هر چهارچرخ انتقال دهد. شتاب صفر تا 96 کیلومتربرساعت این اتومبیل معادل 8.3 ثانیه اعلام شده است که برای یک غول 4445 کیلوگرمی، کاملا مطلوب به نظر می‌رسد.

واضح است که این خودرو مطلوب هر کسی نخواهد بود، به ویژه زمانی که قیمت آن در محدوده 250 تا 330 هزار دلار به گشت و گذار مشغول باشد. تنها 20 دستگاه از آن در ایالات متحده به فروش رسیده و مابقی سفارشات از کشور چین دریافت شده است.

اگر انتظار یک محصول جمع و جورتر از این برند را می‌کشید، خبر خوش آن است که USSV به زودی از مدل XT خود که بر اساس جیپ رنگلر ساخته شده، رونمایی خواهد کرد که احتمالا به دلیل ابعاد کوچکتر و کاربردپذیری بیشتر، مورد توجه بخش بزرگتری از مشتریان قرار خواهد گرفت.

منبع: motortrend

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.