معرفی ماهیندرا راکسور مدل 2022، رقیب هندی جیپ در آمریکا!

دوشنبه 24 آبان 1400 - 06:30
مطالعه 4 دقیقه
Mahindra-Roxor-4
ماهیندرا برای عرضهٔ مدل راکسور خود در ایالات‌متحده با دشواری‌هایی مواجه شد و راهی پرفرازونشیب را طی کرد. این شاسی‌بلند آفرودی کوچک برای اولین بار...
تبلیغات

ماهیندرا برای عرضهٔ مدل راکسور خود در ایالات‌متحده با دشواری‌هایی مواجه شد و راهی پرفرازونشیب را طی کرد. این شاسی‌بلند آفرودی کوچک برای اولین بار در سال 2018 معرفی شد تا راهی بازار ایالات‌متحده شود اما در سال 2019 جیپ به خاطر شباهت این خودرو با محصولات خود از ماهیندرا شکایت کرد و دادگاه تشخیص داد که شرکت هندی طرح تجاری جیپ را نقض کرده است. اندکی بعد، کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات‌متحده هم از جیپ حمایت کرده و فروش راکسور را در آمریکا ممنوع کرد.

به همین دلیل، ماهیندرا در طراحی راکسور تغییراتی ایجاد کرد و جلوپنجره آن که با خطوط عمودی به جیپ شباهت داشت را با نمونه جدیدی جایگزین کرد که تویوتا لندکروزر FJ40 را به یاد می‌آورد. بدین ترتیب، درنهایت کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات‌متحده تشخیص داد که راکسور جدید آن‌قدر متفاوت شده تا دیگر طرح تجاری جیپ را نقض نکند. این ماجرا ما را به راکسور مدل 2022 می‌رساند که با ظاهر جدیدی معرفی شده است. البته این عملاً فقط یک فیس‌لیفت است و راکسور زیر این پوسته هیچ تغییری نداشته است. دلیل این فیس‌لیفت هم به‌احتمال‌زیاد همان درگیری ماهیندرا با جیپ بر سر طراحی راکسور بوده است.

در راکسور جدید قسمت دماغه خودرو کاملاً بازطراحی شده و حالا در این قسمت جلوپنجره مشکی‌رنگ جدیدی به چشم می‌خورد که توسط چراغ‌های دایره‌ای که حالا به گوشه‌های دماغه منتقل شده‌اند احاطه شده است. علاوه بر این، در اینجا می‌توانیم کاپوت عریض‌تر و گلگیرهای جلوی جدیدی را ببینیم که دیگر شبیه به گلگیرهای بیرون زده جیپ CJ7 نیستند. در دیگر قسمت‌های بدنه راکسور تفاوت نسبت به قبل دیده نمی‌شود و بنابراین به نظر می‌رسد این فیس‌لیفت به‌طور خاص به خاطر شکایت جیپ انجام گرفته است.

ماهیندرا راکسور مدل 2022 در دو نسخه به نام‌های پایه با کابین باز و چهارفصل با کابین بسته به بازار عرضه می‌شود. هردو نسخه از یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری توربودیزل استفاده می‌کنند که تنها 62 اسب بخار قدرت اما 195 نیوتن متر گشتاور دارد که آن‌را به گزینه‌ای عالی برای کار در دامداری‌ها و مزارع تبدیل می‌کند. این موتور به یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی و گیربکس کمکی دو سرعته متصل است و به‌صورت استاندارد از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد.

حداکثر سرعت راکسور تنها 88 کیلومتر بر ساعت است اما می‌تواند تا 1600 کیلوگرم را با سرعت 25 کیلومتر بر ساعت یدک بکشد. هرچند ماهیندرا بر سر این خودرو با جیپ درگیری‌های زیادی داشته است اما راکسور اساساً رقیبی برای جیپ محسوب نمی‌شود و برای رقابت با خودروهای آفرودی ارزان‌قیمت موسوم به سایدبای‌ساید از شرکت‌هایی مثل پولاریس طراحی شده است. بااین‌حال، راکسور چندان ارزان نیست زیرا قیمت نسخهٔ پایهٔ آن از 18,900 دلار و نسخهٔ چهارفصل که از کابین بسته، آینه‌های جانبی و دیگر ارتقاءها بهره می‌برد از 26,300 دلار شروع می‌شود.

به همین دلیل، احتمالاً نسخه چهارفصل راکسور در بازار آمریکا کار سختی پیش رو خواهد داشت زیرا در آنجا با 30 هزار دلار می‌توان یک رانگلر پایه خرید. درهرحال، به گفتهٔ ماهیندرا، تولید راکسور مدل 2022 هم‌اکنون در حال انجام است و نسخهٔ جدید این خودرو از همین ماه راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.