تجربه و آزمایشسایر خودروهای آمریکایی

اولین رانندگی با لوسید ایر سافایر، خودرو یا موشک لوکس؟!

سوپرسدان الکتریکی لوسید با ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت، درعین‌حالی که شتاب اعجاب‌انگیزی را ارائه می‌کند، برای استفاده‌ی روزمره هم مناسب است.

لوسید قصد دارد سافایر را به یک زیربرند پرفورمنس مثل AMG و M پاور تبدیل کند که در محصولات آینده مثل شاسی‌بلند گرَویتی هم مورداستفاده قرار گیرد؛ اما حتی کندترین محصول کنونی لوسید یعنی مدل دو موتورهٔ ایر پیور هم در ۳.۵ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که این شتاب را هم‌اکنون بیشتر در خودروهای پرفورمنس می‌بینیم؛ بنابراین، تیم لوسید نه‌تنها باید ارقام پرفورمنس خیره‌کننده‌ای را در نسخهٔ سافایر ارائه می‌کرد بلکه باید قابلیت استفادهٔ روزمرهٔ خودرو را هم حفظ می‌کرد.

آن‌ها دقیقاً همین کار را انجام داده‌اند و ایر سافایر را با قوای محرکهٔ سه موتور به بازار فرستاده‌اند که در حالت پیست حداکثر ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت و ۱۹۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به ادعای لوسید، حداکثر سرعت این ماشین ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت است و ظرف تنها ۱.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این شتاب اما صرفاً یک ادعا نیست زیرا در طول آزمایش، درحالی‌که از همراهم خواسته بودم از سرعت‌سنج فیلم‌برداری کند، هنگام امتحان لانچ کنترل، گوشی از دست او رها شد و محکم به استخوان گونه‌ام برخورد کرد. کیسهٔ یخی که در ادامهٔ آزمایش با من همراه بود، راهی عالی برای نشان دادن شتاب سوپرسدان لوسید محسوب می‌شود!

رانندگی آزمایشی ما بیشتر یک تیزر بود زیرا امکان تست کامل و تایم زنی در پیست اواخر امسال فراهم می‌شود اما همین رانندگی کوتاه هم کافی بود تا بفهمیم سافایر چقدر دیوانه کننده است. این سدان برقی نه‌تنها آنقدر سریع است که سر شما را پشت‌سری صندلی فرومی‌برد بلکه مثل خودرویی با نصف این اندازه و وزن می‌پیچد و توقف می‌کند. این یعنی زیر پوستهٔ آبی نیمه‌شب متالیک سافایر جادوی زیادی در جریان است تا چنین شتاب و قدرت توقفی فراهم شود. در این نسخه برای مدیریت نیروی عظیم موتورها، همه چیز از کنترل کشش گرفته تا اتصالات تعلیق بهینه‌سازی شده یا کاملاً از نو طراحی شده‌اند.

نمای بیرونی ایر سافایر برخلاف برخی رقبا که از بال‌های عظیم و ویژگی‌های آیرودینامیکی افراطی استفاده می‌کنند، پرفورمنس بالای خود را فریاد نمی‌زند. این یعنی برای تشخیص سافایر از دیگر نسخه‌ها باید به اسپلیتر بزرگ‌تر جلو و اسپویلر عقب توجه کنید که برای بهبود پایداری در سرعت‌های بالا طراحی شده‌اند. علاوه بر این، سقف شیشه‌ای کاناپی مانند ایر هم با نمونهٔ آلومینیومی جایگزین شده که هم وزن کمتری دارد و هم مرکز ثقل را پایین می‌آورد.

بسیاری از خودروسازان برای کاهش وزن محصولات پرفورمنس بالای خود از تجهیزات و راحتی داخلی آن کم می‌کنند اما لوسید این مسیر را نرفته و هرچند برای سافایر صندلی‌های اسپرت را ارائه کرده اما این صندلی‌ها همچنان به گرم‌کن، تهویه و ماساژور مجهز هستند. به عقیدهٔ این شرکت، اکثر خریداران سافایر به دنبال خودرویی روزمره هستند نه مدلی مسابقه‌ای و بنابراین، حفظ راحتی و کارایی بسیار مهم خواهد بود.

