حراج شلبی سری 1 کمیاب مجهز به پیشرانه 8 سیلندر الدزمبیل
امیدهای زیادی به موفقیت شلبی سری 1 وجود داشت اما این خودرو بنا به دلایلی هرگز نتوانست انتظارات را برآورده است. البته شلبی علیرغم مشکلات موجود توانست 249 دستگاه از سری 1 را تولید کند. خودرویی که مشاهده میکنید در حراجی شرکت کرده و شاید نزدیکترین نمونه به مدل صفرکیلومتر سری 1 باشد. چنین خودروهای اسپرتی خیلی دست به دست نمیشوند اما دلیل آن هم پرفورمنس خیره کننده یا قدرت تولیدی بسیار زیاد نیست. از آنجایی که شلبی سری 1 به تعداد بسیار محدودی تولید شده بنابراین اکثر کلکسیونرها علاقهای به فروش آن ندارند. همچنین این محصول جزو نمونههای منحصربهفرد دنیای خودرو به شمار میرود و جزو محصولاتی است که توسط برندهای معتبر تولید نشده است.
البته شلبی سری 1 با همکاری الدزمبیل تولید شده هرچند این رویداد آن گونهای که شلبی میخواست پیش نرفت. با این وجود سری 1 به پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری با نام آرورا مجهز است. این نیروگاه آهنین 320 اسب بخار قدرت و 392 نیوتون متر گشتاور تولید میکند و یک گیربکس 6 سرعته دستی نیز نیرو را روانه چرخهای عقب میسازد. شایان ذکر است برخی نمونههای سری 1 به سوپرشارژر نیز مجهز هستند هرچند نمونه موردبحث از آن دسته نیست.
سری 1 یاد شده تنها 4500 کیلومتر کار کرده و بنابراین تقریباً نو به نظر میرسد. کابین خودرو بسیار تمیز است و سقف نرم خودرو در شرایط ایده آلی قرار دارد. صندلیها نیز عاری از هرگونه آلودگی و فرسودگی هستند. البته آنچه که واقعاً باعث جلبتوجه این خودرو میشود زیر پوستش قرار دارد. بدنه شلبی سری 1 از فیبر کربن ساخته شده اما زمانی که شرکت بدنه را رنگآمیزی کرد رنگ داخل موجهای بدنه فرو رفت و به همین خاطر شلبی مجبور شد از فیلر بدنه برای نرم شدن سطوح استفاده کند. فریم خودرو از ساختار آلومینیومی پیشرفته تولید شده و دارای بازوهای A در هر چهار گوشه است. اگرچه سری 1 هرگز نتوانست از نظر فروش موفق شود اما بیشک پرفورمنس قابلتوجهی داشته است. خریدار این خودرو همچنین چیزی را دریافت خواهد کرد که معمولاً در چنین حراجیهای معمول نیست و آن هم لاستیکهای اولیه گودیر ایگل F1 است. البته فکر نمیکنیم خریدار ریسک استفاده از این لاستیکها را به جان بخرد!