سایر خودروهای آمریکایی

REE لئوپارد، شاتل خودران مفهومی برای تحویل کالاها

REE از جدیدترین محصول مفهومی خود با نام لئوپارد رونمایی کرد. این شاتل کاملاً خودران بر پایه معماری REE بورد ماژولار الکتریکی بنا شده و به عنوان راه‌حلی برای تحویل کالاها طراحی گردیده است.

لئوپارد شبیه یک اتوبوس کوچک با طراحی جعبه‌ای شکل بوده و از شیشه‌های بزرگ و گرافیک‌های آینده‌نگرانه سود می‌برد. این شاتل مفهومی ابعاد کوچکی داشته به گونه‌ای که طول آن برابر با ۳.۴ متر و عرض آن ۱.۴ متر می‌باشد. همین ابعاد کوچک باعث می‌شود لئوپارد قابلیت مانور بالایی در خیابان‌های شهری داشته باشد. باتری این شاتل در کف نصب شده و ظرفیت ۵۰ کیلووات ساعتی دارد. پیشرانه الکتریکی نیز قدرت خود را به چرخ های عقب فرستاده و حداکثر سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت را ایجاد می‌کند.

نکته مهم درباره چنین محصولی توانایی حمل محموله‌هایی با ابعاد ۵ مترمکعبی است که دلیل این کار نیز کف مسطح و با ارتفاع پایین و شکل جعبه‌ای است. این خودرو همچنین وزن خشک ۲ تنی داشته که برای چنین محصولی بالا به نظر می‌رسد. لئوپارد همچنین با در نظر گرفتن هزینه‌های مالکیت و نگهداری پایین طراحی شده و برای استفاده در سازمان‌ها و ناوگان‌ها گزینه‌ای مطلوب ارزیابی می‌شود. کانسپت اندازه واقعی این خودرو قرار است در نمایشگاه CES 2022 به نمایش درآید.

پلتفرم این محصول از تکنولوژی ایکس بای وایر برای فرمان و ترمز سود می‌برد. قابلیت ماژولار بودن پلتفرم به سازنده اجازه داده تا بتوان خودروهایی با طول ۲.۹ تا ۳.۵ متر، عرض ۱.۲ تا ۱.۸ متر و ارتفاع ۱.۴ تا ۲.۲ متر را روی این معماری ساخت.

پلتفرم موردبحث از باتری‌هایی با حداکثر ظرفیت ۶۰ کیلووات ساعت پشتیبانی کرده و پیشرانه‌های الکتریکی نیز می‌توانند حداکثر قدرت ۱۳۴ اسب بخار و حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت را ارائه کنند. REE می‌گوید این تکنولوژی به مصرف‌کنندگان امکان تأسیس ناوگانی از خودروهای الکتریکی و خودران برای حمل مسافران و وسایل را می‌دهد.

REE مقرهایی در بریتانیا و دیگر نقاط دنیا دارد. این شرکت ماه‌های پیش برنامه‌های خود برای تأسیس دفتر در تگزاس را اعلام کرد و گفت کار تولید محصولاتش را از سال ۲۰۲۳ شروع خواهد کرد. این شرکت همچنین اعلام کرده سرمایه ۱۲.۵ میلیون پوندی را از سمت دولت بریتانیا جذب کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    چ طراحی آینده نگرانه ای
    عالیه
    ولی آمازون رو ماشین های پرنده تمرکز کرد
    من از این طرح خوشم اومد البته بیس کارشون احتمالا فقط سرویس حمل و نقل باشه به هرحال فکر نکنم رقیب جدی واسه آمازون باشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. میثم

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    نمیدونم موافق هستید یا نه
    ولی با الکتریکی شدن ساختن یه ماشین واقعا کار ساده‌تری شده
    یه نگاه به پلتفرم و شاسی کشی و …. این بندازید
    باور کنید اگه اینجا محدودیت نداشتیم از همین بچه‌های پدال یه تیم تشکیل میدادیم و خودمون یه استارتاپ خودروسازی الکتریکی راه می‌انداختیم

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. Silent

      ۲۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (625 ديدگاه)

      سادگی نشات گرفته از کم شدن قطعات متحرک و پیچ مهره نباس به فریب ذهنی ختم بشه!

      اولین کامپیوترها اتاق 150 متری رو اشغال می کردن و نوت مک الان با ابعاد یک کتاب 100 ها برابر پردازش بهتری داره! این به معنای سادگی نیست بلکه دانش 0 و 1 درش نهفته هست.

      به ازای کل شمع و سوپاپ و جعبه دنده و اگزوز و … (قطعات ریخته گری) مدارها و بردهای تکنولوژیک جایگزین شدن که پیچیدگی مهندسی بسیار بالاتری رو طلب می کنه.
      مونتاژ و سرهم کردن با تووووووولید فرق داره! اینکه موتورهای الکترومغناطیسی و باطری ها رو از سورس بخری و سرهم کنی می شه مثل هموون بیتل با موتور TESLA ولی قطعا با مشکلات فنی نا مشخص.

      موافقم 9
      مخالفم 6
      1. Silent

        ۲۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (625 ديدگاه)

        tsmc بیراه نیست الااان اعتبار و جایگاه مهمتری از بشکه های نفت و کارگاهای ریخته گری داره!

        موافقم 5
        مخالفم 1
      2. میثم

        ۲۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (3524 ديدگاه)

        البته که درست میگی
        ولی من بیشتر تمرکزم رو بخش نرم‌افزاری و هوش مصنوعی بود
        میشه برای شروع سخت افزار رو آماده تهیه کرد.
        ساختن شاسی هم در حد رفع نیاز و اثبات توانایی برای جذب سرمایه گذار کافیه.
        هدف تولید یه کانسپته برای نشون دادن توانایی و انجام آزمایشات برای رفع ایرادات پروژه است
        آدمای این کاره سراغ دارم که حاظرن همچین تیمی تشکیل بدیم
        آدمایی که سرشون درد می‌کنه برای همچین کارایی و البته تخصصش رو هم دارن
        ولی آینده ای تو ایران برای این کار نمیشه تصور کرد
        همش میشه اتلاف پول و وقت

        موافقم 6
        مخالفم 0
      3. porsche

        ۲۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        پیچیدگی بیشتر از درونسوز؟

        موافقم 2
        مخالفم 4
      4. 1123

        ۲۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        برای نقض گفته شما یک سوال کافیه.
        چرا مرسدس EQS با قیمت کمتر هم پرفورمنس بهتری از S500 ارائه میده و هم بشدت لوکس تره؟
        راهنمایی: علتش در نوع پیشرانه ها نهفته

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. پرهام رهام

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (223 ديدگاه)

    با افتخار ۱۴۰ امی کامنت💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻
    خوشم نمیاد ازش ضاهر باحالی ندارد

    موافقم 1
    مخالفم 8
    1. علی

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (377 ديدگاه)

      😐😐😐

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. RKH7787

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (541 ديدگاه)

    این برا تحویل کالاس
    نیازی به زیبا بودن نداره

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا