سایر خودروهای آمریکایی

آرگو ساسکواچ ؛ وانت پیکاپ دوزیست با توانایی آفرود فوق‌العاده!

شرکت کانادایی آرگو که برخی از خشن‌ترین و تواناترین محصولات آفرود دنیا را تولید می‌کند از وانت پیکاپ ساسکواچ رونمایی کرد. این محصول دوزیست به پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۸ لیتری توربودیزل مجهز است و در خشکی و آب با حداکثر سرعت ۴۰ و ۶ کیلومتر در ساعت حرکت خواهد کرد.

این کمپانی به منظور پر کردن خلأ خودروهای آفرود خاص در بازار تجاری‌ها محصول کاملاً جدید ساسکواچ XTX را معرفی کرده که وسیله نقلیه‌ای قدبلند و دوزیست با لاستیک‌های ۷۱ اینچی و فضای بار کامل و کاربردی است. ما آرگو را بیشتر به خاطر محصولات ATV/UTV کاربردی و دوزیست هشت چرخش می‌شناسیم اما اخیراً این شرکت محصول تجاری سنتور XT را نیز با لاستیک‌های تیوبلس ۷۱ اینچی معرفی کرده است.

سنتور XT شاید شما را به یاد مدل معروف شِرپ ATV بیندازد چراکه نسخه‌ای تکاملی از آن به شمار می‌رود. آرگو در سال ۲۰۲۱ شروع به عرضه نسخه‌های ریبج شده با نام های آرگو شِرپ پرو و پرو XT کرد و یک سال بعد نیز همین مدل آخری به سنتور XT تغییر نام داد. شِرپ اقدام به تولید سنتور XT با مشخصات مدنظر آرگو می‌کند و سپس این محصول راهی اونتاریو می‌شود تا ویژگی‌های مخصوص این شرکت به وسیله موردبحث اضافه شده و مونتاژ نهایی صورت گیرد. اما آرگو با معرفی ساسکواچ هیولای دوزیست مختص خود را در لباس وانت پیکاپی بزرگ معرفی کرده است. کمپانی یاد شده می‌گوید ساسکواچ برخلاف سری محصولات سنتور توسط تیم تحقق و توسعه خودش ساخته شده و به‌صورت کامل در آمریکای شمالی مونتاژ می‌شود. طول این هیولا به ۴ متر می‌رسد و طراحی جالبی نیز دارد. ساسکواچ از لاستیک‌های جدید XT328 سود می‌برد، لاستیک‌هایی که برای سخت‌ترین شرایط آب و هوایی و عملکردی طراحی شده‌اند.

آرگو می‌گوید الگوی ویژه آج‌های لاستیک باعث بهبود عملکرد ساسکواچ در آب شده و چسبندگی جانبی آن نیز در مسیرهای خشن خشکی افزایش می‌یابد. در واقع همین نوع طراحی لاستیک‌ها یکی از رموز آرگو در تولید محصولی همه‌جارو بوده است. قلب تپنده آرگو ساسکواچ یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۸ لیتری توربودیزل خواهد بود که با گیربکس اتوماتیک کمپانی مادر آرگو یعنی ODG همکاری می‌کند. سیستم گشتاور آنی موجود نیز باعث تأمین گشتاور لازم در دورهای پایینی خواهد شد تا ساسکواچ در مسیرهای خشن با توانایی لازم تردد کند. از دیگر ویژگی‌های وانت موردبحث می‌توان به فرمان برقی و حالت گردش صفر اشاره کرد که باعث می‌شود چرخ های خارجی به‌صورت مستقیم حرکت کرده ولی چرخ های داخلی به عقب حرکت نمایند تا ساسکواچ در جای خود بچرخد.

محصول دوزیست آرگو می‌تواند در خشکی و آب با حداکثر سرعت ۴۰ و ۶ کیلومتر در ساعت حرکت کنند. ارتفاع ساسکواچ به ۳ متر می‌رسد و فاصله آن از سطح زمین نیز ۶۶۰ میلی‌متر اعلام شده است. به این ترتیب وانت یاد شده خواهد توانست از موانع ۳۵ درجه‌ای عبور کرده و در شیب‌های ۳۰ درجه نیز رو به پایین حرکت کند. فضای بار این هیولا هم ۱.۶ مترمکعب ظرفیت دارد و برای حمل ابزارآلات سنگین و کاری طراحی‌ شده است. در بخش بار ساسکواچ امکاناتی همچون نردبان، کف‌پوش یکدست، جعبه قفل شدنی با ظرفیت ۱۰۸ لیتر و چراغ‌های LED وجود دارد.

آرگو برای طراحی و ساخت کابین خودرو با شرکت کاستوم پروداکتس همکاری کرده تا بخش داخلی با ظرفیت حمل ۴ نفر ایجاد شود. میدان دید بزرگی نیز به لطف استفاده از پنجره‌های دارای فیلتر UV به وجود آمده است. هر صندلی از کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای سود می‌برد و دریچه خروج اضطراری نیز در صورت چپ کردن وانت یاد شده وجود دارد. نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی ساسکواچ علاوه بر نمایش اطلاعات عادی از شیب‌سنج و کنترل‌های سیستم باد لاستیک‌ها سود می‌برد. با فشار یک دکمه می‌توان باد لاستیک‌ها را برای تردد در مسیرهای گوناگون تنظیم کرد. همچنین از دیگر ویژگی‌های کابین می‌توان به سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی با بلوتوث و دوربین دید عقب اشاره کرد. ساسکواچ بخشی از محصولات تجاری آرگو بوده و بیشتر برای حمل خدمه و وسایل آن‌ها در محیط‌های خشن طراحی شده است. این کمپانی هنوز قیمت محصول جدید خود را اعلام نکرده اما با نزدیک شدن به موعد عرضه آن در پاییز ۲۰۲۳ اطلاعات بیشتری را منتشر خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ....

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    واکنش یونیماگ:نخوندم

    موافقم 29
    مخالفم 8
  2. ممد ژانگولر

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3847 ديدگاه)

    چقدر خوبه چقدر یونیماگه . بجای جیپ اینارو بخریم که بهتره

    موافقم 6
    مخالفم 20
    1. شاهرخ

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (338 ديدگاه)

      جزو احمقانه ترین کامنت های پدال
      این ماشین قطعا چندصد هزار دلار قیمت خواهد داشت
      رانگلر بیشترین قیمتش فک کنم 80 هزارتاس
      اصلا قابل مقایسه نیستن هرکدومشون برای یه کارین

      موافقم 24
      مخالفم 9
  3. حسین

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2940 ديدگاه)

    چرا ۳ سیلندر؟؟

    موافقم 22
    مخالفم 1
    1. م.ب

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      چون پربازده، و کم مصرف و با نصب توربو شارژ از چهارسیلندر پرقدرت تر میشه، شرکتها خیلی وقته دارن به خودروهای سه سیلندر شهری رو میارن مخصوصا تویوتا

      موافقم 10
      مخالفم 1
  4. مازیار

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2982 ديدگاه)

    هیجان انگیزه
    یه ماشینی هست معروف به زیتور یا زتور (البته این نام کمپانی تراکتورسازی چک و اسلواکی سابق هست که بهش معروف شده) در ابعاد مختلف که برای جمع آوری چوبهای بریده شده در جنگل استفاده میشه. یه وینچ غول پیکر با چندصد متر سیم در عقب و یه تیغه هم اندازه تیغه گریدر در جلو برای هموار کردن مسیر خودش داره با لاستیکهایی بزرگتر از لودر و مرکز ثقلی خیلی پائین با کابینی تک نفره و کارش هم فقط تو دل جنگل و بدور از هر راه و بیراهی هست
    به لحاظ عملکرد آفرودی بین ماشین آلات چرخ لاستیکی هیچ رقیبی نداره

    موافقم 23
    مخالفم 1
  5. مهدی

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (128 ديدگاه)

    امیدوارم مثل فیلترشکنش نباشه… چون اون زیاد قطع میشه

    موافقم 16
    مخالفم 1
  6. Alan.r

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1114 ديدگاه)

    شرکت های sherpو avtoros روسیه هم چنین محصولاتی تولید میکنن
    ولی به نظر من تو این رده یونیماگ بهترین انتخابه ( البته اگر مشتری به دنبال نمونه آبی-خاکی نباشه)

    موافقم 17
    مخالفم 2
  7. Yasan

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    بهتون قول میدم مرکز سقل وحشتناکی خواهد داشت و خیلی راحت چپه می شه

    موافقم 0
    مخالفم 4
  8. خخ

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (245 ديدگاه)

    داش؟
    به جیپ بخری به صرفه تره یه قرآن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا