اسلیت تراک، پیکاپ الکتریکی ارزانقیمت و ساده که با پشتوانه جف بزوس چندی پیش معرفی شد، در تنها دو هفته بیش از ۱۰۰ هزار رزرو خرید دریافت کرده است.
استارتاپ اسلیت اتو که از حمایت جف بزوس، بنیانگذار آمازون، برخوردار است، اعلام کرده است که بیش از ۱۰۰ هزار رزرو برای پیکاپ الکتریکی ارزانقیمت خود دریافت کرده است. هر رزرو با پرداخت ۵۰ دلار (قابلاسترداد) انجام میشود که نشاندهنده جمعآوری بیش از ۵ میلیون دلار تنها از هزینههای رزرو است. جرمی اسنایدر، مدیر ارشد تجاری اسلیت اظهار داشته است:
ما از واکنش فوقالعاده مردم آمریکا به رونمایی از برند و خودروی اسلیت بسیار شگفتزده و سپاسگزاریم. آینده روشنی در انتظار ماست.
این موفقیت تنها دو هفته پس از معرفی این پیکاپ اقتصادی به دست آمده است. اسلیت تراک با قیمت پایهای حدود ۲۷,۵۰۰ دلار (حدود ۲۰ هزار دلار پس از کسر مشوقهای فدرال ۷,۵۰۰ دلاری) عرضه خواهد شد. این خودرو با طراحی ساده و کاربردی، به دنبال پر کردن خلأ بازار خودروهای الکتریکی ارزانقیمت و کاربردی در آمریکا است؛ بخشی که در حال حاضر هیچ رقیبی در آن حضور ندارد.
اسلیت تراک با بدنهای از جنس پلیپروپیلن خاکستری بدون رنگ پیشفرض، پنجرههای دستی و بدون سیستم صوتی، رویکردی کاملاً ساده دارد. خریداران میتوانند با پرداخت ۵۰۰ دلار، روکش وینیل در رنگ دلخواه اضافه کنند یا از کیتهای ماژولار برای تبدیل خودرو به یک شاسیبلند پنجنفره استفاده کنند. این خودرو در دو نسخه باتری عرضه میشود. نسخه استاندارد با ظرفیت ۴۷ کیلووات ساعت که بردی حدود ۲۴۰ کیلومتر ارائه میدهد و نسخه ارتقاءیافته با باتری ۷۵ کیلووات ساعتی که برد آن به ۳۸۶ کیلومتر میرسد. ابعاد اسلیت تراک مشابه فورد رنجرهای اوایل دهه ۲۰۰۰ است اما طول آن حدود ۶۱۰ میلیمتر کوتاهتر از فورد ماوریک امروزی است که آن را به گزینهای جمعوجور و کاربردی برای استفادههای شهری و تجاری تبدیل میکند.
البته رزروهای بالا لزوماً به فروش منجر نمیشوند. برای مثال، فیسکر با وجود ۶۰ هزار رزرو برای شاسیبلند اوشن، تنها چند هزار دستگاه فروخت و درنهایت ورشکست شد. تسلا هم با بیش از ۲ میلیون رزرو برای سایبرتراک، تاکنون حدود ۵۰ هزار دستگاه فروخته و انبارهایش پر از خودروهای فروش نرفته است. بااینحال، اسلیت تراک با قیمت پایین و طراحی کاربردی، مخاطبان گستردهتری را هدف گرفته است. امکان انتخاب از میان بیش از ۱۰۰ آپشن و سه سبک بدنه (پیکاپ، شاسیبلند جعبهای یا فستبک) نیز این خودرو را به گزینهای انعطافپذیر برای خریداران تبدیل کرده است.
BMW is GOD
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴Motor1 این پاراگراف هم استفاده کرده که اینجا حذف شده اما جالبه:
Reservations don’t always translate to sales, of course. Cadillac, for instance, said it had enough Celestiq reservations to fill the first 18 months of production. But once the big EV finally started rolling off the line, Cadillac revealed it had sold fewer than 25 examples.
کادیلاک گفته بود پیش سفارش کافی برای ۱۸ ماه اول فروش سلستیک رو دریافت کرده اما موقع فروش مشخص شد همین امسال ظرفیت ۲۵ دستگاهی پر نشده. چه برسه آینده.
سوشیانت
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴مهم نیست یه ماشین خوب باید مشخصات خوبی داشته باشه نه فروش خوب
BMW is GOD
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴الدزمبیل مشخصاتش خوب بود و حتی یادمه خودت گفتی فراری و پورشه ها رو رنده میکرد. حالا الان کجاست؟ نفروشی حذف میشی.حذف.
سوشیانت
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴مهم ارزش و چیزی هست که اون شرکت تو تاریخ ثبت میکنه کم بودن فروش و ورشکست شدن چیزی از ارزش کم نمیکنه چون ثابت شده که مردم حتی ممکنه نتونن تفاوت دو تا شرکت رو تشخیص بدن و به خاطر بی کیفیت بودن محصولات یک شرکت دیگه شرکت خوب نتونه بفروشه برای همینه که به طور کلی الدزمبیل بهتر از فراری و پورشه محسوب میشه
sabba
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴سلام قیمت توایران چنده یکیشون میخوام
BMW is GOD
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴** تسلا هم با بیش از ۲ میلیون رزرو برای سایبرتراک، تاکنون حدود ۵۰ هزار دستگاه فروخته و انبارهایش پر از خودروهای فروش نرفته است **
یادی کنیم از کامنت تاریخی المیراژ و میزان ارتباطش با واقعیت:
شمار تولید سالانه CyberTruck در گیگافاکتوری تگزاس ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار دستگاه در سال خواهد بود که تولید ۱,۲۷۰,۰۰۰ دستگاه را بین ۴.۲ تا ۵ سال طول خواهد داد….
