بازتوليد شلبی کوپه سری 2 با پیشرانه 7.3 لیتری V8 و قیمت 385 هزار دلار
در نمایشگاه خودروی لسآنجلس 1997، شرکت شلبی آمریکن رودستر پرفورمنس بالایی را با نام شلبی سری 1 معرفی کرد. این خودرو که توسط کارول شلبی طراحی شد، بهعنوان تفسیر مدرنی از شلبی AC کبرای قدیمی در نظر گرفته شده بود. سپس در سال 2006، شلبی سری 2 کوپه بهعنوان جانشین سری 1 با بهروزرسانیهای مختلفی مثل بازطراحی سپرها، بهبود پیشرانه و... معرفی شد. بااینحال، به دلیل تغییر قوانین ایمنی ایالاتمتحده، هزینههای ساخت سری 2 بسیار بیشتر از چیزی که ابتدا پیشبینی میشد درآمد و خودرو به تغییراتی بزرگ و آزمایشهای بیشتر برای مطابقت با استانداردهای جدید ایمنی نیاز داشت.
به همین دلیل، پس از صرف بیش از 5 میلیون دلار در پروژهٔ سری 2، تولید این خودرو بعد از ساخت تنها چهار دستگاه لغو شد. حال اما به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد معرفی سری 1، از طریق توافقی بین شلبی آمریکن و شرکت وینگارد موتوراسپرت قرار است سری 2 دوباره تولید شود. این بار از کوپهٔ جذاب شلبی 10 دستگاه ساخته خواهد شد که از این تعداد، سه نمونه با بدنهٔ آلومینیومی و هفت نمونه با بدنهٔ فیبر کربنی خواهد بود. این خودرو با سه پیشرانهٔ مختلف به فروش میرسند. هر 10 نمونه روی فریم مونوکوک لانهزنبوری آلومینیومی سری 1 ساخته میشوند که با قطعات مدرن ارتقاء پیدا کرده است و توزیع وزن 50 به 50 و وزنی زیر 1450 کیلوگرم را فراهم میکند.
ازجملهٔ دیگر ویژگیهای قابلتوجه سری 2 میتوان به کالیپرهای ترمز شش پیستونه در هر چهارچرخ، رینگهای 19 اینچی اختصاصی و لاستیکهای پرفورمنس پوتنزا اشاره کرد. همانطور که اشاره شد، 10 خریدار خوششانس شلبی کوپه سری 2 میتوانند از بین سه پیشرانهٔ مختلف یکی را انتخاب کنند. این پیشرانههای شامل 7 لیتری V8 ویندسور، 7.3 لیتری V8 گودزیلا و قوای محرکهٔ تمام الکتریکی میشود. گیربکس موتورهای بنزینی هم صرفاً یک نمونهٔ شش سرعتهٔ سکوئنشال خواهد بود. قیمت شلبی کوپه سری 2 از 385,600 دلار برای نمونههای بدنه فیبر کربنی و 498,200 دلار برای نمونههای آلومینیومی آغاز میشود.