سایر خودروهای آمریکایی

تصاویر AC کبرا GT رودستر منتشر شد، معرفی تا دو ماه آینده

این رودستر دو سرنشینه V8 از ۶۵۴ اسب بخار قدرت سود می‌برد که از طریق جعبه‌دنده ۶ سرعتی دستی‌اش به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

در نگاه اول ممکن است تصور کنید این عکس‌ها تنها رندرهایی دیجیتال و بدون پشتوانه از شلبی کبرای کلاسیک باشند اما خلاف این است؛ چراکه یک مرکز تولید در انگلستان به تازگی از یک نمونه کاملا جدید از کبرا با ظاهر کلاسیک رونمایی کرده و آن را «GT رودستر» نامیده است.

تصاویر این خودرو نخستین‌بار در سال ۲۰۲۲ منتشر شدند اما چهره کامل آن مشخص نبود. حال با نزدیک‌تر شدن به رونمایی عمومی این طرح بازسازی‌شده، سازنده تصمیم گرفته تا هر آنچه در پس پرده قرار داشته تا آشکار کند. جلوپنجره بیضوی، چراغ‌های گرد LED به سبک چراغ‌های اصلی کبرای کلاسیک، کاپوت کشیده و طاق چرخ‌های بزرگ و سنگین همه‌وهمه همان المان‌های خاصی هستند که در یک کبرا ۱۹۶۰ خواهید دید. اگر چرخ‌های بزرگ و آینه‌های هم‌رنگ بدنه را فاکتور بگیرید تقریبا با یک خودروی کاملا جدید روبه‌رو هستید.

اگر کمی نزدیک‌تر و دقیق‌تر نگاه کنید، می‌بینید که بخش‌های متنوعی در مقایسه با نمونه اصلی کبرای ۱۹۶۰ به‌روزرسانی‌ و مدرن شده است؛ برای نمونه می‌توان به قاب شیشه جلو ضخیم‌تر یا حذف دستگیره‌های در اشاره کرد. بخش‌های بیرون‌زده فیبرکربنی نیز نمونه دیگری از این تفاوت‌های مدرن هستند. درکنار همه این‌ها، چراغ‌های جلو، چراغ سوم عقب که درست پشت سر سرنشینان قرار گرفته، فرمان مدرن و ترکیب نشان‌گرهای دیجیتال و آنالوگ هم از بخش‌هایی به شمار می‌روند که چشمان طرفداران کبرا به آن آشنایی چندانی ندارد.

درکنار آنچه که در تصاویر مشاهده می‌شود، مجموعه «AC کارز»، سازنده این خودرو، برخی از مشخصات فنی این خودرو را نیز در دسامبر ۲۰۲۲ منتشر کرد. دورقاب شاسی آلومینیومی، سیستم فنربندی با تنظیمات مسابقه‌ای، فاصله محوری ۱۰۱.۲ اینچی و… از ویژگی‌های فنی GT رودستر محسوب می‌شوند. موتور سوپرشارژ ۵ لیتری V8 این فورد بازسازی شده توان تولید ۶۵۴ اسب بخار قدرت و ۷۸۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. همه این قدرت و گشتاور از طریق جعبه‌دنده ۶ سرعتی دستی آن به زمین منتقل می‌شوند. مشتریان درصورت تمایل می‌توانند از یک جعبه‌دنده ۱۰ سرعتی خودکار نیز استفاده کنند.

این خودرو که نزدیک‌به ۱.۴۸ تن وزن دارد می‌تواند به گفته سازنده‌اش تنها در عرض ۳.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایتا از مرز ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت گذر کند. از آنجا که این خودرو از فنربندی با تنظیمات مسابقه‌ای و ترمزهای بسیار بزرگ استفاده می‌کند باید در عبور از پیچ‌ها عملکرد خوبی داشته باشد. AC کارز می‌گوید که GT رودستر خودرویی با مجوز تردد در خیابان‌های عمومی خواهد بود و خریداران درصورت تمایل می‌توانند از سراسر دنیا، آن را سفارش دهند. قیمت‌گذاری این خودرو با توجه به منطقه زندگی خریدار متفاوت خواهد بود اما درهرصورت از ۲۸۵ هزار پوند انگلستان شروع خواهد شد. نظر شما درباره این بازسازی زیبا از یکی از محبوب‌ترین کلاسیک‌های جهان چیست؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(chevynova

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (6809 ديدگاه)

    اسطوره دوباره میخواد برگرده
    بهتره مثل گذشته دوباره به انجین 427 فورد مجهز بشه
    این ماشین کلی افتخارات در گذشته داشته و باید هم عینه اوم موقعه ها باشه

    موافقم 43
    مخالفم 7
    1. Taha Malek

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (914 ديدگاه)

      یه سوال انجین 427 فورد رو چه ماشینایی بوده؟
      این درسته که انجین کم یابیه بخاطر اینکه نسخه های رپلیکا از موتور های دیگ استفاده میکنن .

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. R/T

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    به به

    موافقم 22
    مخالفم 1
  3. زیزیگولو

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (4878 ديدگاه)

    ترکیب کلاسیک و مدرن در طراحی

    موافقم 29
    مخالفم 1
  4. Pouyan

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (173 ديدگاه)

    عجب جیگریه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  5. Pouyan

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (173 ديدگاه)

    عجب جیگریه!!!!!!!!!

    موافقم 5
    مخالفم 1
  6. یاس ی

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1020 ديدگاه)

    همیشه عاشق کبرا بودم و هستم و خواهم ماند. زیبا شده. مدرنیته و کلاسیک را خوب تلفیق کردن انصافا.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  7. Ariom

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    حالا چی دیده اینقدر ترسیده😑🙄🤔🤠

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. دیمن

    ۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    این دیگه فراتر از یک اسطورست، زیباترین خودروی اسپرت که تا بحال ساخته شده، چه کرده کارل شلبی، دست مریزاد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا