سایر خودروهای آمریکایی

جدیدترین تیزر از پروژه PEAR فیسکر

فیسکر اوشن تا نوامبر سال ۲۰۲۲ وارد خط تولید نخواهد شد اما این شرکت برنامه‌های خود برای ساخت خودرویی کربن خنثی تا سال ۲۰۲۷ را اعلام کرده است.

فیسکر خیلی وارد جزئیات نشده اما گفته که به دنبال تمرکز روی هر ۵ فاز تولید و عرضه خودرو شامل منابع، ساخت، لجستیک، فاز استفاده و پایان کار خودرو خواهد بود.

این کمپانی اظهار داشته محصولش از متریال بازیافتی و قطعات بازتولیدی استفاده خواهد کرد و در کارخانه‌هایی تولید خواهد شد که منحصراً از انرژی تجدید پذیر استفاده می‌کنند. این خودروساز همچنین روش بازیافت در پایان عمر خودرو و استفاده از شبکه‌های شارژ عمومی استفاده کننده از انرژی تجدید پذیر را تبلیغ خواهد کرد.

این گفته‌ها کاملاً مبهم هستند اما هنریک فیسکر مدیرعامل این شرکت اظهار داشته است: “ما به دنبال ایجاد تحول در صنعت حمل‌ونقل با در نظر گرفتن اهدافی جاه‌طلبانه برای خود هستیم. ما می‌خواهیم تا سال ۲۰۲۷ خودرویی کربن خنثی تولید کنیم.” فیسکر افزوده اقدام به خرید اعتبار کربنی برای دستیابی به اهداف خود نخواهند کرد هرچند احتمال دارد تأمین‌کنندگان و شرکای لجستیکی این کار را انجام دهند.

فیسکر خاطرنشان ساخته با استفاده از متریال بازیافتی و قطعات بازتولیدی اقدام به ایجاد اقتصاد مدور خواهد کرد. مدیر ارشد این شرکت می‌گوید فیسکر قبلاً تیم‌هایی را روی یافتن متریالی با تأثیر مثبت روی آب‌وهوا متمرکز کرده است. این شرکت می‌خواهد قطعاتی حیاتی همچون آلومینیوم، فولاد، سیستم‌های الکترونیکی و باتری‌های لیتیوم-یونی را از شرکت‌هایی با تعهد به ماهیت کربن خنثی تأمین کند.

جدای از اعلام برنامه‌های مفصل برای تولید خودرویی کربن خنثی، فیسکر تیزری جدید از پروژه PEAR را نیز منتشر ساخته است. در این تیزر چیز زیادی دیده نمی‌شود اما در کل شاهد خودرویی با بدنه انحنادار هستیم.

فیسکر می‌گوید پروژه PEAR یک خودروی الکتریکی است که در آمریکا ساخته شده و از پلتفرم سبک‌وزن با نام FP28 استفاده خواهد کرد. این خودرو قرار است قیمت پایه زیر ۳۰ هزار دلار داشته باشد و کار تولید آن از سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ شروع خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد مختاری آذر

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا عالی هستش من منتظر هستم که یک خودرویی کاملا کربن خنثی تولید بشه اگه کل خودروساز های جهان کربن خنثی بشوند آنوق حتما مشکل حل خواهد شد

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. BenzSLR

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      ببخشید کربن خنثی یعنی باطری ها هم آلودگی تولید نمیکنن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    هیچوقت این فیسکر رو درک نکردم،یه برند ناشناخته و با ماشین های عجیب و غریب….

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا