معرفی نسخهٔ تولیدی خودروهای الکتریکی بولینگر B1 و B2

دوشنبه 24 آذر 1399 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
Bollinger-B1-and-B2-1
شرکت بولینگر موتورز تصاویر نسخهٔ تولیدی مدل‌های B1 و B2 خود را منتشر کرده است. هرچند این دو خودرو شباهت زیادی به پروتوتایپ‌های قبلی دارند اما برای...
تبلیغات

شرکت بولینگر موتورز تصاویر نسخهٔ تولیدی مدل‌های B1 و B2 خود را منتشر کرده است. هرچند این دو خودرو شباهت زیادی به پروتوتایپ‌های قبلی دارند اما برای بهبود طراحی و کارایی، دستخوش تغییرات زیادی شده‌اند. در اس‌یووی B1، طراحان خط کمر (خط پنجره‌های جانبی) را بالاتر برده و ستون B را جلوتر کشیده‌اند تا ورود و خروج سرنشینان عقب بهبود پیدا کند. این شرکت همچنین پنجره‌های جانبی کشویی را با شیشه‌بالابرهای دستی جایگزین کرده که بسیار سبک‌تر و درعین‌حال مقاوم هستند. همچنین به‌منظور جبران بالا رفتن خط کمر و بهبود دید، ارتفاع پنجره‌ها هم بیشتر شده است.

بخش جلویی B1 هم بروز شده و امکان نصب رادیاتور کوچک‌تری با جریان هوای بهینه را در پشت سپر فراهم کرده است. با این کار، دیگر نیازی به نصب رادیاتور اضافی نیست و به همین دلیل صندوق بار جلو بزرگ‌تر شده و چراغ‌های جلو هم به انتهای گوشه‌های دماغه منتقل شده‌اند. برای ایجاد تقارن، چراغ‌های عقب نیز به لبهٔ بیرونی بخش عقبی خودرو نقل‌مکان کرده‌اند. تغییرات پیکاپ B2 هم تقریباً با B1 یکسان است اما یک تفاوت قابل‌توجه در اینجا وجود دارد و آن اینکه حالا قسمت بار خودرو از کابین مستقل شده که جایگزینی آن‌را آسان‌تر می‌کند.

علیرغم این تغییرات ظاهری، هردو مدل بولینگر B1 و B2 مثل قبل به دو موتور الکتریکی مجهز هستند که مجموع خروجی 614 اسب بخار قدرت و 906 نیوتن متر گشتاور و همین‌طور سامانهٔ چهارچرخ محرک را برای خودروها به همراه خواهند داشت. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های برجستهٔ این دو ماشین هم می‌توان به پکیج باطری 142 کیلووات ساعتی، بُرد بیش از 320 کیلومتر و شتاب صفر تا 96 کیلومتر 4.5 ثانیه اشاره کرد. البته محصولات بولینگر یک نقطه‌ضعف بزرگ هم دارند که آن قیمت پایهٔ 125 هزار دلاری است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.