پلیموث فیوری سدان غولآسایی است که شاید بهاندازهٔ مدلهای کادیلاک یا بیوک شناختهشده نباشد ولی از لحاظ ابهت و جذابیت چیزی کم از هموطنان نامآشنای خود ندارد.
پلیموث فیوری که ابتدا در سال ۱۹۵۶ بهعنوان زیرمجموعهای از مدل بلودر معرفی شد، در سال ۱۹۵۹ به یک مدل مستقل تبدیل شد. این خودرو در سال ۱۹۶۲ کوچکتر شد و با مدل محدود Max Wedge به یکی از اولین خودروهای عضلانی موپار تبدیل شد. در سال ۱۹۶۵، فیوری به بازار خودروهای فول سایز بازگشت و تا سال ۱۹۷۴ در این سگمنت باقی ماند. اگرچه فیوری به جنگ اسب بخار آمریکاییها وارد نشد اما مدلهای اواخر دههٔ ۶۰ و اوایل دههٔ ۷۰ ویژگیهای دیگری برای جلبتوجه داشتند.
اولازهمه، این خودرو یک کشتی زمینی خوشقیافه است، بهویژه اگر طرفدار طراحی سدانهای فول سایز آمریکایی و چراغهای مخفی باشید. درواقع، فیوری را میتوان زیباترین سدان فول سایز آن دوره دانست و حالا یکی نمونهٔ تمیز و جذاب از این خودرو برای فروش گذاشته شده است. این فیوری یک نمونهٔ دستنخورده است و به گفته فروشنده کاملاً استاندارد و اصلی بدون هیچگونه تغییر است. رنگ قهوهای بدنه کاملاً فابریک و بدنه عاری از زنگزدگی است. سقف وینیل نیز اصلی است و این موضوع اهمیت زیادی دارد، زیرا این فیوری بهجای سقف مشکی معمول، با سقف پیزلی سفارش داده شده است که در سالهای ۱۹۶۹ و ۱۹۷۰ برای موپارهای کوچکتر عرضه میشدند.
این نوع سقف با طرح گلدار تکرنگ ارائه میشد که در این نمونه، همرنگ با بدنه قهوهای طراحی شده است. اگرچه این آپشن خیلی کمیابی نیست اما یافتن سقف پیزلی در چنین شرایطی دشوار است. این طرح گلدار به داخل کابین نیز راه یافته و صندلیها و پنلهای در را زینت بخشیده است. این الگو بهخوبی با روکش قهوهای کابین هماهنگ شده است. فضای داخلی نیز مانند بدنه کاملاً فابریک است و بهجز یک پارگی کوچک روی صندلی راننده و دو ترک روی داشبورد، در وضعیت عالی قرار دارد. سیستم تهویه مطبوع و ساعت نیاز به تعمیر دارند.
خبرهای خوب زیر کاپوت ادامه دارد، جایی که پیشرانهٔ فابریک خودرو پنهان شده است. البته، این فیوری به موتور V8 با حجم ۵.۹ لیتر مجهز است که در مقایسه با گزینههای بلوک بزرگ آن زمان، چندان هیجانانگیز نیست. این موتور با گیربکس سه سرعته اتوماتیک همراه است و ۲۵۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. فیوری ۱۹۷۱ همچنین با موتور V8 با حجم ۶.۳ لیتر و ۳۰۰ اسب بخار یا موتور ۷.۲ لیتری با ۳۳۵ اسب بخار نیز در قابل خریداری بود. هرچند این فیوری جذابترین نسخه نیست اما برای یک نمونهٔ بکر در شرایط عالی و با سقف پیزلی نادر، قیمتی بسیار مناسب دارد. این سدان غولپیکر با قیمت ۱۱,۵۰۰ دلار برای فروش گذاشته شده است.
Taha Ayoobi
۸ تیر ۱۴۰۴ولله مفته برا این ماشین
شکوه
زیبایی
عشق
amir
۸ تیر ۱۴۰۴شبیه ایمپریال لبارون نیست؟
KAIZEN
۸ تیر ۱۴۰۴دقیقا 👌👌
ولی اون خوشگلتره
amir
۸ تیر ۱۴۰۴وقتی میگیم کشتی چرخ دار منظورمون چیست
بهروز
۸ تیر ۱۴۰۴ارزش خرج، تعمیرات و پول مکانیکشو نداره یه لنت بخواد عوض کنه باید ۳۵۰ دلار بده
بهروز
۸ تیر ۱۴۰۴من پیکان رو به این لش سنگین ترجیح میدم باز اون طراحی انگلیسی داره
froG-driVer
۸ تیر ۱۴۰۴خدایی دوازده هزار تا،اعععععع،خییییلی خوبه
𝐀𝐥𝐢
۸ تیر ۱۴۰۴فقط داخلش….
طرح رودری و صندلیاش فوق العادس
قیمتش هم خیلی مفته
Rama
۸ تیر ۱۴۰۴پلیموث زمان خودش واقعا یه غول خودرو سازی با مدرن ترین امکانات اون زمان بوده
Rama
۸ تیر ۱۴۰۴ولی طراحی داخلی🫡🫠
👑Porsche👑
۸ تیر ۱۴۰۴دوستان با بودجه حدوداً ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان چه خودرویی رو پیشنهاد میکنید؟؟؟
استهلاک و مدل خودرو زیاد برام مهم نیست و بیشتر شتاب و سرعت و آپشن برام مهمه
جلال
۸ تیر ۱۴۰۴بنز E300
پورشه پانامرا توربو
بنز E250
بی ام و 528i البته ارزونتره
همه اینها در رنج ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ خرید و فروش میشن اما خود من بیخیال سرعت میشدم و میرفتم سراغ سری لندکروز یا X4 یا افجی کروزر.
Dgo
۸ تیر ۱۴۰۴پانامرا توربو ماشین خیلی خوبیه ولی یکی دو میلیارد گرون تره ولی شتاب در حد ماشین های کوپه هست
ابوالفضل
۸ تیر ۱۴۰۴گلف جی تی ای مدل ۲۰۱۸ با ۵ الی ۶ تومن
مینی کوپر اس مدل ۲۰۱۷ با قیمت ۴ تا ۶.۵ مرسدس بنز E 300 کانورتیبل ۲۰۱۱
مرسدس بنز اس ال ۵۰۰ مدل ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ یا اس ال ۳۵۰ مدل ۲۰۱۰ یا ۲۰۱۱
میتونی بخری این چهار تا از همه اسپرت تر و پر شتاب ترن
هادی
۸ تیر ۱۴۰۴سگ این ماشین می ارزه به کل ماشین های امروزی و مدرن و برقی.
کامران
۸ تیر ۱۴۰۴برای یه ماشین کاملا فابریک و دست نخورده و اینقدر تمیز واقعا قیمت مناسبیه
Dgo
۸ تیر ۱۴۰۴پانامرا توربو ماشین خیلی خوبیه ولی یکی دو میلیارد گرون تره ولی شتاب در حد ماشین های کوپه هست