سخت‌ترین تست یدک کشی ریویان R1T در دنیا را تماشا کنید!

سه‌شنبه 12 بهمن 1400 - 10:30
مطالعه 3 دقیقه
Rivian-1
وانت تمام الکتریکی ریویان R1T قابلیت یدک کشی تا 4990 کیلوگرم را دارد اما شاید این امر باعث کاهش قابل‌توجه شعاع حرکتی‌اش شود. اخیراً کانال یوتیوب...
تبلیغات

وانت تمام الکتریکی ریویان R1T قابلیت یدک کشی تا 4990 کیلوگرم را دارد اما شاید این امر باعث کاهش قابل‌توجه شعاع حرکتی‌اش شود. اخیراً کانال یوتیوب فست لین تراک FLT فرصت تست واقعی این وانت تمام الکتریکی را داشته است. ریویان R1T نه تنها یک تریلر با وانتی دیگر را کشیده است بلکه در آب‌وهوای سرد مجبور به حرکت در جاده‌های سربالایی نیز بوده است. لازم به ذکر است وزن کلی تریلر و وانتی که R1T حمل کرده است برابر با 3674 کیلوگرم است.

R1T شعاع حرکتی 505 کیلومتری بر اساس تخمین‌های EPA دارد اما استفاده از حالت یدک کشی باعث می‌شود شعاع تخمینی آن به 217 کیلومتر کاهش یابد که از نصف شعاع حرکتی اولیه هم کمتر است. در این نقطه وانت موردبحث کاملاً شارژ بوده است و وضعیت شارژ SOC آن از 100 به 99 درصد رسیده است. اولین بخش مسیر تست نشان دهنده مصرف انرژی کاملاً بالا بوده است و به حدود 1 درصد وضعیت شارژ در هر 1.6 کیلومتر رسیده است. این میزان در بالاترین حد برابر با 2 درصد وضعیت شارژ به ازای هر 1.6 کیلومتر پیمایش به ثبت رسیده است.

آمار مربوط به مسیر حرکت ریویان R1T این‌گونه بوده است:

  • شروع به حرکت در بولدر کلرادو:

وضعیت شارژ: 99 درصد

شعاع حرکت تخمینی: 217 کیلومتر در حالت یدک کشی

  • گلدن، کلرادو:

مسیر طی شده: 43 کیلومتر

وضعیت شارژ: 72 درصد (کاهش 27 درصدی)

  • اولین نقطه شارژ

مسیر طی شده: 113 کیلومتر

مصرف انرژی: 1.16 درصد وضعیت شارژ به ازای هر 1.6 کیلومتر پیمایش

  • سرپایینی: حدود 15 کیلومتر با شیب 7 درصد

اکثراً از ترمز احیا شونده استفاده شده است

  • توقف حدود 30 دقیقه‌ای برای شارژ سریع

وجود مشکل در جایگاه الکتریفای آمریکا به خاطر مسدود شدن توسط تریلر

وضعیت شارژ: 15 درصد

آغاز شارژ در 140 کیلووات ساعت، افزایش سریع به حدود 150 کیلووات ساعت

پیک شارژ: 152 کیلووات ساعت

کاهش به 104 کیلووات ساعت در وضعیت شارژ 40 درصد

افزایش دوباره به 124 کیلووات ساعت در وضعیت شارژ 51 درصد

  • سربالایی:

مسیر طی شده: 13 کیلومتر با استفاده از 16 درصد وضعیت شارژ

مصرف انرژی: 2 درصد وضعیت شارژ به ازای هر 1.6 کیلومتر پیمایش

  • پایان:

ماندن 16 درصد شارژ در باتری

FLT به‌طور خلاصه می‌گوید ریویان مزیت‌های زیادی همچون پایداری، آرامش، راحتی و سرعت بالا دارد. نکته سورپرایز کننده این است که ترمز احیا شونده در سرپایینی خیلی به اندازه انتظارات عمل نکرده است. در نقطه مقابل، شعاع حرکتی این وانت الکتریکی برای یدک کشی سنگین کافی نبوده است و مشکلاتی در زمینه شارژ هم وجود داشته است به گونه‌ای که تعداد جایگاه‌های مناسب برای شارژ خودرو به همراه تریلر کم است. با این وجود می‌توان گفت ریویان R1T یک وانت مناسب برای یدک کشی‌های سبک و با مسافت کوتاه خواهد بود.

تماشا در یوتیوب:

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.