معرفی کارما GS-6 با چهرهٔ آشنا و قیمت ارزانتر
فصل بعدی سفر شرکت کارما با معرفی مدل جدید GS-6 آغاز شده است. این خودرو در ظاهر بلافاصله قابلشناسایی است زیرا طراحی شیک مدل رِوِرو GT را حفظ کرده اما ارزانتر شده و قیمت آن از 83,900 دلار آغاز میشود. GS-6 در سه تیپ مختلف با نامهای استاندارد، لوکس و اسپرت به بازار عرضه میشود که کارما فعلاً ویژگیهای آنها را اعلام نکرده اما برای هر سه تیپ میتوان رینگهای 21 یا 22 اینچی را سفارش داد که سیستم ترمز برمبو را در پشت خود پنهان میکنند.
داخل GS-6 نیز آشنا به نظر میرسد زیرا در اینجا هم همان طراحی داخلی رِوِرو با صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی 10.2 اینچی با اپل کارپلی و اندروید اتو به چشم میخورد. گرمکن و تهویهٔ صندلیها، سیستم صوتی با هشت بلندگو و بهروزرسانی از راه دور نیز از دیگر ویژگیهای قابلتوجه این خودرو هستند. GS-6 همچنین از قابلیت سفارشیسازی هم برخوردار است و علاوه بر تریم فیبر کربنی و پنج رنگ مختلف برای چرم تودوزی، امکان سفارش آپشنهای منحصربهفردی مثل چوب برگرفته از درختان نجاتیافتهٔ آتشسوزی کالیفرنیا هم وجود خواهد داشت.
در بخش ایمنی هم GS-6 به هشت ایربگ و مجموعهای از سیستمهای کمکراننده مثل حفظ حرکت میان خطوط، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره، ترمز اضطراری خودکار، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و سیستم دید اطراف مجهز شده است.
صرفنظر از نوع تیپ، همهٔ مدلهای GS-6 به قوای محرکهٔ الکتریکی با پیشرانهٔ افزایشدهندهٔ بُرد مجهز هستند. این قوای محرکه از دو موتور الکتریکی در عقب با مجموع خروجی 536 اسب بخار قدرت و 746 نیوتن متر گشتاور تشکیل شده که توسط یک پکیج باطری لیتیوم یونی 28 کیلووات ساعتی تغذیه میشوند. به لطف این باطریها، خودرو میتواند تا 130 کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند اما در کنار این، یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری سه سیلندر توربو هم وجود دارد که بهعنوان ژنراتور عمل میکند. این موتور بُرد کلی خودرو را به 580 کیلومتر میرساند که این عدد بهراحتی با سوختگیری قابلافزایش خواهد بود.
در GS-6 سه حالت رانندگی مختلف هم تعبیه شده است که Stealth، Sustain و Sport نام دارند. حالت اول خودرو صرفاً از انرژی باطریها استفاده میکند، در حالت دوم پیشرانهٔ درونسوز اقدام به شارژ باطریها میکند و در حالت سوم هم از باطریها و هم از موتور بنزینی برای ارائهٔ حداکثر پرفورمنس استفاده میشود. در این حالت، خودرو ظرف 3.8 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت میرسد.
هنگامیکه باطریها خالی شوند، علاوه بر پیشرانهٔ بنزینی، با استفاده از یک شارژر سطح دو نیز میتوان آنرا در مدت تقریباً چهار ساعت شارژ کرد. همچنین امکان شارژ باطریها با استفاده از شارژرهای سریع 45 کیلوواتی هم وجود دارد که تا 90 درصد باطریها را ظرف 34 دقیقه شارژ میکند. کارما GS-6 هماکنون قابل خریداری است و در اواخر امسال، نسخهٔ تمام الکتریکی GSe-6 هم به بازار خواهد آمد. قیمت پایهٔ این نسخه از 79,900 دلار آغاز میشود و بُرد آن به بیش از 480 کیلومتر میرسد.