اسلیت تراک، پیکاپ الکتریکی ارزانقیمت و ساده که با پشتوانه جف بزوس چندی پیش معرفی شد، در تنها دو هفته بیش از ۱۰۰ هزار رزرو خرید دریافت کرده است.
استارتاپ اسلیت اتو که از حمایت جف بزوس، بنیانگذار آمازون، برخوردار است، اعلام کرده است که بیش از ۱۰۰ هزار رزرو برای پیکاپ الکتریکی ارزانقیمت خود دریافت کرده است. هر رزرو با پرداخت ۵۰ دلار (قابلاسترداد) انجام میشود که نشاندهنده جمعآوری بیش از ۵ میلیون دلار تنها از هزینههای رزرو است. جرمی اسنایدر، مدیر ارشد تجاری اسلیت اظهار داشته است:
ما از واکنش فوقالعاده مردم آمریکا به رونمایی از برند و خودروی اسلیت بسیار شگفتزده و سپاسگزاریم. آینده روشنی در انتظار ماست.
این موفقیت تنها دو هفته پس از معرفی این پیکاپ اقتصادی به دست آمده است. اسلیت تراک با قیمت پایهای حدود ۲۷,۵۰۰ دلار (حدود ۲۰ هزار دلار پس از کسر مشوقهای فدرال ۷,۵۰۰ دلاری) عرضه خواهد شد. این خودرو با طراحی ساده و کاربردی، به دنبال پر کردن خلأ بازار خودروهای الکتریکی ارزانقیمت و کاربردی در آمریکا است؛ بخشی که در حال حاضر هیچ رقیبی در آن حضور ندارد.
اسلیت تراک با بدنهای از جنس پلیپروپیلن خاکستری بدون رنگ پیشفرض، پنجرههای دستی و بدون سیستم صوتی، رویکردی کاملاً ساده دارد. خریداران میتوانند با پرداخت ۵۰۰ دلار، روکش وینیل در رنگ دلخواه اضافه کنند یا از کیتهای ماژولار برای تبدیل خودرو به یک شاسیبلند پنجنفره استفاده کنند. این خودرو در دو نسخه باتری عرضه میشود. نسخه استاندارد با ظرفیت ۴۷ کیلووات ساعت که بردی حدود ۲۴۰ کیلومتر ارائه میدهد و نسخه ارتقاءیافته با باتری ۷۵ کیلووات ساعتی که برد آن به ۳۸۶ کیلومتر میرسد. ابعاد اسلیت تراک مشابه فورد رنجرهای اوایل دهه ۲۰۰۰ است اما طول آن حدود ۶۱۰ میلیمتر کوتاهتر از فورد ماوریک امروزی است که آن را به گزینهای جمعوجور و کاربردی برای استفادههای شهری و تجاری تبدیل میکند.
البته رزروهای بالا لزوماً به فروش منجر نمیشوند. برای مثال، فیسکر با وجود ۶۰ هزار رزرو برای شاسیبلند اوشن، تنها چند هزار دستگاه فروخت و درنهایت ورشکست شد. تسلا هم با بیش از ۲ میلیون رزرو برای سایبرتراک، تاکنون حدود ۵۰ هزار دستگاه فروخته و انبارهایش پر از خودروهای فروش نرفته است. بااینحال، اسلیت تراک با قیمت پایین و طراحی کاربردی، مخاطبان گستردهتری را هدف گرفته است. امکان انتخاب از میان بیش از ۱۰۰ آپشن و سه سبک بدنه (پیکاپ، شاسیبلند جعبهای یا فستبک) نیز این خودرو را به گزینهای انعطافپذیر برای خریداران تبدیل کرده است.
BMW is GOD
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴Motor1 این پاراگراف هم استفاده کرده که اینجا حذف شده اما جالبه:
Reservations don’t always translate to sales, of course. Cadillac, for instance, said it had enough Celestiq reservations to fill the first 18 months of production. But once the big EV finally started rolling off the line, Cadillac revealed it had sold fewer than 25 examples.
کادیلاک گفته بود پیش سفارش کافی برای ۱۸ ماه اول فروش سلستیک رو دریافت کرده اما موقع فروش مشخص شد همین امسال ظرفیت ۲۵ دستگاهی پر نشده. چه برسه آینده.
BMW is GOD
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴** تسلا هم با بیش از ۲ میلیون رزرو برای سایبرتراک، تاکنون حدود ۵۰ هزار دستگاه فروخته و انبارهایش پر از خودروهای فروش نرفته است **
یادی کنیم از کامنت تاریخی المیراژ و میزان ارتباطش با واقعیت:
شمار تولید سالانه CyberTruck در گیگافاکتوری تگزاس ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار دستگاه در سال خواهد بود که تولید ۱,۲۷۰,۰۰۰ دستگاه را بین ۴.۲ تا ۵ سال طول خواهد داد….
درآمد ۸۰ میلیارد دلاری در طول ۵ سال ، معادل ۱۶ میلیارد دلار در یک سال خواهد بود که حداقل ۵ میلیارد آن درآمد خالص تنها از یک پیکاپ خواهد بود !!!! ( با احتساب سود ۳۰ درصدی که تسلا اکنون از Model y داره )
خودروسازانی داریم که در طول یک سال با فروش میلیونی از چندین مدل ، درآمد خالص ۵ میلیارد دلاری ندارن….!!!
اراز
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴رینگ لاستیک خوده رینگ لاستیک نیسان ابی اتاق شم شبیه نیسان پاترول دودر دهه 70تو ایران