عملکرد شارژ خودرو به خودروی ریویان
ریویان یک دهه پیش تأسیس شد و در سال 2011 برای اولین بار خودرویی اسپورت و الکتریکی را به نمایش گذاشت.
این خودروساز پس از آن وارد حالت مخفیکاری شد و بیسروصدا تمرکز خود را روی تولید شاسیبلند و پیکاپ الکتریکی معطوف نمود. همانگونه که میدانید در نمایشگاه خودروی لسآنجلس شاهد معرفی خودروهای R1S و R1T این شرکت بودیم.
این دو خودرو از معماری اسکیت بورد ریویان استفاده کرده و هدف آن خریدارانی با سبک زندگی ماجراجویانه است. به همین خاطر ریویان به دنبال راههای متنوع به منظور اطمینان از عملکرد مناسب این دو خودرو در شرایطی به دور از محلهای شارژ میباشد.
زمانی که از مدیر ریویان دربارهی احتمال نصب جایگاههای شارژ در پارکهای ملی آمریکا پرسیده شد او اینگونه پاسخ داد:
ما خودرویی را طراحی کردهایم که با آن میتوانید مجموعه باتریهای محوری داشته باشید. شما همچنین میتوانید از عملکرد شارژ ریویان به ریویان استفاده کنید که جالبتوجه است. شما دو خودرو را به هم متصل کرده و سپس من میتوانم خودروی شما را شارژ کنم. البته محدودیتهایی هم مشابه تمامی جایگاههای سوخت دیگر وجود دارد.
یکی از بزرگترین نگرانیهای مشتریان دربارهی خودروهای الکتریکی به زمان شارژ آنها مربوط میشود. این زمان رو به کاهش است مخصوصاً با ورود تکنولوژی 800 ولتی موجود در پورشه تایکان به بازار. ریویان میگوید خریداران قادر خواهند بود در 30 دقیقه برد 320 کیلومتری را به دست آورند. این شرکت معتقد است چنین زمان شارژی سریعتر از تکنولوژیهای کنونی میباشد.
او میگوید:
آیا میتوانستیم زمان شارژ را سریعتر کنیم؟ بله. آیا واقعاً در حال شروع تخریب سلول باتری هستیم؟ بله. در 5 سال آینده شما تبلیغات زیادی دربارهی شارژ 15 دقیقهای باتریها خواهید شنید اما اگر 30 بار چنین کاری را انجام دهید باتری از کار خواهد افتاد.
ریویان بیش از 1 میلیارد دلار سرمایه را از جانب شرکتهایی همچون فورد و آمازون دریافت کرده و به دنبال عرضهی هر دو خودروی R1S و R1T تا پایان سال 2020 است.