SSC تواتارا با ثبت سرعت 475 کیلومتر بر ساعت، بار دیگر رکوردشکنی کرد

پنج‌شنبه 5 خرداد 1401 - 11:10
مطالعه 4 دقیقه
ssc-tuatara-hits-295-mph-at-the-johnny-bohmer-proving-grounds (5)
شرکت SSC در اکتبر سال 2020 با ادعای دستیابی به سرعت 533 کیلومتر بر ساعت با هایپرکار تواتارا خبرساز شد. در آن زمان، میانگین سرعت این خودرو در مسیر...
تبلیغات

شرکت SSC در اکتبر سال 2020 با ادعای دستیابی به سرعت 533 کیلومتر بر ساعت با هایپرکار تواتارا خبرساز شد. در آن زمان، میانگین سرعت این خودرو در مسیر رفت‌وبرگشت هم 508 کیلومتر بر ساعت اعلام شد ولی همه میدانیم که در مورد آن رکورد زنی بحث و جنجال‌های زیادی مطرح شد و خود SSC بعداً اعتراف کرد که آن اعداد دقیق نبوده‌اند. سپس در تلاشی برای پاک کردن اشتباهات گذشته، این شرکت با یکی از خریداران تواتارا همکاری کرد تا دوباره رکورد سرعت را بشکند.

در ژانویهٔ سال 2021 این خریدار که «لری کاپلین» نام دارد، تواتارای خود را به مسیر آزمایشی جانی بومر در تأسیسات فرود شاتل فضایی برد و میانگین سرعت 455 کیلومتر بر ساعت را ثبت کرد. وی در طول این باند 3.7 کیلومتری توانست به حداکثر سرعت 460 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حال اعلام شده که حدود 10 روز پیش، وی این رکورد را بهبود بخشیده و دوباره رسماً رکورد سریع‌ترین خودروی دنیا را شکسته است. کاپلین این بار به حداکثر سرعت چشمگیر 475 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده است. البته SSC میانگین سرعت در مسیر رفت‌وبرگشت را اعلام نکرده اما این رقم به میزان قابل‌توجهی از رکورد قبلی تواتارا بیشتر است.

در همین حال، هنسی هم با ونوم F5 به دنبال شکستن رکورد سرعت است و فوریهٔ گذشته در طول آزمایش‌ها در همین تأسیسات جانی بومر به سرعت 437 کیلومتر بر ساعت رسید. این دو هایپرکار آمریکایی به‌تدریج در حال نزدیک شدن به مرز سرعت 300 مایل بر ساعت معادل 490 کیلومتر بر ساعت هستند یعنی سرعتی که چند سال پیش بوگاتی شیرون سوپراسپرت 300 در مرکز آزمایشی گروه فولکس‌واگن به آن دست یافت. البته چون بوگاتی به‌صورت رفت‌وبرگشت اقدام به ثبت سرعت نکرد، رکورد آن رسماً به ثبت نرسید. از سوی دیگر، کونیگزگ هم قصد دارد با جسکو ابسلوت به پادشاه جدید سرعت تبدیل شود.

برای اینکه این بار هیچ بحث و ابهامی وجود نداشته باشد، به گفتهٔ SSC، تمام داده‌های این رکورد زنی جدید توسط تکنسینی که در این رویداد حضور داشته ثبت شده است. علاوه بر این، به‌منظور اطمینان از شفافیت و درستی همه‌چیز، یک تحلیلگر مستقل هم در محل حضور داشته است. بنیان‌گذار و مدیرعامل SSC «جرود شلبی» نیز بر همه چیز نظارت داشته و گفته است:

این خودرو به سقف سرعت خود حتی نزدیک هم نشده است. همهٔ داده‌ها نشان می‌دهند که عامل محدودیت سرعت در این آزمایش، خودرو نبوده است بلکه باند به پایان رسید
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.