درباره شول 70/SS مدل 2024 چه می‌دانیم؛ جانشین کامارو؟

دوشنبه 16 بهمن 1402 - 10:30
مطالعه 6 دقیقه
img_1252
در این مقاله تمامی اطلاعات لازم درباره خودروی جدید شول 70/SS در اختیار شما عزیزان قرار داده می‌شود.
تبلیغات

امسال شاهد بازگشت یک اسطوره خواهیم بود. شورولت شول SS 454 مدل 1970 یکی از زیباترین و قوی‌ترین خودروهای عضلانی دهه 70 میلادی محسوب می‌شود و در سال جاری میلادی نسخه‌ای مدرن از آن تجسم خواهد شد. با توجه به خداحافظی خودروهای عضلانی مشهور با بازار و رخ‌نمایی خودروهای برقی، قطعاً طرفداران این خودروها از شنیدن تولید شول 70/SS خوشحال خواهند شد. استایل رترو و کلاسیک، پیشرانه‌های قدرتمند، تریم ها و آپشن های مختلف، شخصیت خاص و... جزو ویژگی‌های اصلی این خودرو هستند. ما در ادامه تمامی اطلاعات رسمی منتشر شده درباره 70/SS را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

بر اساس اطلاعات موجود، شول 70/SS مدل 2024 با سه تریم برگرفته از خودروهای کلاسیک عرضه خواهد شد تا ضربان قلب طرفداران خودروهای قدیمی بالا برود. این خودروها که توسط Trans Am Worldwide تولید می‌شوند از بدنه‌ای فیبر کربنی سود می‌برند و ویژگی‌هایی همچون کاپوت مشابه مدل قدیمی، آپشن های بدنه و رنگ متنوع، نوارهای تزئینی روی بدنه، کابین زیبای برگرفته از شول دهه 70 میلادی و... در آن‌ها وجود دارند. شول 70/SS با سه تریم عرضه خواهد شد که شامل مدل‌های پایه، 369 هریتیج شکل گرفته بر اساس مدل SS 369 سال 1970 و نهایتاً تریم پرچم‌دار 454 LS6X لیمیتد ادیشن هستند. مدل پرچم‌دار یاد شده ادای احترامی به قوی‌ترین مدل قدیمی یعنی SS 454 LS6 سال 1970 محسوب می‌شود. شرکت یاد شده تنها 25 دستگاه از 454 LS6X را تولید خواهد کرد که حکایت از وضعیت خاص و انحصاری آن دارد. هر تریم با 20 رنگ مختلف بدنه، رینگ‌های متنوع، آپشن سقف نرم یا سخت، پیشرانه‌های گوناگون و... در دسترس خواهد بود.

مدل پایه شول 70/SS با آپشن هایی همچون رینگ‌های سنتی رالی و پیشرانه 8 سیلندر تنفس طبیعی یا سوپرشارژردار عرضه می‌شود. مدل هریتیج از پلاک خاص پیشرانه و کلاچ پرفورمنس برای مدل‌های گیربکس دستی سود می‌برد و از جمله آپشن های آن می‌توان به رینگ‌های متفاوت و پیشرانه سوپرشارژردار یا توئین توربو اشاره کرد. نهایتاً به مدل پرچم‌دار LS6X می‌رسیم که دارای سیستم اگزوز جدید و پکیج درگ است که تنها در مدل 1500 اسب بخاری وجود دارد. رینگ‌های مختلف، سه نوع قوای محرکه گوناگون و رنگ‌های جذاب جزو آپشن های این تریم هستند.

شورولت شول SS 454 LS6 سال 1970 از پیشرانه 8 سیلندر بلوک بزرگ 7.4 لیتری با 450 اسب بخار قدرت استفاده می‌کرد بنابراین مدل جدید شول 70/SS هم باید حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. در بخش قوای محرکه چندین گزینه برای خریداران وجود دارد که همگی پرقدرت هستند و حتی امکان انتخاب وضعیت تنفس طبیعی، سوپرشارژر یا توئین توربو برای پیشرانه‌ها وجود دارد. هر مدل هم با گیربکس دستی و هم با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شود. مدل پایه 70/SS به‌صورت استاندارد از پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری تنفس طبیعی LT1 با 450 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. اگر سوپرشارژر 2600 مگنوسن را روی این مدل سفارش دهید قدرت پیشرانه به رقم قابل‌توجه 675 اسب بخار خواهد رسید؛ اما اگر چنین ارقامی نظر شما را جلب نمی‌کند می‌توانید مدل هریتیج را با پیشرانه 8 سیلندر 6.5 لیتری و مدل LS6X لیمیتد ادیشن را با پیشرانه 8 سیلندر 454 بلوک بزرگ سفارش دهید.

