سایر خودروهای آمریکایی

پلیموث فیوری 1971، سدان غول‌آسای آمریکایی با قیمت باورنکردنی!

پلیموث فیوری سدان غول‌آسایی است که شاید به‌اندازهٔ مدل‌های کادیلاک یا بیوک شناخته‌شده نباشد ولی از لحاظ ابهت و جذابیت چیزی کم از هم‌وطنان نام‌آشنای خود ندارد.

پلیموث فیوری که ابتدا در سال ۱۹۵۶ به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از مدل بلودر معرفی شد، در سال ۱۹۵۹ به یک مدل مستقل تبدیل شد. این خودرو در سال ۱۹۶۲ کوچک‌تر شد و با مدل محدود Max Wedge به یکی از اولین خودروهای عضلانی موپار تبدیل شد. در سال ۱۹۶۵، فیوری به بازار خودروهای فول سایز بازگشت و تا سال ۱۹۷۴ در این سگمنت باقی ماند. اگرچه فیوری به جنگ اسب بخار آمریکایی‌ها وارد نشد اما مدل‌های اواخر دههٔ ۶۰ و اوایل دههٔ ۷۰ ویژگی‌های دیگری برای جلب‌توجه داشتند.

اول‌ازهمه، این خودرو یک کشتی زمینی خوش‌قیافه است، به‌ویژه اگر طرفدار طراحی سدان‌های فول سایز آمریکایی و چراغ‌های مخفی باشید. درواقع، فیوری را می‌توان زیباترین سدان فول سایز آن دوره دانست و حالا یکی نمونهٔ تمیز و جذاب از این خودرو برای فروش گذاشته شده است. این فیوری یک نمونهٔ دست‌نخورده است و به گفته فروشنده کاملاً استاندارد و اصلی بدون هیچ‌گونه تغییر است. رنگ قهوه‌ای بدنه کاملاً فابریک و بدنه عاری از زنگ‌زدگی است. سقف وینیل نیز اصلی است و این موضوع اهمیت زیادی دارد، زیرا این فیوری به‌جای سقف مشکی معمول، با سقف پیزلی سفارش داده شده است که در سال‌های ۱۹۶۹ و ۱۹۷۰ برای موپارهای کوچک‌تر عرضه می‌شدند.

این نوع سقف با طرح گل‌دار تک‌رنگ ارائه می‌شد که در این نمونه، هم‌رنگ با بدنه قهوه‌ای طراحی شده است. اگرچه این آپشن خیلی کمیابی نیست اما یافتن سقف پیزلی در چنین شرایطی دشوار است. این طرح گل‌دار به داخل کابین نیز راه یافته و صندلی‌ها و پنل‌های در را زینت بخشیده است. این الگو به‌خوبی با روکش قهوه‌ای کابین هماهنگ شده است. فضای داخلی نیز مانند بدنه کاملاً فابریک است و به‌جز یک پارگی کوچک روی صندلی راننده و دو ترک روی داشبورد، در وضعیت عالی قرار دارد. سیستم تهویه مطبوع و ساعت نیاز به تعمیر دارند.

خبرهای خوب زیر کاپوت ادامه دارد، جایی که پیشرانهٔ فابریک خودرو پنهان شده است. البته، این فیوری به موتور V8 با حجم ۵.۹ لیتر مجهز است که در مقایسه با گزینه‌های بلوک بزرگ آن زمان، چندان هیجان‌انگیز نیست. این موتور با گیربکس سه سرعته اتوماتیک همراه است و ۲۵۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. فیوری ۱۹۷۱ همچنین با موتور V8 با حجم ۶.۳ لیتر و ۳۰۰ اسب بخار یا موتور ۷.۲ لیتری با ۳۳۵ اسب بخار نیز در قابل خریداری بود. هرچند این فیوری جذاب‌ترین نسخه نیست اما برای یک نمونهٔ بکر در شرایط عالی و با سقف پیزلی نادر، قیمتی بسیار مناسب دارد. این سدان غول‌پیکر با قیمت ۱۱,۵۰۰ دلار برای فروش گذاشته شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای
منبع
autoevolution

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (6728 ديدگاه)

    ولله مفته برا این ماشین
    شکوه
    زیبایی
    عشق

    موافقم 31
    مخالفم 5
    1. amir

      ۸ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (3922 ديدگاه)

      شبیه ایمپریال لبارون نیست؟

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. KAIZEN

        ۸ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (428 ديدگاه)

        دقیقا 👌👌
        ولی اون خوشگلتره

        موافقم 9
        مخالفم 1
    2. amir

      ۸ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (3922 ديدگاه)

      وقتی میگیم کشتی چرخ دار منظورمون چیست

      موافقم 3
      مخالفم 1
    3. بهروز

      ۸ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (58 ديدگاه)

      ارزش خرج، تعمیرات و پول مکانیکشو نداره یه لنت بخواد عوض کنه باید ۳۵۰ دلار بده

      موافقم 3
      مخالفم 6
    4. بهروز

      ۸ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (58 ديدگاه)

      من پیکان رو به این لش سنگین ترجیح میدم باز اون طراحی انگلیسی داره

      موافقم 1
      مخالفم 19
  2. froG-driVer

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1263 ديدگاه)

    خدایی دوازده هزار تا،اعععععع،خییییلی خوبه

    موافقم 16
    مخالفم 1
  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1834 ديدگاه)

    فقط داخلش….
    طرح رودری و صندلی‌اش فوق العادس
    قیمتش هم خیلی مفته

    موافقم 9
    مخالفم 1
  4. Rama

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    پلیموث زمان خودش واقعا یه غول خودرو سازی با مدرن ترین امکانات اون زمان بوده

    موافقم 11
    مخالفم 1
  5. Rama

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ولی طراحی داخلی🫡🫠

    موافقم 12
    مخالفم 1
  6. 👑Porsche👑

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (470 ديدگاه)

    دوستان با بودجه حدوداً ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان چه خودرویی رو پیشنهاد می‌کنید؟؟؟
    استهلاک و مدل خودرو زیاد برام مهم نیست و بیشتر شتاب و سرعت و آپشن برام مهمه

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. جلال

      ۸ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (58 ديدگاه)

      بنز E300
      پورشه پانامرا توربو
      بنز E250
      بی ام و 528i البته ارزونتره
      همه اینها در رنج ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ خرید و فروش میشن اما خود من بیخیال سرعت میشدم و میرفتم سراغ سری لندکروز یا X4 یا افجی کروزر.

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. Dgo

      ۸ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      پانامرا توربو ماشین خیلی خوبیه ولی یکی دو میلیارد گرون تره ولی شتاب در حد ماشین های کوپه هست

      موافقم 1
      مخالفم 1
    3. ابوالفضل

      ۸ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (47 ديدگاه)

      گلف جی تی ای مدل ۲۰۱۸ با ۵ الی ۶ تومن
      مینی کوپر اس مدل ۲۰۱۷ با قیمت ۴ تا ۶.۵ مرسدس بنز E 300 کانورتیبل ۲۰۱۱
      مرسدس بنز اس ال ۵۰۰ مدل ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ یا اس ال ۳۵۰ مدل ۲۰۱۰ یا ۲۰۱۱
      میتونی بخری این چهار تا از همه اسپرت تر و پر شتاب ترن

      موافقم 2
      مخالفم 1
  7. هادی

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سگ این ماشین می ارزه به کل ماشین های امروزی و مدرن و برقی.

    موافقم 17
    مخالفم 4
  8. کامران

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (45 ديدگاه)

    برای یه ماشین کاملا فابریک و دست نخورده و اینقدر تمیز واقعا قیمت مناسبیه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  9. Dgo

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    پانامرا توربو ماشین خیلی خوبیه ولی یکی دو میلیارد گرون تره ولی شتاب در حد ماشین های کوپه هست

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا