دلورین DMC-12 با کیت بدنه پهن و موتور LS تویین توربو 700 اسب بخاری رونمایی شد

یک‌شنبه 3 دی 1402 - 03:30
مطالعه 5 دقیقه
delorean-dmc-12-1
این خودرو به لطف پیشرانه شورولت به سریع‌ترین دلورین تاریخ تبدیل شده است.دلورین، ستاره آینده‌نگرانه هالیوود، با وجود ظاهر سریع و حتی دلربایش در بخش...
تبلیغات

این خودرو به لطف پیشرانه شورولت به سریع‌ترین دلورین تاریخ تبدیل شده است.

دلورین، ستاره آینده‌نگرانه هالیوود، با وجود ظاهر سریع و حتی دلربایش در بخش عملکرد ضعف شدیدی دارد. «تیموتی موسری» یک دستگاه DMC-12 را در سال 2020 خریداری کرد و در نخستین اقدام، بدنه فولاد ضدزنگ آن را بازسازی کرد و سپس یک کیت بدنه جذاب را به آن افزود. این خودرو که حیات خود را در دهه هشتاد میلادی آغاز کرده بود، هم‌اکنون به کیت تازه خود مجهز شده که با استفاده از فناوری پرینت سه‌بعدی تهیه و نهایتا با فایبرگلاس پوشیده شده‌اند.

موتور اصلی DMC-12 یک واحد 2.8 لیتری V6 بود که در این نسخه با موتور 5.3 لیتری LS نسل 4 شورولت سیلورادو جایگزین شده است. موتور یادشده به لطغ بهره‌وری از دو توربوشارژر، به قدرتی پنج برابر نسخه اصلی یعنی 700 اسب بخار دست یافته است. پیشتر هم نسخه‌های تقویت‌شده DMC-12 با 630 اسب بخار قدرت و موتور تویین توربوی V6 تهیه شده بودند که هم‌اکنون پشت سر این خودرو قرار می‌گیرند.

اجزای مختلف پیشرانه با مواد گران‌قیمت و باکیفیت سفارشی مانند تیتانیوم بازسازی شده‌اند. سیستم مدیریت سوخت این دلورین با نمونه‌ای از برند «هال‌تک» جابه‌جا شده و جعبه‌دنده آن مدل G96 برند پورشه است که اوایل دهه 2000 میلادی در 911 کاررا به کار گرفته می‌شد.

کابین DMC-12 به ریشه خود نزدیک مانده اما المان‌هایی چون صندلی‌ها، روکش نشانگرهای روبه‌روی راننده و درها مدرنیزه شده‌اند. کنسول میانی برای میزبانی بهتر کنترل سیستم لیف بادی آن تعویض شده است. سازنده در تلاش بوده تا با حفظ کنترل سیتم تهویه مطبوع به‌شکل کلاسیک بتواند حال‌وهوای خاطره‌انگیز خودرو را حفظ کند. نمایشگر هال‌تک IC7 هم باعث شده تا فضایی مانند کابین خودروهای بازی سایبرپانک به‌وجود بیاید.

صندوق جلوی خودرو هم میزبان سیستم مدیریت هوا، یک مخزن 20 اینچی و پمپ سوخت است. تایرهای «تویو R888R» دلورین از نوع «اسکال SK17» تهیه شده که در جلو و عقب به‌ترتیب ابعادی برابر 18x12 و 17x10 اینچ دارند. استفاده از این تایرها به‌دلیل ظاهر خشن و عملکرد خوب برای این خودرو منطقی به نظر می‌رسد. به دلیل قطر بالای چرخ‌ها و سبک طراحی فرورفته‌شان، در جلو خبری از آفست نیست اما در عقب به اندازه 36 میلی‌متر عقب رفته است. نظر شما درباره این خودرو چیست؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.