بازگشت پاکارد پس از ۶۷ سال با سدان تک ساخت و مجلل بر پایه بنتلی

سه‌شنبه 25 شهریور 1404 - 13:00
مطالعه 3 دقیقه
پاکارد اکسلنس
پس از ۶۷ سال، رؤیای ناتمام شرکت پاکارد برای ساخت یک سدان لوکس، در قالب یک خودروی تک ساخت بر پایهٔ بنتلی فلایینگ اسپور به حقیقت پیوست.
تبلیغات

پس از ۶۷ سال وقفه، نام پاکارد، خودروساز لوکس و فراموش‌شده آمریکایی، با تولد یک سدان تک ساخت و باشکوه با نام پاکارد اکسلنس دوباره زنده شده است. این خودرو که بر پایه بنتلی فلایینگ اسپور ساخته شده، ادای دینی است به پروژه‌ای که در دهه ۵۰ میلادی هرگز به سرانجام نرسید. این خودروی منحصربه‌فرد توسط شرکت اتاق‌سازی هلندی JB Classic & Bespoke به سفارش یک مشتری خصوصی ساخته شده است. الهام‌بخش اصلی این پروژه، یک سدان لوکس فرانسوی به نام Facel Vega Excellence بوده که شرکت استودبیکر-پاکارد در اواخر دههٔ ۵۰ قصد داشت آن را با پیشرانهٔ V8 خود و با نشان پاکارد به بازار عرضه کند؛ طرحی که به دلیل مخالفت دایملر بنز کنار گذاشته شد و پاکارد نیز درنهایت در سال ۱۹۵۸ به فعالیت خود پایان داد.

برای جان بخشیدن به این رؤیای قدیمی، تیم سازنده از یک بنتلی فلایینگ اسپور نسل دوم به‌عنوان خودروی پایه استفاده کرده است. تمام بدنهٔ این بنتلی از نو طراحی و ساخته شده و جزئیات سفارشی بی‌شماری به آن اضافه شده است. طبق اعلام JB Classic & Bespoke، تکمیل این پروژه بیش از ۱۷ هزار ساعت زمان برده است. با وجود پوستهٔ کاملاً جدید، DNA بنتلی همچنان در تناسبات کلی، اتاق و فضای داخلی خودرو قابل‌تشخیص است. بااین‌حال، برجسته‌ترین تغییرات در نمای بیرونی رخ داده‌اند؛ چراغ‌های LED عمودی که یادآور محصولات کادیلاک هستند، در کنار یک جلوپنجرهٔ کرومی سه‌تکه قرار گرفته‌اند. در مرکز این جلوپنجره، مجسمهٔ معروف پاکارد با نام «الهه سرعت» به‌صورت تاشو نصب شده است.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های طراحی این خودرو، استفاده از درهای متقارن مشابه محصولات رولزرویس است. برای پیاده‌سازی این ویژگی، تیم سازنده مجبور به طراحی لولاهای جدید برای درهای عقب و ساخت دستگیره‌های سفارشی از فولاد ضدزنگ شده است. نمای عقب با چراغ‌های C شکل LED و نشان پاکارد، طراحی ساده‌تری دارد.

هیچ اطلاعاتی در مورد تغییرات فنی این خودرو منتشر نشده که این یعنی پاکارد اکسلنس نیروی خود را از همان پیشرانهٔ اصلی بنتلی فلایینگ اسپور می‌گیرد که شامل دو گزینه ۴ لیتری V8 توئین توربو و یا ۶ لیتری W12 توئین توربو بود. مشخص نیست کدام‌یک از این دو پیشرانه در زیر کاپوت این خودروی خاص قرار دارد. شرکت سازنده هزینهٔ ساخت این بازآفرینی مدرن از پاکارد را فاش نکرده است اما با توجه به تک ساختی و حجم عظیم کار دست، می‌توان با اطمینان گفت که اکسلنس خودرویی بسیار گران‌قیمت و انحصاری است؛ یک یادبود ارزشمند نه‌فقط برای یک برند گمشده بلکه برای پروژه‌ای که حتی خود پاکارد نیز هرگز موفق به دیدن آن نشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.