سایر خودروهای آمریکایی

بازتولید استودبیکر هاوک 1953 با قطعات کامارو، کوروت و نیسان 350Z!

استودبیکر هاوک ۱۹۵۳ که با هزینهٔ ۲۵۰ هزار دلاری و سه هزار ساعت کار بازسازی شده، با قطعات مدرن کامارو و کوروت به یک هات‌راد جذاب تبدیل شده است.

این استودبیکر هاوک ۱۹۵۳ رستوماد را نمی‌توان به‌سادگی گفت شاهکار است یا خیر چون آن‌قدر اتفاقات عجیب در آن رخ داده که باید خودتان قضاوت کنید. این خودرو بر پایه استودبیکر هاوک دهه ۵۰ ساخته شده، خودرویی که به‌خودی‌خود خاص بود. ابتدا به‌عنوان یک خودروی نمایشی معرفی شد و بیش از یازده سال در خط تولید بود اما این نمونهٔ سفارشی که در سال ۲۰۲۳ ساخته شده، هیچ شباهتی به نسخه اصلی ندارد و قرار است در حراج برت جکسون به فروش برسد. نکته جالب اینکه خودروی موردبحث قطعاتی از کاماروی مدرن و حتی نیسان 350Z دارد!

زیر کاپوت، یک موتور V8 استودبیکر تقویت‌شده با سوپرشارژر پاکستون قرار دارد. قدرت دقیق آن اعلام نشده، اما در خودرویی مثل این، صدا مهم‌تر از اعداد است! اگزوز دوگانه با هدرزهای بلند و منبع اگزوزهای فلومستر، غرشی تولید می‌کند که هر عاشق هات‌رادی را به وجد می‌آورد. گیربکس چهار سرعته دستی هم این مجموعه را کامل می‌کند اما این‌ها ساده‌ترین بخش‌های این خودرو هستند. استودبیکر هاوک اصلی روی شاسی کشیده ساخته شده بود اما برای این نسخه کوپه، شاسی ۲۵ سانتی‌متر کوتاه‌تر شده است. محورهای جلو و عقب از کوروت C4 گرفته شده و سقف شیب‌دار خودرو از کامارو ۲۰۱۷ قرض گرفته شده است. برای درب صندوق هم سازندگان سراغ نیسان 350Z رفته‌اند!

ترمزهای دیسکی قدرتمند در هر چهارچرخ و فرمان هیدرولیک، کمی از حال ‌و هوای رستوماد به راننده می‌دهند. پانل‌های کناری تغییر کرده‌اند و گلگیرهای جلو پایین‌تر آمده‌اند، اما همچنان سایه‌ای از فرم اتاق اصلی خودرو حفظ شده است. جلوپنجره سفارشی با نورپردازی LED یکپارچه، حالتی مدرن به خودرو داده و کمی به هیوندای النترا شباهت دارد! رینگ‌های ۵ پره ۱۵ اینچی هم تکمیل‌کننده ویژگی‌های بیرونی این کوپه هات‌راد هستند.

کابین خودرو با صندلی‌های اسپرت چرمی و رو دری‌های هماهنگ، حس لوکسی به وجود می‌آورد اما اینجا دوباره همه‌چیز عجیب می‌شود! فرمان بیضی‌شکل سفارشی، ظاهری فوق‌العاده دارد، اما رانندگی مداوم با آن ممکن نیست و احتمالاً فقط برای نمایشگاه‌ها مناسب است. نقطه اوج کابین، داشبورد بازسازی‌شده از فورد ادسل است. این داشبورد با کنسول مرکزی سفارشی به زیبایی هماهنگ شده و جلوه‌ای بی‌نظیر دارد. ساخت این خودرو سه هزار ساعت زمان و بیش از ۲۵۰ هزار دلار هزینه برده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(chevynova

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (7717 ديدگاه)

    استودبیکر شرکتی اصیل بود که سال ۱۹۶۶ که ورشکست شد ۱۳۰ سالش بود

    از طراحان معروفش که در سطح بین المللی بود به ریموند لویی میشه اشاره کرد که همین مدل هاوک هم طراحی کرد

    بابا مرحبا استودبیکر منهتن
    بابا مرحبا استودبیکر آوانتی
    بابا مرحبا استودبیکر سابربن

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (6060 ديدگاه)

      استودبیکر، مخترع اولین دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی

      موافقم 2
      مخالفم 2
    2. نوید کنعانی

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (288 ديدگاه)

      علی آقا داشتم مقاله های مربوط به سال ۱۳۹۶ پدال رو نگاه میکردم و میتونم بگم شما ۱۸۰ درجه نسبت به اون زمان فرق کردید! با اروپایی فن ها دوست بودید، اهل بحث های فنی، آموزشی و کاربردی بودید کوچکترین نشانه ای از تعصب یا توهین یا ماشالله و مرحبا تو کامنت هاتون دیده نمیشد، مطالب و تاریخچه با ارزش ماشین های آمریکایی در بحث هایی که شرکت میکردید رد و بدل میشد و حتی در مقالات خودرو های اروپایی و آسیایی هم حضور داشتید و نظر درست در گفت و گو ها میدادید…
      شخصی که پشت این اکانت هست عوض شده یا همون علی آقایی هستی که میشناختم؟ التماس تفکر و تغییر

  2. Yaghoob

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (566 ديدگاه)

    😐

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا