نسخهٔ جدید SCG بوت با قوای محرکه هیدروژنی برودتی نوآورانه معرفی شد

شنبه 2 بهمن 1400 - 07:30
مطالعه 2 دقیقه
scg-hydrogen-boot3
خودروهای بدون آلایندگی فراتر از مدل‌های الکتریکی هستند و هرچند بسیاری از خودروسازان صرفاً روی توسعهٔ قوای محرکهٔ الکتریکی تمرکز کرده‌اند اما برخی...

خودروهای بدون آلایندگی فراتر از مدل‌های الکتریکی هستند و هرچند بسیاری از خودروسازان صرفاً روی توسعهٔ قوای محرکهٔ الکتریکی تمرکز کرده‌اند اما برخی شرکت‌ها مثل تویوتا به سرمایه‌گذاری روی تکنولوژی هیدروژنی ادامه می‌دهند. یکی دیگر از شرکت‌هایی که روی توسعهٔ قوای محرکهٔ هیدروژنی کار می‌کند و شاید خیلی با آن آشنایی نداشته باشید، شرکت آمریکایی «اسکودریا کامرون گلیکنهاوس» است که به‌طور مخفف SCG نامیده می‌شود و با مدلی بنام بوت وارد حوزهٔ خودروهای هیدروژنی شده است. البته این شرکت با تلاش برای توسعهٔ سلول‌های سوختی هیدروژنی برودتی برای پیکاپ الکتریکی خود قدمی فراتر گذاشته است.

سوخت هیدروژن برودتی چگالی بیشتری از هیدروژن مایع دارد که این می‌تواند به معنای تولید قدرت بیشتر باشد. گلیکنهاوس معتقد است که قوای محرکهٔ خودروهای آینده از ترکیب سلول‌های سوختی هیدروژنی و باطری‌ها ساخته می‌شود و قصد دارد با بوت هیدروژنی خود این موضوع را اثبات کند. البته این شرکت به‌خوبی از مشکلات زیرساختی پیش روی خودروهای هیدروژنی آگاه است و هم‌اکنون حتی نمی‌تواند هیدروژن برودتی موردنیاز برای آزمایش‌های پیکاپ خود را تأمین کند ولی در حال برنامه‌ریزی برای راه‌حل‌های برطرف کردن این مشکلات است.

گلیکنهاوس استفاده از هیدروژن را برای کاربری‌های خاص مثل ناوگان‌ها مناسب می‌داند و معتقد است که مشکلات خودروهای الکتریکی برای چنین شرکت‌هایی خیلی زیاد است. زمان شارژ طولانی، کاهش ظرفیت بار به خاطر وزن باطری‌ها و برد محدود عواملی هستند که این شرکت‌ها پیش از تغییر ناوگان خود به خودروهای الکتریکی باید در نظر بگیرند. SCG قصد توسعهٔ نسخهٔ جاده‌ای بوت را طبق مقررات ایالات‌متحده دارد اما هیچ زمان تخمینی برای معرفی آن اعلام نکرده است. نسخهٔ مسابقه‌ای این خودرو اما در مسابقات باجا 1000 حضور خواهد یافت.

هرچند اکثر خودروسازان سمت قوای محرکهٔ هیدروژنی نرفته‌اند اما برخی آینده را در ترکیب باطری و سلول‌های سوختی برای تأمین انرژی وسایل نقلیه می‌بینند. به‌عنوان‌مثال، تویوتا در حال توسعهٔ یک موتور درون‌سوز هیدروژنی است که ممکن است در نسل بعدی پریوس مورداستفاده قرار گیرد. بااین‌حال، این غول ژاپنی هم با همان مشکلاتی مواجه خواهد بود که همیشه گریبان گیر خودروهای هیدروژنی بوده است. گلیکنهاوس هم در این زمینه با چالش‌های زیادی مواجه است. به گفتهٔ این شرکت، تنها حدود چهار آزمایشگاه در ایالات‌متحده وجود دارد که می‌تواند هیدروژنی برودتی را در دمای مناسب آزمایش کند. علاوه بر این، در حال حاضر هیچ مخزنی وجود ندارد که بتوان این نوع هیدروژن را در آن ذخیره کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.