دالارا استراداله و EXP سفارشی با پوشش بدنه ویژه معرفی شدند
کمپانی موردبحث اولین بار در سال 1998 و با خودروی IR8 و رانندگی ادی چیور توانست پیروز مسابقات ایندیاناپولیس 500 لقب بگیرد. به همین خاطر و برای گرامی داشت بیست و پنجمین سالگرد این پیروزی، دالارا نسخههای سفارشی و تولید محدود استراداله و EXP را معرفی میکند. پوشش بدنه این دو خودرو با همکاری استودیو طراحی BorromeodeSilva تولید میشود.
23 ستاره روی بدنه خودروهای موردبحث نشان دهنده تعداد پیروزیهای دالارا در ایندیاناپولیس 500 است. پوشش XXV بدنه استراداله و EXP نیز بیست و پنجمین سالگرد پیروزی چیور در مسابقات سال 1998 را نشان میدهد. شرکت یاد شده علاوه بر پوشش خاص بدنه مواردی همچون صندلیهای آلکانترا با رنگ خاکستری تیره، گرافیک سفارشی داشبورد و پدال شیفترهای زرد رنگ را نیز ارائه میکند. به این موارد باید طرح خاص خودروی مسابقهای سال 1998 را نیز اضافه کرد.
دالارا همچنین بهبودهای فنی را نیز برای استراداله 2023 در نظر گرفته است. تمامی مدلها هماکنون با سیستم گیربکس AMT جدید برگرفته از مدل EXP عرضه میشوند. این خودروساز میگوید سیستم یاد شده باعث کاهش 50 درصدی زمان تعویض دندهها میشود و راحتی تعویض را نیز بهبود میبخشد. استراداله همچنین از سیستم ترمز و اینترکولر جدید بهره میبرد. استراداله اولین خودروی جادهای شرکت محسوب میشود و پیشرانه 4 سیلندر 2.3 لیتری توربوی آن 400 اسب بخار قدرت و 500 نیوتون متر گشتاور تولید میکند. این نیرو به چرخ های عقب فرستاده میشود که حاصل آن ثبت صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3.25 ثانیهای خواهد بود.
EXP نسخه مخصوص پیست از استراداله است و بهبودهای زیادی دارد. این مدل از مونوکوک فیبر کربن مشترک با استراداله سود میبرد اما فاقد سقف است و طراحی آن برای افزایش داون فورس تغییر میکند تا در سرعت 290 کیلومتر در ساعت 1250 کیلوگرم نیروی رو به پایین تولید کند. البته حداکثر سرعت مدل جادهای استراداله به 265 کیلومتر در ساعت محدود شده است. EXP اگرچه از پیشرانه مشابهی استفاده میکند اما 492 اسب بخار قدرت و 800 نیوتون متر گشتاور دارد. این ارقام برای خودرویی که فقط 890 کیلوگرم وزن دارد بسیار خوب خواهند بود. تنها 25 نمونه از پوشش بدنه سفارشی استراداله و EXP عرضه خواهد شد.