نظافت و دیتیلینگ الدزمبیل کاتلاس مدل 1969 را تماشا کنید!
اگرچه شرکت الدزمبیل حدود 20 سال پیش تعطیل شد اما محصولات آن از جمله کاتلاس طرفداران زیادی دارند و اخیراً یک نمونه 442 W-32 بسیار کمیاب از آن احیا شده است، خودرویی که جذابیتهای زیادی دارد.
طرفداران خودروهای عضلانی و کلاسیک به الدزمبیل علاقه زیادی دارند و از جمله مشهورترین خودروهای این شرکت میتوان به مدل کاتلاس و نسخههای پرفورمنس همچون 442 اشاره کرد. عدد 442 در واقع به گیربکس 4 سرعته، پیشرانه با حجم 400 اینچ مکعب و 2 خروجی اگزوز مربوط میشود و از میان تمامی نسخههای تولیدی، مدل W-32 جزو کمیابترینها و جذابترینها خواهد بود.
خودرویی که مشاهده میکنید یک دستگاه الدزمبیل کاتلاس 442 W-32 مدل 1969 است که تنها 297 دستگاه از آن تولید شده است؛ اما چه چیزی باعث میشود مدل W-32 بسیار خاص باشد؟ خودروی موردبحث از پیشرانه 8 سیلندر رم ایر استفاده میکند که بجای 325 اسب بخار مدلهای استاندارد خروجی 350 اسب بخار و گشتاور 596 نیوتون متری تولید کرده است. یک گیربکس هوی دیوتی توربو هیدراماتیک 400 به همراه دیفرانسیل لغزش محدود عقب نیرو را به چرخ ها منتقل میکنند و باعث میشوند W-32 یک هیولای واقعی باشد.
خودروی یاد شده قادر است در عرض حدود 6 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد و مسافت 400 متر را در محدوده 14 ثانیه طی کند. با وجود سیستم تعلیق کاراتر و فرمان تیزتر، الدزمبیل کاتلاس 442 W-32 یکی از بهترین هندلینگ ها را بین خودروهای عضلانی دوران خود خواهد داشت. خودروی موردبحث ما در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و مالک آن را در سال 1971 خریداری کرده و به جز رنگآمیزی دوباره بدنه تمامی بخشهای آن دست نخورده است. فرزند مالک میگوید پس از تولد با همین خودرو به خانه آورده شده و به همین خاطر خودرو ارزش معنی زیادی برای این خانواده دارد. با یک کارواش سریع شاهد رنگ درخشان بدنه و کابینی تمیز خواهیم بود. پوشش وینیل بکار رفته کیفیت روزهای اول خود را حفظ کرده است. همچنین نشانهای از استهلاک بالا و کاهش کیفیت بخشهای بدنه و کابین نیست. اگرچه تیم احیا و دیتیلینگ پس از تمیزکاری خودرو نتوانسته آن را روشن کند اما قطعاً راه انداختن کاتلاس 442 W-32 موردبحث کار سختی نخواهد بود.