معرفی هنسی ونوم F5 رودستر با ادعای سریع‌ترین خودروی روباز جهان

پنج‌شنبه 27 مرداد 1401 - 17:34
مطالعه 7 دقیقه
Hennessey-Venom-F5-1
هنسی سقف هایپرکار ونوم F5 خود را جدا کرده و 900 هزار دلار به قیمت آن افزوده تا ونوم F5 رودستر 3 میلیون دلاری را با ادعای سریع‌ترین خودروی روباز...
تبلیغات

هنسی سقف هایپرکار ونوم F5 خود را جدا کرده و 900 هزار دلار به قیمت آن افزوده تا ونوم F5 رودستر 3 میلیون دلاری را با ادعای سریع‌ترین خودروی روباز جهان معرفی کند. به گفتهٔ هنسی، این رودستر از همان مشخصات فنی نسخهٔ کوپه بهره می‌برد که یعنی در سینهٔ آن پیشرانهٔ 6.6 لیتری V8 توئین توربو با 1817 اسب بخار قدرت و 1842 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است و می‌تواند به حداکثر سرعتی بیش از 480 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. البته این سرعت در صورتی قابل‌دستیابی است که پانل یک‌تکهٔ سقف در جای خود قرار داشته باشد.

حذف سقف و نیاز به تقویت ساختار خودرو افزایش وزن جزئی 45 کیلوگرمی را نسبت به نسخهٔ کوپه به همراه داشته است اما هنسی اعداد شتاب F5 رودستر را اعلام نکرده است. برای اثبات ادعای هنسی در مورد حداکثر سرعت این خودرو نیز باید تا سال 2023 صبر کنیم تا ببینیم چقدر می‌تواند سریع‌تر از ونوم GT اسپایدر قدیمی باشد که در سال 2016 با ثبت سرعت 427 کیلومتر بر ساعت رکورد سریع‌ترین خودروی روباز جهان را شکست. البته به این زودی‌ها نمی‌توانیم شاهد رکوردشکنی F5 رودستر باشیم زیرا هنسی فعلاً روی تولید هایپرکار خود برای خریداران تمرکز دارد و بعد هم احتمالاً ابتدا قصد دارد با F5 کوپه رکوردشکنی کند.

F5 رودستر مثل همتای کوپهٔ خود روی یک شاسی فیبر کربنی ساخته شده که به گفتهٔ هنسی نیاز به ایجاد تغییرات کمی داشته است زیرا هنگام طراحی اولیهٔ این شاسی ساخت نسخهٔ روباز هم مدنظر بوده است. سقف این ماشین هم مثل دیگر پانل‌های بدنه از فیبر کربن ساخته شده و توسط چهار پیچ سریع بازشو و دو چفت برای مقاومت در برابر سرعت‌های بالا در جای خود قرار گرفته است. این سقف که در داخل با آلکانترا پوشیده شده است تنها 8 کیلوگرم وزن دارد و بنابراین می‌تواند توسط یک نفر برداشته شود. هرچند داخل خود خودرو جایی برای قرار دادن این سقف وجود ندارد اما هنسی کیسه‌ای از پشم مرینو و یک پایهٔ سفارشی را برای قرار دادن آن در گاراژ خانه تدارک دیده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های ونوم F5 رودستر پنجره‌ای شیشه‌ای در عقب است که جایگزین کاور پیشرانه شده و نمای واضحی از V8 توئین توربو را فراهم می‌کند. این موتور که بر اساس پیشرانه‌های پوشراد سری LS جنرال موتورز ساخته شده است، نیروی خود را از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ AMT تک کلاچه به چرخ‌های عقب می‌رساند. برای نسخهٔ رودستر این ماشین رینگ‌های اختصاصی طراحی شده که در جلو 19 و در عقب 20 اینچی هستند و از آلومینیوم فورج‌کاری شده ساخته شده‌اند. روی لبه بیرونی این رینگ‌ها هم نوشتهٔ Roadster حک شده است.

در داخل خودرو، روی پشتی صندلی‌های فیبر کربنی قسمت‌های سوسیس شکلی از فوم با روکش چرمی کار شده است و مقابل صندلی راننده هم مثل نسخهٔ کوپه یک غربیلک فرمان U شکل به همراه یک صفحه آمپر دیجیتالی مستطیلی دیده می‌شود. به گفتهٔ هنسی، خریداران این خودرو هم مثل F5 کوپه می‌توانند هر ترکیب رنگ داخلی و خارجی که دوست دارند را سفارش دهند. به گفتهٔ هنسی، تمام 24 دستگاه ونوم F5 کوپه با وجود قیمت 2.1 میلیون دلاری بلافاصله پس از رونمایی فروخته شدند و حالا با وجود که قیمت نسخهٔ رودستر به 3 میلیون دلار افزایش یافته معتقد است تمام 30 دستگاه این نسخه هم خیلی زود فروخته خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.