سایر خودروهای آمریکایی

رکورد جدید برای لوسید ایر سافایر؛ صفر تا 96 کیلومتر برساعت 1.7 ثانیه!

لوسید ایر سافایر در آزمایش واقعی توانست ظرف ۱.۷۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و ۴۰۰ متر را در ۸.۹۳ ثانیه طی کند.

درگ‌تایمز برای برگزاری مسابقات درگ بین سریع‌ترین خودروهای جهان در ۴۰۰ متر یعنی لوسید ایر سافایر، تسلا مدل S پلد و دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ آماده می‌شود اما درحالی‌که مشتاقانه منتظر دیدن این رقابت‌ها هستیم، آخرین ویدئوی «بروکس وایزبلات» صرفاً روی عملکرد لوسید ایر سافایر در ۴۰۰ متر تمرکز دارد. لوسید این ماشین را اولین سوپرسدان لوکس تمام الکتریکی جهان می‌داند و اعداد و ارقام نشان می‌دهند که ادعای لوسید بی‌راه نیست. سافایر به لطف دو موتور الکتریکی در عقب و یکی در جلو، ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت ۱۹۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

طبق اعلام لوسید، این هیولا ظرف ۱.۸۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، ظرف ۳.۸۴ ثانیه از مرز ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت عبور می‌کند و ۴۰۰ متر را در ۸.۹۵ ثانیه پشت سر می‌گذارد. سافایر همچنین به لطف پکیج باطری ۱۱۸ کیلووات ساعتی، با هر بار شارژ کامل می‌تواند تا ۶۸۷ کیلومتر را طی کند درحالی‌که حداکثر سرعت آن به ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

حال بیایید ببینیم این سوپرسدان آمریکایی در دنیای واقعی چه اعداد و ارقامی را ثبت می‌کند. بروکس در اولین تلاش خود توانست شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۱.۹۲ ثانیه ثبت کند و ظرف ۸.۹۳ ثانیه به خط پایان ۴۰۰ متر برسد؛ بنابراین، اگر رول‌اوت ۳۰ سانتی‌متری را در نظر بگیریم، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت سافایر ۱.۷۷ ثانیه خواهد بود. بروکس یک بار دیگر آزمایش را انجام داد اما همان اعداد اول تکرار شد؛ بنابراین، لوسید ایر سافایر را باید یکی از سریع‌ترین خودروی جهان دانست. در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت، تنها هایپرکار ۱۹۰۰ اسب بخاری ریمک نورا با ۱.۷۴ ثانیه از لوسید سریع‌تر است. این در حالی است که قیمت سافایر از تنها ۲۵۰ هزار دلار آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Mr. gt c

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (365 ديدگاه)

    این شتاب ها فقط قرای برقی دوستان خوبه وگرنه برای ماها همون شتاب بالای ۳ ثانیه بی ام و ام ۵ کافیه، مگه میشه اون صدا و اون هیجان رو با ۱ ثانیه سریع تر بودن عوض کرد، خدایی روزی چند بار لانچ میکنین؟

    موافقم 12
    مخالفم 8
    1. زیزیگولو

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (5514 ديدگاه)

      تلاش واسه ثبت شتاب بالاتر فقط یه رقابت بین کمپانیای خودروسازی هستش که بتونن برتری مهندسی خودشون رو به رخ بکشن وگرنه این بدرد مردم تو کوچه و خیابونای شهرها نمیخوره .‌……… در کُل یکی از دلایل پیشرفت صنعت خودروسازی رقابت بر سر تولید محصول بهترو باکیفیت تر هستش و موقعی که کمپانیای خودروسازی زیادی تو سطح بین المللی باهم رقابت میکنن هر کدومشون واسه جذب مشتری برنامه‌ های خاص خودشونو دارن و نهایتاً صنعت خودروسازی تبدیل شده به یه میدان‌ رقابت و مسابقه بزرگ واسه کمپانیای معروف و مطرح که این رقابت و کشمکش بین کمپانیای معروف در نهایت منجر به تولید محصول بهترو با کیفیت تر شده نتیجه ش فقط پیشرفت صنعت خودروسازی بوده

      موافقم 16
      مخالفم 0
    2. Matin

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (23 ديدگاه)

      بی ام و هم ام فایو level رو داره ک صفر تا صدش 1.8 ثانیس
      ولی خب فابریک نیس

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. آرین

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (353 ديدگاه)

        اگه به فابریک نبودنه که سوپرا 2000 اسبی میارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Mercedes

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (818 ديدگاه)

      هرکس سلیقه ای داره بهتره احترام بذاریم
      دوره اختراقی ها ا وحود تمام لذت ها ، هیجانات و زیبایی هاش تموم شد
      علم پیشرفت میکنه و با پیشرفت علم سبک زندگی هم تغییر میکنه
      برقی ها مزایای خیلی زیادی هم دارن که کسی بهشون توجهی نمیکنه
      مثل اینکه ۱۰۰ سال اینده که همه خودرو ها برقی بشن دیگه شهر ها اینقدر صدای موتور و اگزوز ماشین نمیده و به ارمان شهر های یوتوپیایی خیلی شبیه تر میشه
      نمیشه همیشه تو گذشته گیر کنیم
      بنزینی ها شایسته احترام و یک پایان باشکوه هستن
      ولی ذجه زدن واسه زندگی تو گذشته و قدیم اصلا کار جالبی نیست
      مثل این میمونه یک نفر بگه چرا کاشین ها اختراع شدن من دوست داشتم خیابون پر از اسب باشه چون حس اینکه سوار یک موجود زنده باشی و وقتی میدوعه شیهه میکشه و اون صدای سم هاش که به زمین میخوره روح منو ارضا میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mr wrong

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    دگ با روند برقی سازی رکورد و…بی معنیه

    موافقم 7
    مخالفم 3
  3. محمد

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    از معدود برقی هایی است که به نظرم کارش رو درست انجام داده👌🏼

    موافقم 13
    مخالفم 1
  4. Killer

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (481 ديدگاه)

    به bz4x نمیرسه ،اون خودش نرسه چرخش میرسه به خط پایان

    موافقم 0
    مخالفم 10
    1. amir

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2512 ديدگاه)

      باز اون چرخش میرسه rn22e کلا نمیرسه چون میره تو یونجه ها

      موافقم 6
      مخالفم 0
    2. Godziila

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (47 ديدگاه)

      از ارابه های انفجاری هیا کیوندا حداقل بهتره.

      موافقم 9
      مخالفم 1
    3. برادر همه کاربران بجز تسلا(و جدیدا پیام)

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (10 ديدگاه)

      یک انفجار معذرت

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. Mercedes

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (818 ديدگاه)

        عاشق اسمتم
        من به برادرهات اضافه کن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. فندق

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (700 ديدگاه)

      دهنت 😂 دوساعته دارم میخندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. رامتین

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3080 ديدگاه)

    جذاب نیست برام. در یه حالت البته خودروهای برقی را میپسندم! شتاب 0 تا 100 بهترین بزنه. سپس 400 متر. سپس نیم مایل. در ادامه یک مایل و در نهایت تاپ اسپید. این اهمیت داره نه صرفا بعضی معیارها.

    موافقم 3
    مخالفم 4
  6. آریوبرزن

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با تشکر از مطلب و زحمات شما ، فقط یه نکته اینکه تلفظ صحیح این مدل ، سافییِر ( سَفی یِر ) به معنای یاقوت کبود هست . در عنوان مقاله سافایر اشتباهه .

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Mercedes

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (818 ديدگاه)

      کاش رنگ یاقوتی هم واسش میذاشتن
      به اسمش بخوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. datsun

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3569 ديدگاه)

    تو اسفالت درگ زده

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. سوشیانت

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      خب که چی؟

      موافقم 2
      مخالفم 4
  8. Mohammad

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (187 ديدگاه)

    درسته این ماشین برقیه ولی قیافش به برقیا نمیخوره و به نظر من یکم دوست داشتنی تر از برقی های دیگس

    موافقم 3
    مخالفم 1
  9. Taha Ayoobi

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1715 ديدگاه)

    چه جالب

    موافقم 3
    مخالفم 2
  10. Mike

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لوسید واقعا یه کلاس دیگست، من همه همه این ماشینا از برقی و بنزینی و‌هایبرید رو. تست کردم، ویا داشتم. بوسید قابل مقایسه نیست. من یه تسلا وای، و یه لوسید گردند تورینگ خریدم و راضیم.
    صدای موتور خوبه ولی این دیگه نسل آخره. نسل جدید بسمت برقی میره، و لوسید واقعا متفاوت هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا