سایر خودروهای آمریکایی

SSC تواتارا با ثبت سرعت 475 کیلومتر بر ساعت، بار دیگر رکوردشکنی کرد

شرکت SSC در اکتبر سال ۲۰۲۰ با ادعای دستیابی به سرعت ۵۳۳ کیلومتر بر ساعت با هایپرکار تواتارا خبرساز شد. در آن زمان، میانگین سرعت این خودرو در مسیر رفت‌وبرگشت هم ۵۰۸ کیلومتر بر ساعت اعلام شد ولی همه میدانیم که در مورد آن رکورد زنی بحث و جنجال‌های زیادی مطرح شد و خود SSC بعداً اعتراف کرد که آن اعداد دقیق نبوده‌اند. سپس در تلاشی برای پاک کردن اشتباهات گذشته، این شرکت با یکی از خریداران تواتارا همکاری کرد تا دوباره رکورد سرعت را بشکند.

در ژانویهٔ سال ۲۰۲۱ این خریدار که «لری کاپلین» نام دارد، تواتارای خود را به مسیر آزمایشی جانی بومر در تأسیسات فرود شاتل فضایی برد و میانگین سرعت ۴۵۵ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرد. وی در طول این باند ۳.۷ کیلومتری توانست به حداکثر سرعت ۴۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حال اعلام شده که حدود ۱۰ روز پیش، وی این رکورد را بهبود بخشیده و دوباره رسماً رکورد سریع‌ترین خودروی دنیا را شکسته است. کاپلین این بار به حداکثر سرعت چشمگیر ۴۷۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده است. البته SSC میانگین سرعت در مسیر رفت‌وبرگشت را اعلام نکرده اما این رقم به میزان قابل‌توجهی از رکورد قبلی تواتارا بیشتر است.

در همین حال، هنسی هم با ونوم F5 به دنبال شکستن رکورد سرعت است و فوریهٔ گذشته در طول آزمایش‌ها در همین تأسیسات جانی بومر به سرعت ۴۳۷ کیلومتر بر ساعت رسید. این دو هایپرکار آمریکایی به‌تدریج در حال نزدیک شدن به مرز سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت معادل ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت هستند یعنی سرعتی که چند سال پیش بوگاتی شیرون سوپراسپرت ۳۰۰ در مرکز آزمایشی گروه فولکس‌واگن به آن دست یافت. البته چون بوگاتی به‌صورت رفت‌وبرگشت اقدام به ثبت سرعت نکرد، رکورد آن رسماً به ثبت نرسید. از سوی دیگر، کونیگزگ هم قصد دارد با جسکو ابسلوت به پادشاه جدید سرعت تبدیل شود.

برای اینکه این بار هیچ بحث و ابهامی وجود نداشته باشد، به گفتهٔ SSC، تمام داده‌های این رکورد زنی جدید توسط تکنسینی که در این رویداد حضور داشته ثبت شده است. علاوه بر این، به‌منظور اطمینان از شفافیت و درستی همه‌چیز، یک تحلیلگر مستقل هم در محل حضور داشته است. بنیان‌گذار و مدیرعامل SSC «جرود شلبی» نیز بر همه چیز نظارت داشته و گفته است:

این خودرو به سقف سرعت خود حتی نزدیک هم نشده است. همهٔ داده‌ها نشان می‌دهند که عامل محدودیت سرعت در این آزمایش، خودرو نبوده است بلکه باند به پایان رسید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. بهراد

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (753 ديدگاه)

    رسیدن به محدودیت های خودرو خطرناک هست.
    در رکورد بوگاتی که توف آلمان هم تاییدش کرد فقط بدلیل اینکه حرکت در خلاف جهت باعث گرم شدن بیشتر و تنش بیشتر لاستیک می شد از ثبت رکورد در مسیر برگشت خودداری کردن.
    کلا مدت زیادی نمیشه با حداکثر سرعت روند.
    دوستان موتور تقویت ، قبل از هر حرکتی بوستر و دیسک و کالیپر ترمز رو تقویت کنید و esp و رول کیج شهری ببندین .سرعت، راننده های قهرمان و نامدار رو به کشتن داده.
    خصوصا آقا نوید شما بیشتر مواظب باش که نصف شب ها با ماکسیما تو اتوبان آمپر میچسبوندی

    موافقم 45
    مخالفم 4
    1. Muty

      ۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1846 ديدگاه)

      عه
      همین آقا نوید خودمون ؟!
      که اینجا نطق های آرام و فلسفی و علی شریعتی گونه میزنه
      همین ؟!!!
      شما که سر آرامش و نظم و زن بچه مردم دیگران را پند میدی مکررا
      آقا نوید شماهم

      موافقم 22
      مخالفم 2
      1. بهراد

        ۶ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (753 ديدگاه)

        https://www.pedal.ir/bugatti/%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D9%88%DA%AF%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D9%88%D9%86-%DB%8C%DA%A9-%D8%AC%D9%87%D8%AA-%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%B1/

        علت اینکه برعکس نرفت.
        البته اینم بگم آقا نوید زمان قدیم این کار رو میکرد و الان آروم میرونن

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. کافر مقدس

      ۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      بوگاتی تایید نشده تو مطلب هم گفته تایید نشده بعد از کجامیاری تایید شده آخه! یه مسیر رفت رو فقط رفته

      موافقم 10
      مخالفم 12
    3. ممد ژانگولر

      ۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3541 ديدگاه)

      ببینید داداشای گلم رو تجربه میگم هیچ ماشینی نمیتونه رکورد بوگاتی جابجا کنه
      چرا ؟
      دلیلش ساختار طراحی بدنشه که با یک نگاه به پهنای ماشین و ابعاد لاستیکاش و وزن ماشین قابل اطمینان بودن رسیدن به سرعتهای بالاتر از استاندارد خودشو داره
      فقط مهم متریال لاستیک و گرمای هواست که باید چک بشه خدایی نکرده تو سرعتهای ما فوق بالا لاستیک نترکه و راننده و ماشین با هم سوت شن تو باقالیا و به فنا برن
      کلا هر کسی هم ریسک خطر پشت اینجور ماشینارو به جون نمیخره یا اگه بخره انقدی باید بهش بدن که بعدا جوابگوی دوخت و دوز پارگیهاش تو بیمارستان بشه
      در کل دلتونو به این خبرها که فلانی رکورد بوگاتیو شکوند خوش نکنید همش دروغه وسلام نامه تمام

      موافقم 6
      مخالفم 32
  2. Elmiraj

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    SSC قطعا به جاده ۱۶۰ نوادا بر خواهد گشت .

    شاهد یک رویارویی نفس گیر بین ssc ، هنسی ‌و کونیگزگ خواهیم بود .

    موافقم 38
    مخالفم 5
    1. محمد هادی

      ۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2143 ديدگاه)

      ایشالا
      ماکه خوشحال میشیم همشون به سرعتهای بالای ۵۰۰ برسن
      ایشالا
      بوگاتی هم بیاد با ماشینش رکورد بزنه

      موافقم 11
      مخالفم 1
  3. R

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    هر وقت ۴۹۰ رو رد کرد بعد بگین رکورد شکنی

    موافقم 17
    مخالفم 32
    1. احمدرضا

      ۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (728 ديدگاه)

      اگه فولکس مسیر تستش در اختیار دیگران قرار بده هر سه ماشین میتونن نهایت توانشون نشون بدن

      موافقم 36
      مخالفم 7
      1. Joker

        ۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (530 ديدگاه)

        یه جور طلبکار فولکسی انگار تنها مسیر مستقیم جهان پیست فولکسه!شما فکر کن اصن پیست وجود نداشت،قبل از این اینا کجا ادعا میکردن زدن برن همونجا بزنن،کونیگ زگ مگه تو نوادا نزد بره باز همونجا بزنه که مسیر طولانی تر و استانداردتریه نسبت به پیست فولکس،یارو مگه تو یه بزرگ راه تو آلمان ۴۲۰ تا نرفت با شیرون اونم تو روز روشن با کلی ماشینای دیگه تو مسیر؟وقتی عرضه ندارن امثال شما بی عرضگی رو میندازن گردن رقیب،خود بوگاتی هم میگفت اگه ما تو آمریکا رکورد زده بودیم سرعت بالاتری رو ثبت می‌کردیم چون پیست فولکس نیاز به بازسازی داره و شرایط مناسبی نداره،اینا فقط قمپز در میکنن،هر دفعه میره دوتا گاز میده و شمع میسوزنه و یاتاقان میزنه بعد میاد از چرندیاتش رونمایی میکنه،همین سرعت هم بی شک تخیل راننده و سازنده این ماشینه،دفعه قبل حتی به دروغ میگفت گینس هم بوده و تائید کرده! این آدم اگه تو سر خودشم بزنه دیگه نمیشه حرفشو باور کرد،اون دوتای دیگه هم که دیگه تکلیفشون مشخصه…تا بوده همین بودن…

        موافقم 27
        مخالفم 37
        1. Carbonado Aventador

          ۷ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (4471 ديدگاه)

          خوشگله
          پیست فولوکس واگن ۷.۲ کیلومتر مسیر مستقیمی داره که بوگاتی ۴۹۰ تا رفته..
          .
          این ماشین تو ۳.۷ کیلومتر به سرعت ۴۷۵ کیلومتر رسیده..

          موافقم 8
          مخالفم 1
        2. Iman99

          ۷ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          جوکر حرف هرکی درست باشه حرف تو یکی درست نیست
          تابلوعی داداش از فشاری که داری میخوری شمع و یاتاقانت زده به هم
          مزاحم نشو

          موافقم 9
          مخالفم 0
        3. شرک

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (701 ديدگاه)

          یه سوال مگه نمی‌گم جاده های آمریکا فرسوده شده نیاز به بازسازی داره؟
          خود آمریکا هم خیلی از ماشینهای جدید و اجازه تردد نمیده (ماشین های خیلی سریع و قوی و … منظورمه مثلا. AMG one) پس چرا کلی از برند های معروف میرم آمریکا است میگیرن رکورد میزنن و …

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. RezaRs

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (278 ديدگاه)

    برعکس هنسی ونوم f5 خیلی خوشکله طراحیش و فکر نمیکنم هنسی انقدر که داره لفتش میده کاره خاصی بکنه

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. akrh78

      ۶ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1358 ديدگاه)

      هنسی اگه فکری به حال ضریب درگش نکرده باشه هیچ شانسی برا رکورد سرعت نداره
      اعدادشون دقیق یادم نیست ولی زمان رونماییش اولین چیزی گه گفتم این بود که شانسی در مقابل تواتارا نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. masoud

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    ببینید بچه ها توی مکانیک سیالات در سرعت های بالاتر از 0/3 ماخ خیلی تاثیرات سیال زیاده و واقعا بحث آیرودینامیک جای قدرت و وزن رو میگیره
    توی آیرودینامیک ونومf5 از کونیگزگ و تواتارا بدتره هرچند گویا وزنش بین دوتای دیگه اس
    حتی کونیگزگ هم با اینکه ضریب درگ کمتری (خیلی ناچیز) نسبت به تواتارا داره اما در زمینه آیرودینامیک باز هم ضعیفتره چون مساحت قسمت جلویی ماشین (قابل توجه) بیشتر از ssc هست و اینکه توان ماشین هم حدود صد و خورده ای اسب بخار کمتره و سنگین ترین هم هست

    توی ویدیو در آخرین دنده تواتارا شتاب خوبی داره و به راحتی قابل درک هست که 300 مایل بر ساعت رو میتونه بزنه

    بنظر بین این 3تا تواتارا احتمال پیروزی خیلی بیشتری داره
    وزن خیلی کمتر،قدرت بالا و از همه مهمتر ضریب درگ عالی و مساحت خیلی کمتر در برخورد با هوا
    واقعا توی بحث وزن و آیرودینامیک درخشان عمل کردن

