فروش پروتوتایپ رکوردشکن اما ناکامِ فارادی فیوچر FF 91
سابقه حضور کمپانی فارادی فیوچر در صنعت خودرو به سال 2015 و ادعای ساخت خودروهای الکتریکی بهتر نسبت به تسلا بازمیگردد. علیرغم ادعاهای زیادی که این شرکت داشته هنوز چیزی رخ نداده و احتمالاً هرگز هم رخ نخواهد داد. موسس این شرکت ورشکست شده و بخش اعظم کارکنان باسابقه و توانای آن نیز استعفا دادهاند. تا به امروز هم فارادی فیوچر سرمایه لازم برای تولید خودروهای خود را به دست نیاورده است.
البته این شرکت تا پیش از آشفته شدن وضعیت خود چندین پروتوتایپ از محصولاتش همچون FF 91، 91 را به عنوان رقیب احتمالی تسلا مدل X تولید کرده است. پروتوتایپ FF 91 هماکنون برای فروش آماده شده و ظاهراً همان خودرویی است که فارادی فیوچر با آن به دنبال تستهای سرعت پایکس پیک میباشد. این خودرو در سال 2017 رکورد جدیدی برای خودروهای الکتریکی ثبت کرد و بیش از 20 ثانیه سریعتر از تسلا مدل S ظاهر شد.
یک سال بعد این خودرو رکورد جدیدی برای خودروهای الکتریکی بر جای گذاشت و شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 2.3 ثانیهای را ثبت نمود. حداکثر سرعت این پروتوتایپ هم 250 کیلومتر در ساعت اعلام شده که برای یک کراس اوور کاملاً بزرگ خیلی بد نیست؛ اما اجازه ندهید ابعاد این خودرو شما را گول بزند. موضوع این است که FF 91 از باتری 130 کیلووات ساعتی و سه پیشرانه الکتریکی استفاده کرده و قدرت 1050 اسب بخاری دارد. شعاع حرکتی این خودرو نیز 608 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
اگرچه این خودرو کاملاً یک پروتوتایپ است اما هنوز هم از ویژگیهای طراحی زیادی برای نسخه تولیدی سود میبرد. از جمله این موارد میتوان به دربهای جذاب و صندلیهایی با جاذبه صفر اشاره کرد.
داشبورد هم فعلاً کامل نبوده اما یک صفحه لمسی 15 اینچی، هدآپ دیسپلی و صفحهنمایش بزرگی برای سرنشینان عقب به چشم میخورد.
همانند دیگر خودروهای پروتوتایپ، FF 91 نیز نمیتواند در جادهها حضور یابد. این خودرو بدون هرگونه رزرو برای فروش عرضه شده و خریداران میتوانند پیشنهاد خود را در وبسایت فروشنده اعلام کنند.