SCG به دنبال تولید یک آفرودر 840 اسبی دیوانهوار!
اسکودریا کامرون گلیکنهاوس به خاطر تولید هایپرکارهای پرقدرت و پروتوتایپ لمانز مسابقهای شناخته میشود اما این شرکت نسخهای مدرن از خودروی مسابقهای آفرود با نام باجا بوت را نیز تولید کرده است. نسخه کلاسیک این آفرودر را استیو مک کوئین در دهه 60 داشت.
SCG باجا بوت از زمان رونمایی تاکنون به محبوبیت زیادی دست یافته زیرا توانسته فورد برانکو R را در مسابقه سال پیش باجا 1000 شکست دهد. فورد برانکو R از دستیابی به موفقیت در این مسابقه آفرود باز ماند. تولید SCG بوت قرار است شروع شود و حالا نیز جزئیات آن توسط جیم گلیکنهاوس منتشر شده است.
از آنجایی که SCG بوت سال پیش رونمایی شده بنابراین 5 نمونه از آن از جمله یک نسخه مسابقهای، یک نسخه برای تستها و سه مدل برای مشتریان تولید شده است. سال آینده قرار است 15 دستگاه دیگر از خودرو نیز تولید شود. اگرچه تولید این محصول فعلاً محدود است اما هدف بلندمدت SCG افزایش تولید سالانه به 500 دستگاه است. در آینده نسخههای اسپایدر و GT4 نیز از این بوت ساخته خواهند شد.
SCG بوت بهصورت استاندارد دارای پیشرانه 8 سیلندر LT4 جنرال موتورز است که 650 اسب بخار قدرت دارد. اگر این قدرت شما را راضی نمیکند میتوانید منتظر نسخه LT5 با قدرت 840 اسب بخار باشید که باعث میشود بوت به سطح بالاترین سوپر شاسیبلند در دسترس تبدیل شود.
طبق گفته گلیکنهاوس اولین نمونههای مجهز به پیشرانه LT5 در ماه آوریل تولید خواهند شد. پس از شکست دادن برانکو در سال پیش، بوت همچنین طی هفتههای آینده به مسابقات باجا 1000 باز خواهد گشت. 5 خودرو در این رویداد به نمایش گذاشته خواهند شد که شامل یک نسخه مسابقهای، یک نسخه مخصوص تست، دو مدل برای مشتری و یک مدل اصلی باجا بوت متعلق به استیو مک کوئین خواهند بود.
بوت استاندارد که قابلیت تردد در جاده را دارد از سیستم تعلیق مستقل در تمامی چرخ ها سود برده و به لاستیکهای 37 اینچی مجهز است. یک پکیج باجا نیز در دسترس است که قابلیت بازی کردن سیستم تعلیق را افزایش داده و لاستیکهای متفاوتی را شامل میشود. قیمت بوت دو درب از 250 هزار دلار شروع میشود درحالیکه برای نسخه چهار درب باید 275 هزار دلار پرداخت کرد.