درآمد ۸۰ میلیارد دلاری در طول ۵ سال ، معادل ۱۶ میلیارد دلار در یک سال خواهد بود که حداقل ۵ میلیارد آن درآمد خالص تنها از یک پیکاپ خواهد بود !!!! ( با احتساب سود ۳۰ درصدی که تسلا اکنون از Model y داره )
خودروسازانی داریم که در طول یک سال با فروش میلیونی از چندین مدل ، درآمد خالص ۵ میلیارد دلاری ندارن….!!!
Mohammad
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴برای همینه که همیشه میگم فکر نکنید لامبورگینی ، رولز رویس یا بوگاتی چون حاشیه سودشون بالاتره درامدشون بیستره اصلا هم این طور نیست ، درآمد تویوتا ، فولکس واگن ، تسلا خیلی بالتره
amir
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴یادش بخیر بزرگوار کلا در توهمات سیر میکرد
فرشيد
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴خودروسازها ما که همیشه میگن ما توی ضرر هستیم همین چند ماه پیش بود که ایران خودرو اعلام کرده بود که ما توی ضرر بیست هزار میلیارد تومنی هستیم اون وقتی که دلار پنجاه تومن پول بود احتمالا یه مدت دیگه میاد میگه ضررمان شده سی و گنج هزار میلیارد تومن این خط و اینهم نشان یادتون باشه چی گفتم اونا کارشون درسته و این موصوع طبیعی است چون هنوز مردم جهان آمریکایی ها به خودروهای برقی اعتماد ندارند میگن خودروففطبا سوخت فسیلی خوبه یه مدت که بگذره ببینند تجربه بدست بیارن خوششون بیاد امتحانشو پس بده که قطعا شاهد این اتفاق خواهیم بود اون وقته که مردم پولدار آمریکا به صف می ایستن سلام و میخرن اونجا هم که خودرو خریدن کار ساده ای است فقط کافیه که شاغل باشی و کارت حقوق داشته باشی نسبت به حقوقی که دریافت میکنی بهت اعتبار میدن مثلا میگه ببر پنج درصد نقد بده الباقی شو گنج ساله ماهی مثلا سیصد دلار از حقوقت کسر میکنیم مثل ایران که نیست داشتن چنین خودرویی واست بشه آرزو آنوقت یه عده بیسواد اومدن بعنوان مخاطب کارشناس اقتصادی دارن واس بازار آمریکا فتوا صادر میکنند بابا شما بچسبید به بازار داخلی خودمون یه خودرو رو نمیتونید کپی درست حسابی کنید دیگه کپی و مونتاژ کاری نداره چون هدف خدمت به کشور و جامعه نیست هدف پر کردن جیب خود و اطرافیان میباشد ولی اون ایلان ماسک هدفش خدمت به آمریکا و ملت آمریکا و حتی توی سخنرانی هاش من گوش دادم میگه ملت چهانحتی بفکر پیشرفت ملت جهان هم به هست حتی بفکر اینکه بیاد توی ایران واسه کار بدلیل نیروی کار ارزان هم هست میگفت ایران دارای نیروی کار ارزون ومنابع فراوانی است ما میتونیم بیاییم اونجا سرمایه گذاری کنیم دستگاهای کارخانه های پیشرفته وارد ایران بکنیم که هم ما سود ببریم هم مردم ایران به این میگن آدم با شرف و با وجدان
ایران ویر..
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴تا زمانی که دشمنان ما برامون حکم میکنن و هیچ خیری برا مردم و مملکت نمیخوان جز پر کردن جیب خودشون اوضاع از این هم بدتر میشه و باید پول یه بنز یا تویوتا رو بدیم تا فقط بتونیم یه موتور هوندا۱۲۵ بخریم
از گذشتگان ماست که برماست
پول یه ماشین خوب و باید بدیم یه موتور زپرتی بخریم
اراز
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴رینگ لاستیک خوده رینگ لاستیک نیسان ابی اتاق شم شبیه نیسان پاترول دودر دهه 70تو ایران
احمد
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴لاستیکش خیلی ازنیسان کوچک تره اندازه مزداهست
Lyting
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴اندازه وانت پرایده
Yaghoob
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴خیلی ها مسخره میکنن ولی من به شدت عاشقش شدم.
در ضمن به نظرم جای همچین وانتی در بازار ایران خیلی خالیه.
یه وانت که به روز باشه و مختص کار باشه در ایران وجود نداره
Lyting
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴پراید وانت ، سیناد ۲ و سایپا سپهر
صادق
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴عجب ماشین بروزی… 🤣🤣🤣
چه قیمت مفتی…!!!!
آدما همونی میشن که میپندارند… 😏😏
حسین دهمرد
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴رقیب نداره؟
پایین مقاله بین مطالب مشابه پیکاپ تلو mt1 به چشم میخوره
Ben
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴قطعا شکست میخوره
khosrow
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ظاهرا برقی ساختن ساده تر از تصوراته مردم هست / چند وقت دیگه طباخیه محل ماشین تولید کنه و به اسمه تیز و بز بده بیرون تعجبی نداره ..
رضا
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴من یکی میخام ولی دوکابین برای کارهای باغی.موتور پرایدم باشه مشکل نیست
Saeed
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴عجب سمیه این ماشین. انگار با همکاری سایپا و ایرانخودرو زدن خخخ
ابی
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴این خیلی شیک و قشنگه و بیشتر بدرد باغ میخوره
Dariush
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴آخه بابا چیه چیز این ماشین ارزش هزینه کردن و داره یه نمونه مثال بزنین