مهم‌ترین تغییر فنی سافایر اضافه شدن یک موتور به قوای محرکهٔ آن است و حالا در عقب دو موتور وجود دارد. در این خودرو هم انتقال نیرو از جلو به عقب و هم در عقب به چرخ‌های چپ و راست کنترل می‌شود درحالی‌که تحویل بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت حتی به تایرهای پهن‌تر و چسبنده‌تر به تنظیمات فوق‌العاده‌ای نیاز دارد. همچنین خودرویی که ۴۰۰ متر را ظرف ۹ ثانیه طی می‌کند باید بتواند به همان سرعت متوقف شود و به همین دلیل لوسید برای سافایر دیسک‌های عظیم کربن سرامیکی ۱۶.۵ اینچی با کالیپرهای ۱۰ پیستونه در جلو و دیسک‌های ۱۵.۴ اینچی با کالیپرهای چهار پیستونه در عقب را در نظر گرفته است.

لوسید برای سافایر نرم‌افزار جدیدی را هم طراحی کرده است که می‌تواند با افزایش یا کاهش سرعت هرکدام از چرخ‌های عقب به‌صورت مستقل، پیچیدن آرام یک سدان لوکس یا واکنش‌های تند یک V8 دیفرانسیل عقب را شبیه‌سازی کند. به این خودرو یک حالت رانندگی بنام پیست هم اضافه شده که حداکثر قدرت موتورها را آزاد و فرمان و سیستم تعلیق را سفت می‌کند. این حالت سه بخش فرعی بنام‌های هات لپ، درگ و انجورنس دارد که باطری و انرژی را مدیریت می‌کند تا برای مدت کوتاهی حداکثر نیرو را ارائه کند یا روی ارائهٔ پرفورمنس یکنواخت برای مدت طولانی‌تری تمرکز داشته باشد.

با چنین تجربهٔ کوتاهی پشت فرمان، ما نتوانستیم برد ۶۹۰ کیلومتری ادعایی لوسید را محک بنزیم ولی میدانیم که سافایر به باطری ۱۱۸ کیلووات ساعتی مجهز است و با معماری ۹۰۰ ولتی می‌تواند از شارژرهای سریع حداکثر ۳۰۰ کیلوواتی استفاده کند. این خودرو هم‌اکنون با قیمت ۲۵۰ هزار دلار به فروش می‌رسد و تحویل آن از ماه آینده آغاز خواهد شد. به‌طورکلی، باید گفت در جنگ اسب بخار خودروهای الکتریکی، لوسید ضربهٔ ناک‌اوت به رقبا زده است.

مشخصات فنی

۲۰۲۴ Lucid Air Sapphire

قوای محرکه الکتریکی سه موتوره
قدرت ۱۲۳۴ اسب بخار
گشتاور ۱۹۴۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۱.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۹.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت
باطری ۱۱۸ کیلووات ساعت
مصرف انرژی ۱۹.۹ کیلووات
برد ۶۹۰ کیلومتر
طول ۵,۰۱۶ میلی‌متر
عرض ۱,۹۹۴ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۰۷ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۵۹ میلی‌متر
وزن ۲۴۵۰ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۹۰۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
قیمت پایه ۲۵۰,۵۰۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹۰ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. کاوه

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (81 ديدگاه)

    خدایا یه پولی از اسمون بنداز پایین بریم از این کشور و ارزو به دل نمیریم.فانتزی من داشتن همزمان همین لوسید سافایر اسکلید برقی و یه بنتلی فلایینگ اسپور باهم اه!!!!!!!یعنی نهایت هر چیزی.فکر کن این سه تا ماشین رو باهم داشته باشی کنارشم یه هوندا گلد وینگ.تصور و تخیل اش هم حس عجیبی به ادم میده چه برسه تصاحب اشون!!!!

    موافقم 187
    مخالفم 30
    1. سعید رح

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام کاوه عزیز ای جوان پر شور ایرانی نمی دانم چند سالته و از شرایط شما هیچ اطلاعی ندارم .
      آرزوی موفقیت برات دارم و امیدوارم در آینده هرچیزی که دوست داری بهش برسی .کاوه جان متاسفم که خرید و داشتن یک اتومبیل برای یک جوان ایرانی اینقدر سخت و غیر قابل باور باشه متاسفم که شرایط مملکت را بگونه ایی ساختند که یک جوان با استعداد ایرانی باید داشتن یک اتومبیل براش آرزو و رویا باشه باور کن اگر خارج از ایران بودی و یکسال یا دوسال کار و تلاش میکردی و با یک وام بانکی با سود ۲.۵ تا ۳.۵ درصد به راحتی به این رویا می رسیدی .افسوس که زندگی و انرژی حوانان ایرانی و امثال شما به هدر می‌رود الان باید جنابعالی یک کار خوب و مورد علاقه داشته باشی وبه راحتی در مدت پنج سال بتوانی منزل و اتومبیل بخری و حتی ازدواج کنی این شرایط و این آرزوها در تمام کشورهای دیگر به راحتی قابل دست رسی هست .امیدوارم مسئولین کشور به خودشون بیایند و فکری برای نسل آینده و شما ها بکنند از ما که گذشت و عمر و زندگی و جوانی ما را گرفتند .برات آرزوی سلامتی و تندرستی دارم سعید رح تهران

      موافقم 177
      مخالفم 30
      1. مانی

        ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (255 ديدگاه)

        سعید رح
        ای کاش قبل از اینکه این تومار بلند بالا و قصه پر از سوز را بنویسی یک نگاهی هم به قیمت این ماشین می انداختی.قیمت این ماشین حدود 250 هزار دلار است.وجدانا خودت فکر می کنی سر یکی و دو سال بشه این ماشین رو دست خالی و با کارکردن از صفر تو آمریکا خرید؟

        موافقم 66
        مخالفم 108
        1. Navid A J

          ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (3691 ديدگاه)

          خیلیا اطلاعی از واقعیات ندارن و کل چیزایی که میدونن از پست های اینستاگرامی و چندتا ویدئو یوتوبه. همین.

          موافقم 38
          مخالفم 76
        2. Amir Machine

          ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          کسی نگفت اونجا همه میتونن لوسید 250 هزار دلاری بخرن
          ولی حداقلش یه کارگر تو آمریکا با حقوقش میتونه یه ماشین 20 – 30 هزار دلاری مدرن و ایمن بخره تا خودش و خانوادش تو تصادف تبدیل به گوشت چرخ‌کرده نشن
          شماها هم بساط ماله کشی‌تونو بهتره ببرید جای دیگه پهن کنید

          موافقم 163
          مخالفم 24
        3. من

          ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (4 ديدگاه)

          حدود ۱۲ میلیارد هست
          بله تو ۳ سال میشه خرید البته تو امریکا

          موافقم 52
          مخالفم 6
      2. داود یعقوبی

        ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        چه تخیلاتی ، این خزعبلات فقط تو نت و شبکه هایی است که میخواد جوان ایرانی را نامید کنند اگر با حوصله فقط دو دقیقه تو همین نت بگردی صف چندین کیلومتری بی خانمان های امریکایی در گرانترین خیابان و شهر امریکا را میبینی که البته به نظر بعضی افراد که جوابی برای این حرف ندارند میگن امریکا آزاده و خودشان انتخاب کردند بی خانمان باشند ، پسر عزیز ایرانی آقا کاوه امیدوار باش و سخت در وطن کار کن و فقط یقیین بدان به همه چیز میرسی (کاوه عزیز هم مثل من بدسلیقه است با این تفاوت که من آرزوی داشتن چند صد ماشین بالای صدهزار دلاری را دارم اما خوش سلیقه هستی و برای هرشرایط یک ماشین عالی میخوای ، بنتلی بعنوان سدان ، کادیلاک برای اس یو وی و لوسید بعنوان سوپراسپرت و از صمیم قلب آرزو میکنم هم به این سه تا و هم خیلی بیشتر برسی)

        موافقم 19
        مخالفم 95
        1. Saeed

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (14 ديدگاه)

          بدبختی اینجاس تو ایران حتی پولشم داشته باشی نمیذارن وارد کنی. دیگه این واقعا نامردیه

          موافقم 47
          مخالفم 0
        2. کاظم جفائی

          ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (31 ديدگاه)

          اون بی‌خانمان‌هایی که شما دیدی کسانی هستند که از کشورهای دیکتاتوری ایدئولوژیک فرار می‌کنند و حاضرند با اون شرایط در اونجا زندگی کنند ولی به جهنمی که ازش فرار کردن برنگردن. در کشوری که وارداتش مخدر و صادراتش نیروی کارِ جوانِ نخبه‌س و داره خاکش به تاراج میره، هیچ آینده‌ای وجود نداره.

          موافقم 8
          مخالفم 2
      3. کارشناس

        ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        با سلام خدمت آقا سعید و به نوعی احساس همدردی یا همزاد پنداری شما به دوست عزیزمان.باید عرض کنم سالهای سال است که خیلی چیزها برای خیلی آدمها تو این کشور به رویا تبدیل شده.همه ما به نوعی یا درگیر این آرزوها هستیم و یا ازشون رد شدیم.به امید روزی که بتونیم به این آرزوها(که واقعا اوون آب مسخره و ناچیزم هست) برسیم ولی دریغ از یک لحظه.البته که بدتر هم شده که بهتر نشده.‌اگه یه روزی میشد با ۵ سال کار کردن و هیچی نخوردن یه ماکسیما ریجکتی ژاپن رو سوار شد الان دیگه نمیشه پوستر اونم به دیوار اتاقمون بزنیم.واقعیت کشورهای جهان سوم که اختلاف طبقاتی هم بیداد می‌کنه و…
        وقتی من نوعی با ۲۰ سال درس خواندن اونم دانشگاه دهه ۷۰ نه الان و بیست سال کار کردن یه ماشین داخلی تراز ۳ هم ندارم باید به حال این مملکت گریه کرد.

        موافقم 76
        مخالفم 1
        1. عباس

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          جالبه که این لوسید که انقد دل ماایرانیها رو برده خودروی ملی عربستان سعودیه.حالا عربستانم نفت داره ماهم نفت داریم بقیشم خودتون میدونید دیگه

          موافقم 20
          مخالفم 2
      4. reza57

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (11 ديدگاه)

        من میخوام بدونم این تعدادی که دیسلایک دادند چی تو ذهنشون هست

        موافقم 9
        مخالفم 1
    2. پیام

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1591 ديدگاه)

      یه زمانی تعدادی می گفتن کی ماشین برقی به پای ماشین بنزینی میرسه و لنگ میندازه!

      موافقم 44
      مخالفم 1
    3. سهیل رامتین

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      من احتمالا باید قاچاقچی باشی که تو دو سه سال بتونی بخری

      موافقم 12
      مخالفم 1
  2. بردیا

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (140 ديدگاه)

    تنها برقی ای که به دلم میشینه

    موافقم 91
    مخالفم 3
  3. Hamid

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (60 ديدگاه)

    سلام. خدایا خودرو سازی بلاد کفر را ببین خودرو سازی ما را. هفته قبل محفظه پلاستیکی روغن هیدرولیک خودروی ۲۰۶ من به دلیل خروج تسمه دینام زخمی و نشتی پیدا کرد. بیشتر از ۲۰ فروشنده رفتم. محفظه موجود بود اما هیچکدام استاندارد نبود و قابلیت بسته شدن پیدا نکردند. آخر سر تعمیر کار که خداوند سلامتی بهش بده، رفت و یک محفظه کهنه که چند ماه قبل از یک خودروی دیگر به دلایلی که برای خودم هم عجیب بود باز و تعویض و اسقاط شده بود را پیدا کرد و همان را بست. خواستم به مسئولان محترم عرض کنم، به خدا حمایت از ظالم نه تنها عقوبت دنیوی، بلکه عقوبت بد اخروی هم به دنبال دارد. برای یک مدل خودرویی که ۲۲ ساله در خط تولید است چرا باید یک قطعه ساده پلاستیکی استاندارد نباشد و هزینه زیادی را به مصرف کننده تحمیل کند؟ تولید کننده (البته برای خودرو سازی ما مونتاژ کننده لفظ برازنده ای است) مهمه اما مصرف کننده مهمتره.

    موافقم 123
    مخالفم 6
  4. مازیار

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    امکانات، ارتباطات، سرمایه، بخت و شانس تسلا رو کاش لوسید می‌داشت.

    موافقم 75
    مخالفم 6
    1. آرمین

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (27 ديدگاه)

      درود
      همینکه تا اینجای کار یگ خودروی برقی بی نظیر تولید کرده یعنی امکانات و سرمایه لازم رو داشته قرار نیست تسلا بی رقیب بمونه آنهم در کشورهای غربی که رقابت اقتصادی حرف اول رل میزند.

      موافقم 34
      مخالفم 6
      1. مازیار

        ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (819 ديدگاه)

        منظورم بیشتر به اهمیت طراحی داخلی و خارجی و کلا جذابیت بصری بود

        موافقم 31
        مخالفم 1
  5. AMANTE

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    ( اکثر خریداران سافایر به دنبال خودرویی روزمره هستند نه مدلی مسابقه‌ای )
    امیدوارم رقیب با تجربه تر آمریکایی لوسید این جمله رو درک کنه و در محصولات بعدی ایش پیاده سازی کنه.

    من که دوست اش دارم و بین سدان های لوکس برقی جزو سه تا انتخاب اولمه و تا الان هم هرچی بررسی متنی و ویدیویی دیدم ازش زیاد بد نگفتن بجز چند نکته مونتاژی و….

    موافقم 37
    مخالفم 5
  6. فرامرز

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (229 ديدگاه)

    به نظر من یک همچین ماشین هایی با همچین قدرتهایی کنترل کردنش واسه اکثر راننده ها سخته چون اینجور ماشین ها مثل هایپرکارها نیستن که تولید محدود باشن و یک سری افراد خاص بتونن ازشون استفاده کنن
    اینجور ماشین ها رو طبقه ی متوسط اونجا هم میتونن بخرن
    مخصوصا اینکه ماشین های برقی قدرت و گشتاور رو به صورت آنی تحویل میدن و کوچکترین اشتباهی منجر به فاجعه میشه
    البته این نظر منه و شاید دوستان نظر دیگه ای داشته باشن

    موافقم 20
    مخالفم 34
    1. AMANTE

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1855 ديدگاه)

      ماشین های برقی مود های مختلف دارن که باعث میشه شتاب و سرعت اش رو تغییر بدی.
      مثلا تسلا دو حالت داره یکی Standard که همون شتاب سریع رو داره و حالت Chil که برای شتاب گیری عادی و درواقع کندتر هست.
      البته تسلا مود Sport و Plaid هم داره.

      موافقم 29
      مخالفم 1
      1. فرامرز

        ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (229 ديدگاه)

        AMANTE دوست منم میدونم که هر ماشینی حالت های رانندگی مختلف داره اما منظورم چیز دیگه ای بود
        دیروز جمعه جلوی در خونه بودم خانم همسایه که تازه شوهرش واسش یک پراید ۱۱۱ خریده از خونه اومد بیرون و رفت ته کوچه تا دور بزنه و دوتا از بچه های همسایه طفلی ها داشتن جلوی خونشون دوچرخه سواری میکردن
        خانمه اومد دور بزنه دستپاچه شد و زد به یکی از همون بچه ها که داشتن دوچرخه سواری میکردن اما بعد از اون بجای اینکه ترمز بگیره از روی دستپاچگی گاز رو گرفت و متاسفانه از روی دوچرخه و دوچرخه سوار رد شد که خوشبختانه به بچه آسیب جدی وارد نشد حالا فکر کن یک ماشین بالای هزار اسب بخار زیر پای یکی مثل همین خانم باشه اونوقت چه اتفاقی میوفته؟
        البته با احترام به همه ی بانوان سرزمینم
        قصد جسارت به بانوان عزیز رو ندارم اما اتفاقی که افتاد و بنده با چشم خودم دیدم اونم توی کوچه اونم کوچه ای که بن بسته و رفت و آمد خیلی کمه

        موافقم 39
        مخالفم 8
        1. AMANTE

          ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1855 ديدگاه)

          فرامرز جان اونی که رانندگی رو تازه شروع کرده یا مهارت کافی نداره و توی رانندگی دستپاچه میشه، فرقی نمیکنه یک ماشین ۱۰۰۰ اسبی با شتاب ۲ ثانیه سوار شه یا هاچ بک ۷۰ اسبی با شتاب ۲۰ ثانیه.
          بهرحال خطرناکه پشت ماشین بشینه و بهتره تا وقتی که تسلط کامل در رانندگی پیدا کنه یک شخص که مهارت کافی داره کنار اش بشینه.
          شرکت ها هم هیچ مسئولیتی دربرابر مهارت داشتن یا نداشتن راننده ندارن و خود شخص یا شخصی که ماشین رو برای کسی دیگه میخره مسئول که بر اساس مهارت خودش یا اون شخص ماشین رو براش انتخاب کنه.

          موافقم 32
          مخالفم 6
        2. مازیار

          ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (819 ديدگاه)

          اینکه باید برای رانندگی تسلط کافی پیدا کرد بله درسته اما خیلی فرق داره ماشین ۱۰۰۰ اسبی و ۷۰ اسبی
          چطور ممکنه هیچ فرقی نداشته باشه؟

          موافقم 23
          مخالفم 1
        3. سهیل رامتین

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (6 ديدگاه)

          این ماشینهای بروز ترمز اضطراری و انواع و اقسام رادار دارن. مطمئن باش سطح رانندگی خودکار این ماشین جوری هست که جلوی تصادف رو بگیره

          موافقم 10
          مخالفم 1
    2. نویدی

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (300 ديدگاه)

      طبقه متوسط میتونن ماشین ۲۵۰ هزار دلاری بخرن؟!!!!یه چیزی شنیدیا!!!
      نود درصد طبقه متوسط اونور آب تا آخر عمرشون زورشون به خریدن ماشینای ۶۰-۷۰ هزار دلاری هم نمیرسه.
      خودروهای ۲۰ تا ۴۰ هزار دلاری رو برای طبقه متوسط در نظر میگیرن.

      موافقم 27
      مخالفم 58
      1. فرامرز

        ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (229 ديدگاه)

        نویدی دوست عزیز منظورم اینه که اگه بخوان میتونن بخرن نه اینکه همشون میخرن
        اگه نمیخرن چون اولویت های مهمتری دارن
        آمریکا رو نمیدونم ولی توی اروپا که داداش خودم سالهاست اونجاست و درباره اش اطلاعات دارم میدونم که هرکس که مشغول به کار باشه با یک پیش پرداخت کم و اقساط ماهیانه کمتر از ۱۰۰۰ یورو میتونه خیلی راحت از شرکت‌های بنز و بی ام و و آئودی و….. خرید کنن اما همونجوری که گفتم اولویت های مهمتری دارن

        موافقم 48
        مخالفم 6
      2. آرمین

        ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (27 ديدگاه)

        درود
        همان خودروی ۴۰ هزار دلاری فقرا در آمریکا اینجا تازه به دوران رسیده ها با چند برابر قیمت سوار میشن و پز میدن😏

        خودرو های ۷۰ هزار دلاری هم اتفاقا طبقه متوسط بصورت اقساط چند ساله با سود ۱ درصد خریداری میکنن و لذت میبرند اون ماشینها رو ما خوابشم نمی بینیم😅

        موافقم 48
        مخالفم 5
    3. سهیل رامتین

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      برادر من طبقه متوسط هم همچین ماشینی نمیتونه بخره

      موافقم 1
      مخالفم 14
  7. ❤BMW❤

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    ۹۰۵ لیتر فضای صندوق ؟!
    ‌عالیه

    موافقم 34
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    خیلی خفنه !! دیروز کانال redline review هن تست شتاب ازش گرفت و با ۳ سرنشین و شارژ ۵۷ درصد تونست در عرض : ۲/۱۶ ثانیه از صفر به ۹۶ برسه 🚀🚀🚀🔥

    موافقم 39
    مخالفم 1
  9. rassull rt

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    صندوق لوسید هم عجیب و غریب باز میشه و هم این که زشت شده

    ولی با این وضع شتاب کسی دیگه اینجور چیز ها براش مهم نیست

    موافقم 6
    مخالفم 26
  10. Elmiraj

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    یک رقیب تمام عیار…

    تنها ماشینیه که سرانجام تسلا را مجبور به باز گرداندن plaid plus میکنه

    موافقم 31
    مخالفم 7
  11. امیر

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    حتی بوگاتی شیرون سوپر اسپرت هم حریف این هیولا نمیشه ! فکرشو بکن یه سدان فول سایز لوکس داشته باشی که بتونه همه هایپرکار ها دنیا رو ( به جز ریمک نورا ) برات رنده کنه و در عین حال از راحتی یه s کلاس برخوردار باشه !! تو زمینه طراحی و کیفیت ساخت نباید با تسلا plaid پلاستیکی مقایسه بشه ! یه چرخش میارزه به کل کمپانی های ایلان ماسک

    موافقم 39
    مخالفم 4
  12. GMA

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (743 ديدگاه)

    از هر نظر سنگ تموم گذاشتن و با کلمات قابل وصف نیست. اونم واسه شرکتی به این اندازه کوچک! شاهکار ساختن واقعا
    البته که قیمتش باعث میشه وارد قلمرو فوق لوکس ها بشه، اونوقت دیگه چشم بسته کسی لوسید انتخاب نمیکنه…
    باید دید در بحث فروش چطور عمل میکنه؟
    به کابین و کیفیتش هم اشاره ای نشده، آیا سطح لوکس بودنش در حد این قیمت هست؟
    در هر حال جذاب ترین خودرو الکتریکی هست که تا به حال تولید شده

    موافقم 22
    مخالفم 1
  13. فرهاد

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    این جنگ اسب بخار و شتاب الکتریکی ها کی قرار تموم بشه ! دیگه واقعا دارن مسخره میشن ، آخه یعنی چی یه سدان ۲ تنی تو ۱ ثانیه صفر تا صد بزنه ! حد نهایی شتاب مورد نیاز برای یک سدان : ۵ یا حداکثر ۴ ثانیه باشه و بیش تر از این غیر قابل کنترل میشه ! به جای این مسخره بازی ها باید با تمام تلاششون روی افزایش شعاع حرکتی یا افزایش تعداد ایستگاه های شارژ مانور بدن

    موافقم 20
    مخالفم 6
  14. Enzo Ferrari 2008

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    مثل تسلا تکراری نیست جذابه

    موافقم 19
    مخالفم 1
  15. Anti Tesla

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (618 ديدگاه)

    ۲۵۰۰۰۰ خیلی زیاده!

    موافقم 12
    مخالفم 8
    1. محمد نبوی

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما ۲۰۰ بده بیا ببر

      موافقم 18
      مخالفم 1
    2. امیر

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (689 ديدگاه)

      250 هزار دلار برای این شاهکار خیلی زیاد هست ؟!!! اتفاقا قیمتش خیلی خیلی مناسب هست ! تو فقط یه ماشین اروپایی بهم بگو که به صورت فابریک ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت داشته باشه و صفر تا صدش زیر ۱/۹ ثانیه باشه ( بر طبق گفته لوسید در پیست درگ famaso موفق شده شتاب ۱/۸۴ ثانیه رو ثبت کنه ) و در عین حال بتونه ۵ سرنشین بزرگسال رو در کمال آرامش و لوکس بودن جا به جا کنه !! ( # از چیزی اطلاع نداریم حرف نزنیم )

      موافقم 14
      مخالفم 3
    3. مهدی

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (16 ديدگاه)

      نه بزودی میشه پول یه پرشیا عتیقه

      موافقم 4
      مخالفم 1
  16. sinasvj

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (242 ديدگاه)

    واقعا لوسید زیباترین برقیه که دیدم از هایپر کارای برقیه چند میلیون دلاری بقیه کمپانیا خیلی خوشگلتر و پخته تره

    موافقم 16
    مخالفم 1
  17. ایران جان

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خخخ لامصبا ایرانیا چقد کارشناسن خدایا. نمیدونم چرا میخواین اطلاعات گوگلی تون رو به رخ هم بکشین. اگه رو درساتون هم انقد تمرکز داشتین الان اینجا نظر نمیدادین

    موافقم 8
    مخالفم 13
  18. زسول

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام .همه که شاید نتونن این مدلهای خاص و گران قیمت رو بخرن .ولی مثل کشور دوست و نزدیک عمان ، میشه امکاناتی ایجاد کرد که بشود اجاره کرد تا اون تعلق و وابستگی ی خرده کاهش بیابد

    موافقم 8
    مخالفم 1
  19. کیا

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زمانی که ایران درگیره پلاس کردن موتور قدیمیه(xu7p,tu5p,ef7pو..)ااین ماشین تو عربستان داره تولید میشه و سهامدار بزرگ این شرکت هست

    موافقم 13
    مخالفم 1
  20. کارشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام خدمت تمامی عزیزان و آقا مانی عزیز که دقتش روی قیمت ماشینه باید دو سه نکته رو بگم.پس با دقت گوش کنید.اولا اونجا اگه کسی نتونه نقدا بخره اینقدر راهکارهای رنگ و وارنگ و تسهیلات در اختیار مردم هست که اگه واقعا بهانه میتونن برن.دوم اینکه اگه با اوون شرایط هم نتونه بخره مراکزی هستن که بهترین خودروهای دنیا رو؛دارم میگم بهترینهای دنیا نه آشغالهای دنیا رو!میتونن براحتی از یک ساعت تا یکسال اجاره کنند و با آرامش استفاده کنند.سوم اینکه اونجا ارزش ماشین به نو بودنشه و اگه شما نتونی قیمت نو رو بپردازید میتونی با ۴۰ یا ۵۰ درصد قیمت نو یه خودروی مشابه اونو با چهار پنج سال کارکرد بخری نه اینجا که هر چی ماشین کار می‌کنه گرونتر میشه.طرف جک چینی آشغال رو ۸ سال پیش خریده ۷۰ تونن و ۸ سال پدرش رو درآورده الان میگه ۹۰۰ تونن.پس یه کم بهتر فکر کنید و بعد نظر بدید.

    موافقم 11
    مخالفم 0
  21. من

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من که پرایدمو فروختم
    نمیدونم شما چی میگین . اسب بخار ، سرعت ،صندوق خدا لیتری ، سرعت V ، قیمت اند خدا ،

    موافقم 5
    مخالفم 0
  22. سعید

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    همینجا هم میتونی بهترین ماشین ها هم سوار بشی فقط باید مثل یه عده خیلی زیاد که کاملا تمام مردم خبر دارن و میشناسن،با ظاهر خوب و گول زننده اختلاص کنی و مال مردم عزیز رو دزدید بعد باهاش ماشین بخری
    وگرنه از راه درست نمیتونی تو این کشور شکم خودتو سیر کنی باید به شیوه خودشون زندگی کنی
    یه چیزی یادتون باشه هیچوقت یه پراید رو با بوگاتی مقایسه نکنید مثلا کشور عزیزمون رو با کشور فوق پیشرفته دنیا مقایسه نکنید جایی که آرزوی داشتن یه لحظه دیدنش از نزدیک رو داریم حتی واسه لحظه ای کوتاه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  23. Viper

    ۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    جذاب ترین ماشین الکتریکی ❤️❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محسن

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (162 ديدگاه)

    بیخود گرون پرقدرت زشت و بشدت گرون و بشدت اکبیر آدم یاد کی ام سی کی ۷ میفته که مثلا فاز طراحی آینده نگرانه دارن ولی رید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. محسن

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (162 ديدگاه)

    در ضمن اصلا هم سریع نیست شاید بخاطر موتور کلی موتور بتونه تو مسیر مستقیم سریع باشه ولی تو پیچ بخاطر ۲.۵ تن وزنش رید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا