سایر خودروهای آمریکایی

معرفی شورلاین LM کوپه، خودرویی با روح کلاسیک و پیشرانه موتورسیکلت بی‌ام‌و

شورلاین LM کوپه با پیشرانهٔ ۲۵۰ اسب بخاری شش سیلندر ب‌ام‌و که تا ۱۲ هزار rpm دور می‌گیرد در کنار شاسی سبک‌وزن و طراحی الهام‌گرفته از دهه ۶۰، تجربه‌ای منحصربه‌فرد را ارائه می‌کند.

استارتاپ کالیفرنیایی شورلاین بی‌اسپوک (Shoreline Bespoke) با معرفی LM کوپه، خودرویی که یادآور خودروهای اسپرت کلاسیک دهه ۶۰ مانند پورشه کاررا ۶ و فورد GT40 است، قصد دارد تجربه رانندگی خالص را در عصر محدودیت‌های سوخت و آلایندگی زنده کند. این خودروی دونفره با وزن کمتر از مزدا MX-5 میاتا و موتور پرخاشگر ب‌ام‌و، نوید نسبتی از قدرت به وزن را می‌دهد که حتی از پورشه ۹۱۱ GT3 نیز فراتر می‌رود.

LM کوپه هنوز به‌صورت واقعی رونمایی نشده اما رندرهای رسمی آن شباهت زیادی به پورشه ۹۱۰ مدل ۱۹۶۸ دارد که الهام‌بخش اصلی این پروژه بوده است. این خودرو با خطوط کم‌ارتفاع و طراحی کلاسیک، یادآور خودروهای مسابقه‌ای لمان مانند پورشه ۹۶۳ RSP است. نام شورلاین از جاده‌های پرپیچ‌وخم ساحلی کالیفرنیا و تابلوهای تاریخی بزرگراه شماره یک این ایالت گرفته شده و لوگوی شرکت نیز با تصویر خرس گریزلی، نمادی از کالیفرنیا، طراحی شده است.

شورلاین LM کوپه بر پایه یک شاسی فضایی لوله‌ای از جنس آلیاژ فولاد ساخته شده که استحکام فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد. پانل‌های بدنه در نمونه اولیه از آلومینیوم هستند اما در نسخه تولیدی با پانل‌های فیبر کربنی جایگزین خواهند شد. سیستم تعلیق دو جناغی کاملاً قابل‌تنظیم و سیستم فرمان موتوراسپرت که با همکاری مهندسان فرمول یک توسعه یافته، هندلینگ بی‌نظیری را تضمین می‌کنند. مرکز ثقل این خودرو یکی از پایین‌ترین‌ها در میان خودروهای تولیدی است که باعث کاهش چشمگیر بادی‌رول می‌شود.

کابین LM کوپه با الهام از موقعیت نشستن فضانوردان در حالت بی‌وزنی طراحی شده و راننده در حالتی راحت و متمایل به عقب قرار می‌گیرد. اهرم تعویض دنده از جنس چوب و فرمان با روکش چرمی، حس کلاسیک را به این خودروی اسپرت مدرن اضافه می‌کنند. وزن مجموعه قوای محرکه تنها ۷۹ کیلوگرم است که به حفظ وزن کلی پایین خودرو کمک می‌کند.

LM کوپه از یک پیشرانه ۱.۶۵ لیتری شش سیلندر خطی ب‌ام‌و برگرفته از بخش موتورسیکلت این شرکت بهره می‌برد. این موتور که توانایی دور گرفتن تا ۱۲ هزار rpm را دارد، با تیونینگ اختصاصی توسط اد پینکس به قدرت ۳۰۰ اسب بخار رسیده است. این پیشرانه سبک‌وزن که در اصل از سری K1200R ب‌ام‌و گرفته شده، قدرت بیشتری نسبت به خودروهایی مانند سوبارو WRX یا تویوتا GR86 ارائه می‌دهد. گشتاور تولیدی نیز به ۲۸۰ نیوتن متر می‌رسد که برای خودرویی با این وزن، عملکردی استثنایی فراهم می‌کند.

شورلاین بی‌اسپوک توسط اسپنسر بکمن (مهندس موتوراسپرت) و کایل کروگر (مهندس هوافضا) در سال ۲۰۲۱ تأسیس شد. پس از نمایش شاسی اولیه در نمایشگاه خودروی تیبورون ۲۰۲۲، این شرکت اکنون در حال توسعه پروتوتایپ دوم و آماده‌سازی کارخانه جدید برای تولید است. هر دستگاه به ۳۰۰ ساعت کار برای ساخت نیاز دارد و تحویل به مشتریان از اواخر ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد. قیمت پایه کمتر از ۵۰۰ هزار دلار برآورد شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای
منبع
carbuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (4535 ديدگاه)

    چقدر خوشگله لاکردار. انگاری پورشه های قدیمو با فورد جی تی و فراری قاطی کردن . طراحی داشبورد مدرن با بیرون اسپرت کلاسیک خیلی عالی میشه

    موافقم 28
  2. hosen

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1001 ديدگاه)

    عجب پیشرانه باحالی روشه
    ۱۲ هزار دور!

    موافقم 23
    1. AmooRoohee

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (30 ديدگاه)

      اولش که تو تیتر موتورشو دیدم خواستم بگم چرا همچین موتوری گذاشتن ولی بعدش فهمیدم چرا

      موافقم 10
  3. Siyavash

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1183 ديدگاه)

    خیلی خوشگله.

    موافقم 11
  4. 🇩🇪هیتلر»

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    الجمیل🙃

  5. مهدی میباخ

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (117 ديدگاه)

    این یکیو خیلی میخوام❤️

  6. AmooRoohee

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    خوشگلی اگه ماشین بود…

  7. zm.1994

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (109 ديدگاه)

    باحال و خوشکل 👍👍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا