اطلاعات جدید از رودستر سه‌چرخ واندرهال

یک‌شنبه 10 اردیبهشت 1396 - 06:00
مطالعه 5 دقیقه
vanderhall-4
شرکت آمریکایی واندرهال چند وقت پیش یک رودستر اسپرت سه‌چرخ را با نام لاگونا معرفی نمود که البته به دلیل برخورداری از بدنهٔ فیبر کربنی به جهت کاهش...
تبلیغات

شرکت آمریکایی واندرهال چند وقت پیش یک رودستر اسپرت سه‌چرخ را با نام لاگونا معرفی نمود که البته به دلیل برخورداری از بدنهٔ فیبر کربنی به جهت کاهش وزن، قیمت بالایی داشت. سپس چندی بعد واندرهال نسخهٔ ارزان‌تری از رودستر سه‌چرخ خود را با نام ونیز معرفی نمود که بدنهٔ فیبر کربنی آن با یک نمونهٔ آلومینیومی جایگزین شده است.

این شرکت می‌گوید به مدت هفت سال در حال توسعه و ساخت این رودسترهای سه‌چرخ بوده است. نخستین پروتوتایپ این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ کاوازاکی ZX-10R بود و دومی از پیشرانهٔ یاماها R1 استفاده می‌کرد. سپس سومین پروتوتایپ واندرهال به یک پیشرانهٔ روتاکس با دنده‌عقب مجهز شد و نهایتاً در سال 2012 پیشرانهٔ 1.4 لیتری چهار سیلندر توربو جنرال موتورز برای این ماشین انتخاب شد.

طراحی و نمای بیرونی این رودستر سه‌چرخ یادآور مورگان Three Wheeler انگلیسی است که البته برخلاف مورگان، ساختهٔ واندرهال طراحی مدرن‌تری دارد. همان‌طور که اشاره شد، نسخهٔ پایهٔ این ماشین ونیز نام دارد که وزن خالص آن 623 کیلوگرم است. این مدل مجهز به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک، گرم‌کن صندلی‌ها، رینگ‌های 18 اینچی، سیستم صوتی 600 واتی BT و غربیلک فرمان چوبی است.

قیمت پایهٔ ونیز از 29,950 دلار آغاز می‌شود و با پرداخت 250 دلار به‌عنوان سپرده می‌توان یک دستگاه از آن‌را سفارش داد. برای مقایسه، قیمت پایهٔ خودروی پولاریس اسلینگ‌شات که از یک پیشرانهٔ 2.4 لیتری چهار سیلندر استفاده می‌کند از 22 هزار دلار آغاز می‌شود و نهایتاً به 28.5 هزار دلار در بالاترین تیپ می‌رسد.

محصول لوکس‌تر و بالاتر واندرهال نیز مدل لاگونا است که از بدنهٔ فیبر کربنی سود می‌برد که 20 هزار دلار به قیمت آن اضافه می‌کند. در تیپ اسپرت پریمیوم این ماشین تهویه مطبوع (!)، چهار ترکیب چرمی پریمیوم، کف‌پوش پشمی مشکی دولوکس، رینگ‌های 19 یا 20 اینچی، غربیلک فرمان با قسمت پایینی صاف و دکمه‌های کنترل سیستم صوتی، کروز کنترل، سیستم صوتی پریمیوم، دسته‌دندهٔ فیبر کربنی و سیستم تعلیق قابل تنظیم اضافه می‌گردد و قیمت آن‌هم از 58,850 دلار آغاز می‌شود.

اما نسخهٔ بالاتری از این هم وجود دارد که لاگونا Bespoke Motoring Experience نام گرفته است. این مدل نیز به پدال‌های تعویض دنده، گرمکن و تهویهٔ صندلی‌ها، رنگ سفارشی بدنه، رینگ‌های قابل انتخاب بیشتر، لاستیک‌های تویو R888 و تریم کربنی در رو دری‌ها، پوشش پیشرانه، پوشش غربیلک فرمان، کنسول و داشبورد مجهز است. قیمت این مدل بالا رده نیز به 77 هزار دلار رسیده است.

به گفتهٔ واندرهال، هرکدام از این مدل‌های مختلف این رودستر اسپرت سه‌چرخ که انتخاب شوند، همگی حس منحصربه‌فرد، لذت رانندگی و هیجان بالا را ارائه می‌کنند که بازگشتی است به عصر طلایی رانندگی. بدین ترتیب مشخص است که بازار بخش خودروهای سه‌چرخ رو به افزایش است و با ورود سازندگان جدید، این کلاس شلوغ‌تر و متنوع‌تر شده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.