مدیر ارشد زینگر از نوآوری‌ها و برنامه‌های آینده می‌گوید

یک‌شنبه 4 خرداد 1404 - 14:30
مطالعه 4 دقیقه
Czinger-21C-2
شرکت زینگر اخیراً جورج بیگز را به‌عنوان مدیر ارشد تجاری (CCO) معرفی کرده است. در این مطلب، سخنان او درباره برنامه‌های آینده زینگر را می‌خوانیم.
تبلیغات

پس از معرفی هایپرکار 21C و شکستن رکورد کونیگزگ یسکو ابسلوت در پیست لاگونا سکا، توجهات به این برند نوآور بیش‌ازپیش جلب شده است. زینگر بر رشد برند، تحویل خودرو به مشتریان، ثبت رکوردهای جدید و پروژه‌های مخفی متعدد متمرکز است. بیگز جزئیاتی از پشت‌صحنه فناوری چاپ سه‌بعدی این شرکت را با ما در میان گذاشت.

کپی لینک

آینده‌ای درخشان برای زینگر

زینگر با معرفی 21C نشان داد که رویکرد متفاوتی در پیش گرفته است. این شرکت از نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای طراحی آلیاژهای ثبت‌شده و چاپ سه‌بعدی قطعات سبک‌وزن استفاده می‌کند. در رده قیمتی 21C، تجربه مشتری و شخصی‌سازی حیاتی است و زینگر تمام قطعات، از دکمه‌ها تا رنگ بدنه را در داخل شرکت تولید می‌کند. در حال حاضر، زینگر هایپرکار خود را در نسخه‌های 21C، 21C V Max و 21C بلک‌برد تولید می‌کند و مدل‌های بیشتری در برنامه بلندمدت دارد. مدل پایه 21C با ۱۲۵۰ اسب بخار و سرعت نهایی ۳۵0 کیلومتر بر ساعت عرضه می‌شود. نسخه V Max با طراحی آیرودینامیک و بدون بال عقب، همان ۱۲۵۰ اسب بخار را ارائه می‌دهد اما سرعت نهایی آن به ۴۰۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مدل بلک‌برد، الهام‌گرفته از هواپیمای لاکهید SR-71 نیز با سیستم پلاگین‌هیبریدی قوی‌تر، قدرت را به ۱۳۵۰ اسب بخار افزایش می‌دهد.

کپی لینک

چرا زینگر 21C را باید جدی گرفت؟

هیچ خودروساز دیگری مانند زینگر عمل نمی‌کند. بیگز می‌گوید:

کسانی که با برند ما آشنا شده‌اند، 21C را خودرویی نمادین می‌دانند که صنعت خودرو را متحول خواهد کرد.

زینگر از شرکت دایورجنت برای چاپ سه‌بعدی قطعات 21C استفاده می‌کند یعنی شرکتی که توسط بنیان‌گذاران زینگر، «کوین و لوکاس زینگر» تأسیس شده است. دایورجنت با سیستم تولید تطبیقی (DAPS) خود، نرم‌افزار و سخت‌افزاری را برای خلق قطعات خودرو ارائه می‌دهد که جایگزین روش‌های سنتی تولید می‌شود. این سیستم، قطعات را برای وزن کم و استحکام بالا بهینه می‌کند. کوین زینگر و لوکاس زینگر از هوش مصنوعی برای طراحی ساختارهای پیچیده استفاده می‌کنند. به گفته بیگز، DAPS نه‌تنها در خودروسازی، بلکه در صنایع دیگر نیز کاربرد دارد و زینگر در حال گسترش ظرفیت تولید خود با این فناوری است.

کپی لینک

قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی قدرتمند

زینگر قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی 21C را در داخل شرکت طراحی کرده است. موتور ۲.۸۸ لیتری V8 با میل‌لنگ تخت، با تولید 950 اسب بخار قدرت، بالاترین نسبت قدرت به حجم را در بین تمام پیشرانه‌های درون‌سوز تولیدی جهان دارد. این پیشرانه با سیستم الکتریکی ۸۰۰ ولتی و دو موتور مستقل در محور جلو ترکیب شده که ۳۰۰ اسب بخار اضافی فراهم می‌کند. باتری ۴.۴ کیلووات ساعتی هم از طریق واحد ژنراتور متصل به میل‌لنگ شارژ می‌شود. مجموع خروجی ۱۲۵۰ اسب بخار است که در مدل بلک‌برد به ۱۳۵۰ اسب بخار می‌رسد. لوکاس زینگر می‌گوید:

این سیستم مشابه استراتژی‌های فرمول یک است که می‌تواند قدرت را به میل‌لنگ منتقل یا باتری را شارژ کند.

بیگز معتقد است که زیرساخت خودرو، به‌ویژه شاسی، یکی از مهم‌ترین فناوری‌های 21C است که وزن کم و استحکام بالا را تضمین می‌کند. این فناوری، چرخه توسعه را کوتاه‌تر کرده و امکان پاسخگویی سریع‌تر به نیازهای مشتریان را فراهم می‌کند.

کپی لینک

چاپ سه‌بعدی فلزی؛ آینده خودروسازی

ویژگی بارز خودروهای زینگر، طراحی منحصربه‌فرد و فرآیند چاپ سه‌بعدی فلزی است. این روش، وزن را کاهش می‌دهد، آیرودینامیک را بهبود می‌بخشد و آزادی طراحی را افزایش می‌دهد. فناوری چاپ سه‌بعدی، مشابه کاربرد آن در صنایع هوافضا، تعداد قطعات را کاهش داده، نیاز به ابزارسازی را حذف کرده و زمان عرضه به بازار را کوتاه‌تر می‌کند. کوین زینگر دراین‌باره گفته است:

با سیستم دیجیتال، می‌توان سیستم‌های ترمز، موتورها و باتری‌ها را مستقیماً در ساختار خودرو ادغام کرد.
کپی لینک

آینده زینگر

زینگر رکوردهایی در پیست‌های معتبری مانند لاگونا سکا، پیست فرمول یک آمریکا و گودوود ثبت کرده است. بیگز دراین‌باره می‌گوید:

ما به عمل اعتقاد داریم و دوست داریم نتیجه کارمان را نشان دهیم.

این برند با رویکردی غیرمتعارف، یکی از جذاب‌ترین شرکت‌های خودروسازی حال حاضر است و فصل بعدی آن، نوید تحولات بزرگی می‌دهد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.