    موافقم 20
    مخالفم 2
  6. AMIR / ARMI

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    مسیر کافی نبود وگرنه خیلی بیشتر از این ها توانایی داره
    توانایی واقعی این ماشین وقتی با بوگاتی ویرون درگ گذاشته بودن دیدم
    خیلی طول نمی کشه پشت سر هم اقدام بکنن برای شکستن رکورد
    این پایان کار نیست جنگ سرعت ادامه داره
    تازه SSC یه نسخه از توتارا داره که 2200 اسب بخار و برای پیست می‌خوان آمادش بکنن

    موافقم 15
    مخالفم 14
    1. akrh78

      ۶ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1358 ديدگاه)

      حاجی من خودم بیشتر از همه تواتارا رو قبول دارم ولی ویرون 2005 بنچمارک خوبی نیست

      موافقم 4
      مخالفم 1
  7. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    چند نفر بودن میگفتن که تواتارا دروغ میگه و هیچی نیست.میشه از غارتون بیاید بیرون یه سلامی عرض کنیم.بوگاتی حاصل کل تکنولوژیه آلمان فرانسه انگلیس ایتالیا تواتارا حاصل یه زیر پله تو آمریکا

    موافقم 17
    مخالفم 28
    1. GMA

      ۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      داری در مورد زیرپله هایی صحبت میکنی که خود همین اروپایی ها ساختنش…:)) هیچی از نژاد ساکنان USA نمیدونی فقط میپرستیشون

      موافقم 18
      مخالفم 16
    2. کافر مقدس

      ۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      ماشین و صنعت هیچ ربطی به ملیت ها نداره . تکلیف مهندس هندی ژاپنی ها چی میشه که هم در تیم بوگاتی بودن هم در ssc ؟ با منطق ایرانی ها این ماشین ها باید هندی ژاپنی هم باشن که

      اروپا -آمریکا پره از مردم مختلف دیگر کشورها . هیچ خودرویی نداریم که مربوط به فلان کشور باشد

      موافقم 31
      مخالفم 4
      1. Jdm باز

        ۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1062 ديدگاه)

        دقیقا
        هر ماشینی حاصل تلاش مهندسینی از کشور های مختلف هست

        موافقم 6
        مخالفم 1
  8. تحت پیگرد

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (352 ديدگاه)

    از استایل ماشین خیلی خوشم میاد ابهت داره واقعا هایپرکاره

    موافقم 12
    مخالفم 1
  9. Jdm باز

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    ۴۷۰ کیلومتر بر ساعت!!!!!!!

    معلوم نیس تا چند دهه اینده رکورد سرعت به چند کیلومتر بر ساعت برسه…

    موافقم 2
    مخالفم 1
  10. محمد هادی

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2143 ديدگاه)

    چرا اینا ماشینارو نمیبرن پیست ناردو
    اونجا بزنن؟
    مسیر طولانی آسفالتی بسیار مرغوب و نرم
    جاده یی پهن و وسیع درمسیر حصارکشی شده و مطمئن
    ایده آله برای اینجور کارا
    یادمه یه زمانی فولکس واگن تو سالهای ۱۹۹۴ طی پروژه ی خودروی فوق العاده ی فولکس ناردو دبلیو۱۲ اونجا سعی میکرد به سرعتهای بالا دست پیدا کنه و اگه اشتباه نکنم تونس اون زمانها به سرعتهای حدود ۳۹۰ کیلومتر با این خودروی زیبای نارنجی رنگ دست پیدا کنه

    موافقم 7
    مخالفم 0
  11. پدرام

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    تو باندی که 3.7 کیلومتر میشه واقعا کم نیست؟

    موافقم 2
    مخالفم 2
  12. بهرام

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این که رکورد جدیدی نیست ssc قبلا به رکورد ۵۳۲کیلومتر رسیده.فیلمشم داخل سایت هستش.

    موافقم 2
    مخالفم 9
  13. امین

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    حیف که قیافه خیلی …. داره

    موافقم 3
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا