یک استارتاپ آمریکایی بنام داکورا موتورز ادعا کرده قصد ساخت اولین خودروی فوق لوکس آمریکایی طی یک قرن اخیر را دارد.
کادیلاک سلستیک حالا با رقیبی غیرمنتظره از یک استارتاپ به نام داکورا موتورز مواجه شده است. این شرکت ادعا کرده که قصد دارد «نخستین خودروی فوق لوکس ساخت آمریکا در یک قرن اخیر» را عرضه کند، ادعایی که به نظر میرسد چندان دقیق نباشد زیرا کادیلاک قطعاً با این موضوع مخالف خواهد بود. بااینحال، خودروی داکورا یک نمونه منحصربهفرد است که گویی از هوش مصنوعی خواسته شده یک فولکسواگن بیتل فوق لوکس را تصور کند؛ اما اینگونه نیست، زیرا داکورا اعلام کرده که این خودرو در همکاری با شرکت طراحی مشهور پینینفارینا طراحی شده است. این طراحی شاید از بهترین کارهای پینینفارینا نباشد، اما داکورا میگوید که خودرو ادای احترامی به فرمهای سیال و منحنی مانند دههٔ ۳۰ میلادی است.
جزئیات فنی چندانی ارائه نشده اما این خودرو دارای یک کاپوت چوبی دستساز است که با چراغهای جلوی دایرهای احاطه شده است. این چراغها با گلگیرهای برجسته، رینگهای مینیمال و تزئینات کرومی الهامگرفته از سبک رترو همراه شدهاند. همچنین میتوان به طراحی متمایز کابین، بخش عقب شیبدار و چراغهای عقب شبیه به پسسوز جت اشاره کرد. از دیگر ویژگیهای قابلتوجه، چرخهای عقب پوشیده و ارتفاع ۱۹۱ میلیمتری از سطح زمین است که از خودروهای سواری معمولی بیشتر است.
داخل کابین این خودرو بهجای پلاستیک، از چوب، پارچه پشمی و چرمهای زیستی استفاده شده است. داکورا اعلام کرده که از کابینهای تحت سلطه نمایشگر دوری کرده و صفحه آمپر دیجیتال این خودرو، زمانی که استفاده نمیشود پشت یک پانل چوبی نیمهشفاف پنهان میشود. نمایشگر سیستم اطلاعاتیسرگرمی نیز به نظر میرسد روی تزئینات چوبی پخش میشود. داکورا در مورد جزئیات کلیدی چندان توضیح نداده، اما اعلام کرده که کابین کاملاً ماژولار است و میتواند بهصورت فصلی تغییر کند. این شرکت ایده دو بار بهروزرسانیهای در سال را مطرح کرده که به مالکان اجازه میدهد کابین را مانند کمد لباس تغییر دهند؛ مثلاً از پشم برای زمستان و کتان برای تابستان استفاده کنند.
این استارتاپ همچنین کابینی ماژولار را طراحی کرده که امکان حمل ۳ تا ۷ سرنشین را فراهم میکند. چیدمان سهنفره دارای یک فضای استراحت عقب با میز کار شخصی است درحالیکه چیدمان چهارنفره شامل صندلیهای کاپیتانی جلو و عقب است که با کنسولهای سفارشی از هم جدا شدهاند. مشتریان همچنین میتوانند صندلیهای نیمکتی دوگانه را انتخاب کنند که تا ۱۱۴۳ میلیمتر فضای پای عقب ارائه میدهد. در مورد کنسولهای مرکزی، داکورا اعلام کرده که نسخههایی با جعبه سیگار و دستگاه قهوهساز زیر یک گنبد شیشهای در دسترس خواهد بود.
فعلاً مشخصات دقیق این خودرو اعلام نشده ولی میدانیم قوای محرکهٔ تمام الکتریکی با بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد و بردی حدود ۶۴۴ کیلومتر ارائه میدهد. این خودروی الکتریکی با وزن ۲۹۴۸ کیلوگرم، قادر است در کمتر از ۴ ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. البته برای کسانی که علاقهای به خودروهای الکتریکی ندارند داکورا وعدهٔ ساخت یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی را هم داده است. این خودرو بهصورت دستساز در نیویورک ساخته میشود و قیمت پایهٔ ۵۰۰ هزار دلاری دارد. پذیرش سفارشات با ودیعهٔ ۵۰ دلاری آغاز شده و به گفتهٔ داکورا، رزروهای این خودرو بیش از ۱۵۰ درصد ظرفیت تولید سال اول را پر کرده است.
2646.1
۲۱ خرداد ۱۴۰۴یه مشت ادعای مزخرف و خنده دار …
Kamran Aghaei
۲۱ خرداد ۱۴۰۴امریکا تا ماه رفته و برگشته
یه ماشین فوق لوکس نمیتونه بسازه ؟
IRTOYOTA
۲۱ خرداد ۱۴۰۴شوروی هم رفت و برگشت اما نتونست بسازه
B
۲۱ خرداد ۱۴۰۴بحث اینه کسی ماشین آمریکایی خیلی لوکس نمیخره ساختنش که کاری نداره موتور که دارن و شاسی تمام قطعات تخصصی رو دارن استفاده از چوب و چرم لوکس طراحی شیک کار خیلی سختی نیست ولی موضوع برنده مثلا بیاد فورد هم قیمت رولس رویس بخرن ؟
کادیلاکم تو اون محدوده نمیتونه خودرو فوق لوکس بفروشه و تو بازار رولس و مایباخ و بنتلی اومدن به این راحتیا نیست خصوصا رولس رویس صرفا کیفیت نیست مردم پول برند میدن دیگه اونجاها
وگرنه چینی ها هم فوق لوکس ساختن کی میخره ؟
نیما
۲۱ خرداد ۱۴۰۴از چه بابت ؟ هرچیزی که گفته انجام میده قبلا انجام شده ! از بدنه ( اینجا کاپوت ) چوبی گرفته تا داشبورد با چرم زیستی! برد مسافتی باتری و شتابش هم که چیز روتینیه و ازین بهترش هم همین الان موجوده تو بازار بدنه رترو هم که چیز عجیبی نیست
کدوم قسمت ادعاشون براتون مزخرف و خنده دار بوده ؟
2646.1
۲۱ خرداد ۱۴۰۴عزیزان، شما خودتون پاسخ رو گفتین!
دقیقا چه چیزی در این خودرو معرفی شده شایسته ادعای “اولین خودروی فوق لوکس آمریکایی طی یک قرن اخیر” بود؟
ادعای دوم، کابین کاملا ماژولار است.
فوق لوکس بودن یک خودرو واقعا به خاصیت “کابین را مانند کمد لباس تغییر دهند؛ مثلاً از پشم برای زمستان و کتان برای تابستان استفاده کنند.” است؟
یا ادعای کابینی با امکان 7 نفر سرنشین! حداکثر ظرفیت کابین حتما با دو ردیف صندلی نیمکتی ادعایی شرکت حاصل می شود، بگذاریم از اینکه صندلی نیمکتی همیشه نماد مدل های پایه بود (مثل شورلت نوا C1 و C2 یا بیو ایک B1)، این ماشین لوکسی که ادعای حمل 3 سرنشین جلو و 4 سرنشین عقب با صندلی نیمکتی داره، کمربندهای ایمنی و سایر سیستم های ایمنی اش چگونه است؟ چطوری قراره جا شوند؟
شما باور می فرمایید این ماشین بی نام و نشان با این طراحی مزخرف، امکانات تکراری و قیمت 500.000 دلاری توانسته باشد به ادعای “رزروهای این خودرو بیش از ۱۵۰ درصد ظرفیت تولید سال اول را پر کرده است.” برسد؟
نیما
۲۱ خرداد ۱۴۰۴با این دید به شما حق میدم که بگید ادعای مزخرف اما نظر خودم در مورد کامنت شما
ادعای اولین بودن از نظر شخصی من بی ارزشه نه درین مورد بلکه در مابقی موارد هم اولین بودن لزومن برتری دهنده نیست شاید در بهترین حالت احترام دهنده باشه!
اما اگه در نظر بگیریم که امکان این وجود داره که متریال مورد استفاده در تهیه و ساخت بدنه و کابین خاص باشه و مشابه نداشته باشه اون ادعا تا حدودی میتونه درست باشه چون لوکس بودن و فوق لوکس! ( واژه ی غریبیه ) بودن به هنر ساخت و کیفیت متریال وابسته است
کابین ماژولار هم از دید من امکان پذیره ( اما حقیقتن فکر میکنم در تضاد با اون ماجرای لوکس بودن باشه )
ظرفیت سرنشین رو واقعا دقت نکرده بودم و فکر میکنم کاملا حق با شماست بخصوص ردیف جلو و سه نفر که خنده دار شده تو عکس :)) اینجا هم در تضاد با لوکس بودنه که خب تو خودروی لوکس آسایش داشتن یه ویژگیه بارزه
در مورد درصد هاهم عموما تبلیغاتی هستند
برای مثال اگه ظرفیت تولید رو 6 دستگاه در سال در نظر گرفته باشن و 15 سفارش دریافت کنن همون 150درصد میشه
در کل الان نظر من به شما نزدیک تر شد
رضا
۲۱ خرداد ۱۴۰۴اگر در سال 1940 از یک آمریکایی میپرسیدن آینده خودرو هارو چجوری میبینی همچین ماشینی رو طراحی میکرد و نشون میداد
زیباست فقط چراغ های جلوش رو خوشم نیومد
باید گرد ساده نئون دار باشه
مهدی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴طراحی جالبی داره. من که خوشم اومد.
Siyavash
۲۱ خرداد ۱۴۰۴عالی💯
علی علوی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴عرض سلام و احترام و ادب و ارادت خدمت تمامی کاربران و دوستان و سروران و مدیران بزرگوار و معزز در سایت پدال
اوقات شریف همگی بخیر و سلامتی و تندرستی و موفقیت
و اما مجدداً صحبت از اتومبیل های فوق العاده لوکس و سوپرلوکس به میان آمده است
کادیلاک و لینکلن از دیرباز به عنوان استاندارد اتومبیل های تجملی و سوپرلوکس در سطح جهان مطرح می باشند
در سالهای پیشین هم کمپانی معظم دویسنبرگ در ایالات متحده به عنوان استاندارد اصلی اتومبیل های سوپرلوکس مطرح بوده است
چند سال پیش هم یک کمپانی در شهر پالم اسپرینگز در ایالت کالیفرنیا تکنولوژیک ترین و لوکس ترین و پیشرفته ترین اتومبیل دست ساز جهان را معرفی کرده بود تحت عنوان دیمورا موتور کارز
ناتالیا اس ال اس ۱ و۲
DIMORA MOTORCARS
NATALIA SLS 1 and 2
کارآفرین و مخترع و مهندس برجسته و مشهور آمریکایی که در شهر روچستر در ایالت نیویورک متولد و بزرگ شده و سالها در ایالت کالیفرنیا اقامت دارد به نام آلفرد جی دیمورا
ALFRED J. DIMORA BORN AND RAISED IN CITY OF ROCHESTER IN STATE OF THE NEW YORK AND BASED IN STATE OF CALIFORNIA
استارت آپ های ایالات متحده بیشترین نقش را در پیشرفت و توسعه و افزایش دانش و آگاهی و تکنولوژی های جدید و فوق العاده پیشرفته و پیچیده در سطح جهانی بر عهده دارند
علی علوی از مشهد
علی علوی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴بیشترین تعداد اختراعات و ابداعات و تکنولوژی های جدید و فوق العاده پیشرفته در سالهای پیشین بیشتر یک رویا و تخیل برای بشریت به حساب می آمدند اما به لطف مخترعان و ابداع کنندگان و پژوهشگران و دانشمندان و مهندسان ایالات متحده هم اکنون به صورت کاملاً رایج و متداول در اختیار جهانیان قرار گرفته است
بنده پیش از این هم مکرراً عرض کرده بودم که ایالات متحده در حال جابجایی و تغییرات گسترده قوانین و مقررات و ضوابط حاکم بر جهان فیزیک و شیمی و مهندسی و علوم و تکنولوژی های جدید و فوق العاده پیشرفته می باشد
hossainff1980@gmail.com
ایمیل بنده می باشد سایر کاربران و سروران و عزیزان بزرگوار و معزز می توانند سوالات را ارسال کرده و البته با رعایت قوانین و اصول و قواعد ادب و نزاکت ؛ بنده پاسخگویی خواهم داشت
علی علوی از مشهد
دانیال_Surrey،England
۲۱ خرداد ۱۴۰۴__بیشترین تعداد اختراعات و ابداعات__
تا جایی که بنده اطلاع دارم ژاپنی ها و بعدش کانادایی ها طی تحقیقات گسترده ای که داشتن،پی به این بردن که سهم آمریکا از مهم ترین اختراعات و نوآوری ها چیزی حدود 15تا20 درصده!!
عموما بیشترین اختراعات به عنوان مهم تلقی نمیشه.
در صدر مهم ترین اختراعات و نوآوری ها بریتانیا با سهم 44 تا 55 درصدی طبق تحقیقات ژاپنی ها در دهه ی 80 و بعدش کانادایی ها در صدر قرار داره.
بعد اون هم آلمان و فرانسه و….
آمریکایی ها صرفا در بحث تجاری سازی خوب عمل کردن.
و گرنه بعضی دوستان تا ابد میتونن بگن موتور v8 و 12 و 16 اختراع آمریکا بوده.
علی علوی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴عرض سلام و احترام و ادب و ارادت خدمت کاربر گرامی و بزرگوار دانیال- SURREY, ENGLAND
اوقات شریف جنابعالی بخیر و سلامتی و تندرستی و موفقیت
و اما صحبت از رتبه بندی ها و یا همان رنکینگ های مختلف جهانی در رابطه با مباحث مربوط به اختراعات و ابداعات و تکنولوژی های جدید و فوق العاده پیشرفته کرده اید؟؟؟
۱- کدام منبع معتبر و قابل استناد و رسمی جهانی اعلام کرده است که ژاپن و بریتانیا و فرانسه و آلمان و کانادا از ایالات متحده به عنوان پایتخت تکنولوژی های جدید و فوق العاده پیشرفته و پیچیده و مرکز اصلی اختراعات و ابداعات تعداد اختراعات و ابداعات بیشتری دارند؟؟؟
با ذکر منبع و مرجع و مدرک به اینجانب اعلام بفرمایید
۲- هم از جهت اطلاع رسانی به حضرتعالی و یا سایر دوستان و کاربران و سروران و مدیران بزرگوار و معزز در سایت پدال عرض می نمایم که دیکشنری بریتانیکا که به عنوان یک منبع و مرجع و مدرک معتبر و قابل استناد جهانی می باشد در زمینه اختراعات و ابداعات و تکنولوژی های بسیار پیشرفته و جدید بیان کرده است که از ۳۲۱ اختراع و ابداع و تکنولوژی فوق العاده پیشرفته و پیچیده و استراتژیک در سطح جهانی ایالات متحده به عنوان پایتخت تکنولوژی های جدید و فوق العاده پیشرفته و اختراعات و ابداعات با بیش از ۱۶۱ اختراع و ابداع استراتژیک و بنیادین و اصلی جهانی قرار می گیرد BRITANNICA DICTIONARY PART OF MOST ADVANCED AND STRATEGIC INVENTIONS AND INNOVATIONS
در دانشنامه ویکی پدیا به زبان انگلیسی می توانید یک سرچ یا همان جستجوی ساده داشته باشید و عبارت اختراعات بر مبنای کشورهای جهان را تایپ کرده و مشاهده فرمایید
INVENTIONS BY COUNTRIES IN ENGLISH WIKIPEDIA
ایالات متحده با بیش از ۸۴۰ اختراع و ابداع و تکنولوژی های بسیار پیشرفته و جدید و استراتژیک در سطح جهانی رتبه اول را دارد و سپس با فاصله ژاپن با ۴۳۰ مورد در رتبه دوم قرار گرفته است
۳- در آخرین رنکینگ جهانی که به ایمیل بنده ارسال شده است ایالات متحده با بیش از ۴۵٪ از اختراعات و ابداعات و تکنولوژی های جدید و فوق العاده پیشرفته و استراتژیک در سطح جهانی در رتبه اول و ژاپن هم با سهم ۱۶٪ در رتبه دوم قرار گرفته است
۴- از هوش مصنوعی به عنوان ساده ترین راه می توانید به صورت انگلیسی جستجو بفرمایید دقیق ترین و معتبر ترین و قابل استناد ترین پاسخ ها را دریافت و مشاهده بفرمایید
۵- و از همه مهمتر اینکه عده ای از افراد در جامعه ایران خودشان را یا به خواب زده اند و یا حقیقتا هیچگونه اطلاعات و توضیحات جامع و کامل و دقیق در رابطه با مباحث مربوط به اختراعات و ابداعات و تکنولوژی های جدید و فوق العاده پیشرفته و پیچیده و استراتژیک را در اختیار ندارند
برادر بزرگوار و گرامی فقط آزمایشگاه های بل یا همان بل لبز در ایالات متحده به عنوان مخترع ترین آزمایشگاه در تاریخ جهان به اندازه کل فرانسه و آلمان و کانادا اختراعات و ابداعات و تکنولوژی های جدید و فوق العاده پیشرفته دارد بعد جنابعالی می فرمایید کانادا و آلمان و فرانسه بیشتر از ایالات متحده اختراعات و ابداعات دارند به عنوان نمونه سهم کانادا از اختراعات و ابداعات و تکنولوژی های بسیار پیشرفته و جدید در سطح جهانی فقط ۲٪ می باشد در برابر سهم بیشتر از ۴۵٪ ایالات متحده به عنوان رتبه اول در جهان
خواهشمندم پیش از ارسال دیدگاه و یا همان کامنت ها کمی تأمل و تدبر و تفکر و پژوهش و تحقیق بفرمایید و بر مبنای آگاهی و دانش و احاطه کامل علمی و تکنولوژیکی اقدام به ارسال نظر و کامنت بفرمایید
سپاسگزارم از سایر کاربران و دوستان
علی علوی از مشهد
hossainff1980@gmail.com
ایمیل بنده می باشد هر سوالی داشتید بنده در خدمتگزاری حاضرم
Homayoun
۲۱ خرداد ۱۴۰۴قبلا ساخته در مورد تاریخ خودروسازی آمریکا یه مطالعه بکن حتما در ضمن اینکه چیزی ساخته نشده پنجاه درصد مربوط به شرایط اون کشوره وگرنه تو هر کشور آزادی مثل آمریکا انگلیس ژاپن سوئد سوئیس دانمارک فلاند آلمان و….. یه نفر با سرمایه و سواد و پشتکار لازم میتونه خودرویی بسازه که از رولزرویس هم لوکستر و گرونتر باشه نابغههایی مثل کونیگزک ریمک که تو این اواخر ظهور کردن مثال بارزش هستن
اما در مورد این ماشین واقعا نگاه کردنش حس لوکس بودن منتقل نمیکنه سازندش احتمالا پیش خودش فکر کرده نمای چوبی بیشتر مساویست با لوکس بودن ولی انگار یه چیز کم داره رولزرویس و بنتلی و میباخ ۶۲ یا حتی کادیلاک سیکستین که در حد کانسپت موند ظاهر و داخلشون لوکس بودن رو داد میزد
البته که تو عصر نمایشگرها یکم معیار کابین لوکس تغییر کرده و توی عکسهای خودروهایی مثل کادیلاک سلستیک حداقل تو نمای داشبورد نباید دنبال فرق خاصی با سایر خودروها بود
محمد مسیح زاده
۲۱ خرداد ۱۴۰۴وقتی پول زیاد داشته باشی
اینقدر که دیگه ندونی باهاش چکار کنی
سفارش خرید واسه همچین چیزهای هم میدی دیگه
این که خوبه با پولشون یه چیزهایی میخرن یه کارهایی میکنن که آدم میمونه
البته درسته پول خودشونه به خودشون مربوطه ولی نه دیگه
جایی که روزی چند هزار نفر بر اثر گرسنگی میمیرن و تو پولهات رو خرج خودنمایی میکنی
M power
۲۲ خرداد ۱۴۰۴در خودروهای فوق لوکس یه پادشاه هست بنام رولزرویس و یک ملکه بنام بنتلی
بقیه هم خیلی تلاش کنند میشوند وزیر
Ehsan Khamooshi
۲۲ خرداد ۱۴۰۴راه نجات ازین ماشین های یه شکل و کسل کننده برگشتن به مدل های کلاسیک هست و بس