حراج یک پلیموث باراکودا مدل 1971 فوقالعاده
یک دستگاه پلیموث باراکودا مدل 1971 بسیار منحصربهفرد به حراج گذاشته شده است. این ماشین عضلانی کلاسیک باوجودی که در سال 1971 برای اولین بار نور خورشید را دیده اما طی این سالها تقریباً دستنخورده باقیمانده است. حال این خودروی فوقالعاده در حراجی دالاس که از 2 تا 5 نوامبر برگزار میگردد برای فروش گذاشته شده است.
این باراکودا در 11 مارس همان سال 1971 برای اولین بار به خریدارش یک زن بود تحویل داده شد. وی آنرا تا سال 1995 در اختیار داشت و سپس به یکی از ساکنان پورتلند فروخت که او هم تا اوایل سال 2009 ماشین را در تملک خود نگه داشت. سپس یک کلکسیونر خودرو بنام «Bill Weiman» باراکودا را خریداری نمود و برای مدت کوتاهی آنرا در گاراژ خود نگهداری کرد تا اینکه به شخص دیگری از آریزونا بنام «Randy Wilson» فروخته شد.
این باراکودا یک سال بعد بار دیگر به یک کلکسیونر فروخته شد تا اینکه سرانجام در آوریل سال 2013 به تملک مالک فعلی آن درآمد. بااینکه چهار و نیم دهه از عمر این خودرو میگذرد اما هنوز هم بدنه و رنگ اصلی آن به همراه روکش صندلیهای کارخانهای، کفپوشها، کمربند ایمنی، داشبورد، تو دریها، شیشهها و پوشش سقف فابریک خودرو حفظ شده است. همچنین چرخ زاپاس اصلی و فابریک این باراکودا 71 همچنان حفظ شده و حتی هرگز مورداستفاده قرار نگرفته است.
پلیموث باراکودا برای اولین بار بهعنوان یک کوپهٔ فستبک که بر اساس پلیموث والیانت ساخته شده بود، در سال 1964 معرفی شد. باراکودا دقیقاً دو هفته زودتر از فورد موستانگ معرفی شد و به همین دلیل بسیاری آنرا اولین ماسل کار تاریخ میدانند. نسل دوم باراکودا در سال 1967 معرفی شد و هرچند هنوز هم بر اساس والیانت ساخته شده بود اما بهطور کامل از نو طراحی شده بود. این نسل در دو نسخهٔ فستبک و ناچبک (صندوقدار) ساخته شد. در سال 1968 تعدادی محدودی از باراکوداها به موتور 7 لیتری همی مجهز شدند که این مدلها با نام همی کودا شناخته میشدند.
اما در نسل سوم باراکودا که در سال 1970 معرفی شد اوضاع کامل تغییر کرد. این نسل باراکودا برخلاف گذشته از پلتفرم والیانت استفاده نمیکرد بلکه بر اساس دوج چلنجر ساخته شده بود و در ظاهر هم بسیار به چلنجر شباهت داشت. در این نسل نسخهٔ فستبک حذف شد و فقط بهصورت کوپهٔ ناچبک تولید میشد. همچنین این نسل باراکودا در سه نسخهٔ مختلف ارائه میشد: مدل پایه با نام باراکودا، مدل لوکس با نام گرن کوپه و مدل اسپرت با نام کودا. در این نسل هم موتور همی برای باراکودا ارائه و با نام همی کودا عرضه شد. این مدل 425 اسب بخار قدرت داشت. تولید پلیموث باراکودا در سال 1974 بدون معرفی جایگزین خاتمه یافت.
مطمئناً این پلیموث باراکودای 45 ساله فوقالعاده بکر و دستنخورده که تنها حدود 74 هزار کیلومتر کارکرد دارد، خودروی بسیار مناسبی برای علاقهمندان ماسل کارهای آمریکایی خواهد بود و احتمالاً بهسرعت فروش خواهد رفت. قیمت تقریبی این خودرو بین 60 تا 80 هزار دلار تعیین شده است.