خودروی برقی تایوانی، در سودای رقابت با تسلا

پنج‌شنبه 26 شهریور 1394 - 10:00
مطالعه 7 دقیقه
thunder-power-ev-iaa2015-6
با توجه مدل‌هایی که که در نمایشگاه اتومبیل امسال در فرانکفورت معرفی شده، به نظر می‌رسد که در سال‌های آینده، لوکس‌های الکتریکی و PHEV کلاس‌های...
تبلیغات

با توجه مدل‌هایی که که در نمایشگاه اتومبیل امسال در فرانکفورت معرفی شده، به نظر می‌رسد که در سال‌های آینده، لوکس‌های الکتریکی و PHEV کلاس‌های خودرویی پرجمعیتی را تجربه کنند. در حالی که رقبای جدیدی مانند پورشه میشن E برای رقابت جدّی با تسلا مدل S از راه می‌رسند، شاید الون ماسک (Elon Musk) نباید چندان نگران معرفی سدان عجیب و غریب «تاندر پاور» در نسخه های سدان و رِیسر در نمایشگاه فرانکفورت باشد. در هر حال، این خودروساز تایوانی اعلام کرده که این خودروی الکتریکی با ظاهر عجیب را در سال ۲۰۱۷ وارد بازار اروپا خواهد کرد.

تاندر پاور ادعاهای بزرگی در مورد عملکرد این سدان کرده است، ولی تا زمانی که این آمار به صورت مستقل تأیید نشوند، شاید باید با اندکی احتیاط با آنها برخورد کرد. مدل EV لوکس با دیفرانسیل عقب با هر یک از قدرت‌های ۳۰۸ یا ۴۲۹ اسب‌بخار می‌تواند همراه شود و همین‌طور در کمتر از ۵ ثانیه می‌تواند سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را رد کند.

سرعت حداکثر این خودرو نیز به اندازه ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. ضمن اینکه این کمپانی یک دامنه مسافت شگفت‌انگیز ۶۵۰ کیلومتری برای خودروی الکتریکی خود متصور است. این موضوع احتمالاً به استفاده از یک باتری ۱۲۵ کیلووات‌ساعت که در کف خودرو قرار گرفته برمی‌گردد که به گفته تاندر پاور، « براساس تکنولوژی منحصر به فرد سلول لیتیومی با تراکم انرژی بالا ساخته شده است.

موضوع گیج‌کننده در این حالت، ظاهری است که برای این سدان طراحی شده است. مطابق اطلاعات تاندر پاور، این فرم عجیب از استودیوی طراحی ایتالیایی «زاگاتو» بیرون آمده است. در طراحی این خودروی چهار درب از عناصر گرد و منحنی زیباشناسانه و در جلو نیز از یک سری دایره‌های هم‌مرکز کرومی در جلوپنجره بهره گرفته شده است. شکاف‌های کوچک نیز چراغ‌های جلو و عقب را تشکیل می‌دهند.

در همین حال، مدل رِیسر دو دیفرانسیل با گل‌گیرهایی عریض‌تر، یک باله و دیفیوز عقب، شرایط را اندکی تغییر می‌دهد.

برنامه تاندر پاو پس از معرفی این خودرو در سال ۲۰۱۷ در بازار اروپا، ارائه آن در سال ۲۰۱۸ در بازار چین است و پس آن به حضور در امریکا فکر خواهد کرد. گفته‌ها حاکی از آن است که از یک شاسی انعطاف‌پذیر در زیر پوسته این سدان استفاده شده که می‌تواند یک کراس‌اور یا یک مدل کامپکت را نیز پشتیبانی کند. البته اول باید اولین محصول این کمپانی را برای فروش در بازار ببینیم و بعد آن در مورد محصولات آینده آن خیال‌پردازی کنیم.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.