گلیکنهاوس خودروی مسابقهای لمان خود را با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت آماده تردد در جادههای عمومی و عرضه به بازار کرده است.
ساخت یک ابرخودرو کار سادهای نیست، اما جیم گلیکنهاوس، کارگردان سابق و کلکسیونر فراری، عاشق چالش است. او در سال ۲۰۰۴ شرکت اسکودریا کامرون گلیکنهاوس (SCG) را تأسیس کرد تا در مسابقات قهرمانی استقامت جهانی فیا رقابت کند. رؤیای او در سال ۲۰۲۱ با خودروی مسابقهای SCG 007 LMH به حقیقت پیوست. این خودرو در پیستهایی مثل مونزا و اسپا مقام اول را کسب کرد و در لمان و سبرینگ روی سکو رفت. حالا که گلیکنهاوس از مسابقات WEC کنارهگیری کرده، تمرکز خود را روی خودروهای خیابانی گذاشته است. SCG 007s نسخه خیابانی همان خودروی مسابقهای ۰۰۷ LMH است که با حفظ ویژگیهای پیست، کاملاً برای جادهها قانونی شده است. این خودرو ترکیبی بینظیر از عملکرد مسابقهای و قابلیت استفاده روزمره را ارائه میدهد.
گلیکنهاوس 007s از یک موتور ۶.۲ لیتری V8 توئین توربو بهره میبرد که ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس اتوماتیک هفت سرعته به چرخهای عقب منتقل میشود. وزن خودرو تنها ۱۵۵۰ کیلوگرم است که نسبت قدرت به وزن فوقالعادهای را به ارمغان میآورد. سیستم تعلیق این خودرو با الهام از لمان طراحی شده و از نوع دو جناقی در جلو و پوشراد در عقب، با آنتیرول بارهای قابل تنظیم است که بسته به نوع رانندگی یا پیست میتوان آنها را تنظیم کرد. رینگهای آلومینیومی فورجکاری شده تک پیچ امکان تعویض سریع لاستیکها را فراهم میکنند. همچنین، جکهای بادی داخلی تعویض لاستیک را در لحظه آسانتر میکنند.
طراحی آیرودینامیک 007s تقریباً مشابه نسخه مسابقهای است که صرفاً تغییراتی جزئی را برای سازگاری با جاده تجربه کرده است. دیفیوزر بزرگ جلو با بالههای کناری، یک بال عمودی بزرگ در عقب کابین و اسپویلر عظیم، چسبندگی فوقالعادهای ایجاد میکنند. گلیکنهاوس ادعا میکند که حتی با لاستیکهای مسابقهای، آیرودینامیک پیشرفته این خودرو آن را در حداکثر چسبندگی نگه میدارد.
برخلاف بسیاری از خودروهای پیست محور، 007s برای استفاده روزمره نیز مناسب است. درهای هیدرولیکی ورود و خروج را آسان میکنند، سیستم بالابر جلو از خراشیدگی دماغه جلوگیری میکند و حتی کولر برای راحتی در روزهای گرم تابستان تعبیه شده است. گلیکنهاوس میگوید:
این خودرو صرفاً یک کپی خیابانی نیست بلکه بازتعریفی از یک ابرخودرو است. 007s با آیرودینامیک بینظیر و تستهای گسترده در سختترین پیستهای جهان، در ترافیک شهری و گرمای تابستان نیز بدون مشکل عمل میکند.
کابین این خودرو هم ساده اما کاربردی طراحی شده تا حس یک خودروی مسابقهای را منتقل کند.
اسکودریا گلیکنهاوس 007s در نمایشگاه کونکورسو دلگانزا ۲۰۲۵ در دریاچه کومو ایتالیا رونمایی شد و انتظار میرود تحویل آن به مشتریان در سال جاری آغاز شود. قیمت دقیق اعلام نشده، اما با توجه به پیشینه مسابقهای و تولید محدود، هزینهای بسیار بالا خواهد داشت.
Hf capri
۳ خرداد ۱۴۰۴منو یاد ماشینای لگو میندازه. فقط یکم طراحیش نامتناسبه. ولی برای استفاده روزمره بازهم مناسب نیست صندوق عقب نداره.
HELLO.BROTHERS
۳ خرداد ۱۴۰۴وزنش زیاد ۱۵۵۰ کیلوگرم.