جدیدترین تیزر از پروژه PEAR فیسکر
فیسکر خیلی وارد جزئیات نشده اما گفته که به دنبال تمرکز روی هر 5 فاز تولید و عرضه خودرو شامل منابع، ساخت، لجستیک، فاز استفاده و پایان کار خودرو خواهد بود.
این کمپانی اظهار داشته محصولش از متریال بازیافتی و قطعات بازتولیدی استفاده خواهد کرد و در کارخانههایی تولید خواهد شد که منحصراً از انرژی تجدید پذیر استفاده میکنند. این خودروساز همچنین روش بازیافت در پایان عمر خودرو و استفاده از شبکههای شارژ عمومی استفاده کننده از انرژی تجدید پذیر را تبلیغ خواهد کرد.
این گفتهها کاملاً مبهم هستند اما هنریک فیسکر مدیرعامل این شرکت اظهار داشته است: "ما به دنبال ایجاد تحول در صنعت حملونقل با در نظر گرفتن اهدافی جاهطلبانه برای خود هستیم. ما میخواهیم تا سال 2027 خودرویی کربن خنثی تولید کنیم." فیسکر افزوده اقدام به خرید اعتبار کربنی برای دستیابی به اهداف خود نخواهند کرد هرچند احتمال دارد تأمینکنندگان و شرکای لجستیکی این کار را انجام دهند.
فیسکر خاطرنشان ساخته با استفاده از متریال بازیافتی و قطعات بازتولیدی اقدام به ایجاد اقتصاد مدور خواهد کرد. مدیر ارشد این شرکت میگوید فیسکر قبلاً تیمهایی را روی یافتن متریالی با تأثیر مثبت روی آبوهوا متمرکز کرده است. این شرکت میخواهد قطعاتی حیاتی همچون آلومینیوم، فولاد، سیستمهای الکترونیکی و باتریهای لیتیوم-یونی را از شرکتهایی با تعهد به ماهیت کربن خنثی تأمین کند.
جدای از اعلام برنامههای مفصل برای تولید خودرویی کربن خنثی، فیسکر تیزری جدید از پروژه PEAR را نیز منتشر ساخته است. در این تیزر چیز زیادی دیده نمیشود اما در کل شاهد خودرویی با بدنه انحنادار هستیم.
فیسکر میگوید پروژه PEAR یک خودروی الکتریکی است که در آمریکا ساخته شده و از پلتفرم سبکوزن با نام FP28 استفاده خواهد کرد. این خودرو قرار است قیمت پایه زیر 30 هزار دلار داشته باشد و کار تولید آن از سهماهه پایانی سال 2023 شروع خواهد شد.