مدل هریتیج از پیشرانه‌ای با بلوک آلومینیومی سود برده و به سوپرشارژر 2600 مگنوسن استاندارد مجهز است. خروجی این پیشرانه به 800 اسب بخار می‌رسد. البته امکان سفارش توئین توربو برای این پیشرانه وجود دارد که قدرت پیشرانه را به 900 اسب بخار افزایش خواهد داد. نهایتاً به گل سرسبد خانواده یعنی مدل LS6X می‌رسیم که در حالت استاندارد 900 اسب بخار قدرت دارد اما در حالت توئین توربو قدرتش به 100 اسب بخار می‌رسد. در صورت سفارش قطعات توربوی متفاوت خروجی پیشرانه به رقم دیوانه‌وار 1500 اسب بخار افزایش خواهد یافت.

به جرات می‌توان گفت صرف‌نظر از تریم انتخابی، شول 70/SS مدل 2024 ظاهری مخوف و جذاب خواهد داشت. به خاطر اینکه مدل اولیه بسیار زیبا بود بنابراین مدل جدید هم با الهام از آن طراحی شده و چشم‌نواز به نظر خواهد رسید. هر سه تریم این خودرو از ارتفاع کم نسبت به سطح زمین، استایل گیرا، جذابیت‌های مشابه خودروهای کلاسیک، چراغ‌های جلوی باابهت و کاپوتی طویل سود می‌برند. آینه‌های جانبی سفارشی، رینگ‌های 20 اینچی و بدنه فیبر کربنی هم جزو دیگر مشخصات شول مدرن هستند.

بخش‌هایی که از فیبر کربن ساخته می‌شوند عبارت‌اند از سپرهای جلو و عقب، پانل‌های بدنه، درها، اسپلیتر و کاپوت. باید گفت مدل پایه 70/SS از پکیج فنرهای کم ارتفاع استفاده می‌کند و کالیپرهای ترمز رنگی و سیستم اگزوز پشت اکسل در آن وجود دارد. مدل 369 هریتیج نیز از پکیج فنرهای یاد شده، کالیپرهای ترمز رنگی و لاستیک‌های میشلن سوپر اسپرت بهره برده است. نهایتاً باید گفت مدل فول 454 LS6X لیمیتد ادیشن با رنگ‌های متفاوت بدنه، فنرهای کم ارتفاع، لاستیک‌های میشلن سوپر اسپرت و کیت ترمز بزرگ‌تر شامل کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب و روتورهای سوراخ‌دار برخوردار است.

کابین شول 70/SS مدل 2024 نیز همانند بدنه آن از مدل اصلی 1970 الهام گرفته هرچند تکنولوژی‌های مدرن زیادی در آن وجود دارند. این خودرو ویژگی‌های لوکس محصولات لوکس را با طراحی رترو و کلاسیک قدیمی ترکیب کرده و فضای راحتی را در اختیار سرنشینان قرار خواهد داد. هر مدل از صندلی‌های اسپرت و چرمی با دوخت سفارشی، صندلی‌های عقب، شیفتر هریتیج مدل‌های گیربکس دستی، ورودی‌های هوای آسترو، کفپوش های متفاوت، تریم کربنی روی درها، پلاک‌های آلومینیومی 70/SS، غربیلک فرمان سفارشی و پشت آمپرهای کلاسیک سود می‌برد. شرکت TAW در طراحی پوشش داخلی این خودرو از ششمین نسل کامارو و شول SS مدل 1970 الهام گرفته و آن‌ها را با ویژگی‌های مدرن ترکیب کرده است.

نهایتاً باید به بحث قیمت‌گذاری بپردازیم. شول 70/SS مدل 2024 جزو خاص‌ترین و منحصربه‌فردترین خودروهای عضلانی بازار خواهد بود و قطعاً خرید یکی از آن‌ها به معنی تصاحب بخشی از تاریخ صنعت خودروست. به همین خاطر انتظار می‌رود قیمت هر سه تریم آن فراتر از چیزی باشد که فکر می‌کنیم. در واقع قیمت پایه شول 70/SS بیش از 150 هزار دلار اعلام شده و زمانی که به دیگر محصولات تولیدی Trans Am Worldwide نگاه کنید از این قیمت‌گذاری تعجب نخواهید کرد. اگر قدرت 450 اسب بخاری مدل پایه شما را راضی نمی‌کند می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر سوپرشارژر را انتخاب کنید. احتمالاً قیمت فول ترین نسخه این خودرو به راحتی از 250 هزار دلار عبور خواهد کرد. همان‌طور که گفته شد تنها 25 دستگاه از مدل فول LS6X لیمیتد ادیشن تولید می‌شود و بنابراین انتظار داریم در آینده با قیمت بالاتری در حراجی‌ها دست به دست شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.