معرفی اسکات تراولر و ترا، شاسی‌بلند و پیکاپ آفرود برقی با ژنراتور بنزینی

جمعه 4 آبان 1403 - 13:30
مطالعه 6 دقیقه
Scout-10
شرکت اسکات که توسط فولکس‌واگن ایجاد شده است، اولین خودروهای خود را در سال 2027 با قوای محرکه تمام برقی و ژنراتوری به بازار عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

اسکات شاسی‌بلند و پیکاپ آفرودی بود که بین سال‌های 1961 تا 1980 توسط شرکت اینترنشنال هاروستر تولید می‌شد. در سال 2021، گروه فولکس‌واگن این شرکت آمریکایی را خرید و با به دست آوردن حقوق تجاری نام اسکات، در سال 2022 شرکتی بنام اسکات موتورز را برای تولید خودروهای آفرودی الکتریکی تأسیس کرد. حال درحالی‌که 44 سال از زمان خاتمهٔ تولید اینترنشنال اسکات می‌گذرد، این نام با معرفی دو خودروی جدید، دوباره بازگشته است. این خودروها شاسی‌بلند تراولر و پیکاپ ترا هستند که هرچند فعلاً در قالب کانسپت معرفی شده‌اند ولی قرار است در سال 2027 تولید شوند.

دقیقاً مثل ریویان R1T و R1S، طراحی تراولر و ترا هم با یکدیگر یکسان است. این خودروها هردو فرمی جعبه‌ای شکل دارند که با جلوپنجرهٔ مشکی، چراغ‌های جلوی ساده و دی‌لایت‌های افقی، از اسکات قدیمی الهام گرفته‌اند. اوورهنگ‌های کوتاه، سپرها و رکاب‌های مشکی، رینگ‌های مشکی با لاستیک‌های آفرودی و ستون‌های مشکی هم از دیگر ویژگی‌های این خودروها هستند. هردو خودرو از چراغ‌های LED استفاده می‌کنند ولی چراغ‌های عقب ترا جالب‌تر بوده و در کل درب پشتی کشیده شده است.

ترا و تراولر از دو موتور الکتریکی بهره می‌برند که قدرت آن‌ها اعلام نشده اما به گفتهٔ اسکات، مجموعاً حدود 1355 نیوتن متر گشتاور دارند و خودروها را ظرف 3.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسانند. هردو خودرو از معماری الکتریکی 800 ولی بهره می‌برند که امکان پیمودن تا 560 کیلومتر را با هر بار شارژ فراهم می‌کند. این خودروها همچنین از شارژ سریع 350 کیلوواتی بهره می‌برد و قابلیت شارژ دوطرفه هم دارند. علاوه بر این، برای برطرف کردن نگرانی خریداران در مورد زیرساخت شارژ خصوصاً در مناطق دورافتاده، اسکات یک نسخهٔ ژنراتوری را هم برای شاسی‌بلند و پیکاپ خود ارائه می‌کند. این نسخه که هاروستر نام دارد، به یک پیشرانهٔ کوچک بنزینی مجهز است که صرفاً برای شارژ باطری‌ها طراحی شده و شعاع حرکتی را به بیش از 800 کیلومتر افزایش می‌دهد.

تراولر و ترا روی شاسی نردبانی با اکسل‌های صلب ساخته شده‌اند و ظرفیت حمل حدود 900 کیلوگرم بار را دارند. همچنین تراولر می‌تواند تا 3175 کیلوگرم را یدک بکشد درحالی‌که این رقم در ترا به 3535 کیلوگرم می‌رسد. کسانی که بیشتر از آسفالت خارج می‌شوند نیز می‌توانند لاستیک‌هایی تا 35 اینچی را سفارش دهند که فاصلهٔ خودرو از زمین را به بیش از 30 سانتی‌متر می‌رساند و امکان حرکت تا عمق 90 سانتی‌متری آب را فراهم می‌کند. این خودروهای اسکات همچنین به آنتی‌رول بار جلوی ضربدری و قفل دیفرانسیل عقب مکانیکی مجهز هستند.

ازآنجایی‌که تراولر و ترا برای ماجراجویی در طبیعت در نظر گرفته شده‌اند، اسکات امکانات ویژه‌ای را برای آن‌ها تدارک دیده است. به‌عنوان‌مثال، در صندوق بار تراولر خروجی برق 120 ولت و پورت USB-C تعبیه شده و در اتاق بار 170 سانتی‌متری ترا هم دو پریز برق 120 ولت و یک پریز 240 ولت نصب شده که انرژی موردنیاز ابزارهای سنگین را فراهم می‌کند. علاوه بر این، مجموعه‌ای از لوازم جانبی مثل وینچ، چراغ‌های کمکی و سپرهای آفرود با قلاب‌های بکسل هم قابل سفارش خواهد بود.

خودروهای اسکات در داخل طراحی ساده و درعین‌حال شیکی دارند. مقابل راننده یک غربیلک فرمان دو پره D شکل قرار گرفته که از پشت آن صفحه آمپر دیجیتالی دیده می‌شود. در میانهٔ داشبورد هم نمایشگر بزرگ‌تری برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی دیده می‌شود. هرچند اکثر عملکردها از طریق این نمایشگر کنترل می‌شوند ولی زیر آن تعدادی دکمهٔ فیزیکی هم تعبیه شده است. جالب اینکه می‌توان برای ترا صندلی‌های جلوی نیمکتی را سفارش داد درحالی‌که تراولر به یک کنسول مرکزی بزرگ با جا لیوانی مجهز است.

این خودروهای اسکات در آمریکا در کارخانهٔ فولکس‌واگن در کارولینای جنوبی تولید خواهند شد و انتظار می‌رود قیمت پایه‌ای زیر 60 هزار دلار داشته باشند. درحالی‌که اسکات ابتدا قصد داشت این خودروها را در سال 2026 به بازار عرضه کند، حال زمان فروش آن‌ها را سال 2027 اعلام کرده است.

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.