اولین نمونه تولیدی دِوِل سیکستین با پیشرانه V8 معرفی شد
بالاخره اولین نمونهٔ تولیدی دِوِل سیکستین رونمایی شد و سفر چندین سالهٔ این هایپرکار شانزده سیلندر به پایان رسید. خودرویی که در ویدئوی زیر مشاهده میکنید برای یک خریدار خاص ساخته شده است و هماکنون تنظیمات نهایی آن در حال انجام است. این سیکستین اما فقط هشت سیلندر در سینهٔ خود دارد و باید آن را دِوِل ایت نامید! گفته شده خریداران این هایپرکار پیشرانهٔ شانزده سیلندر نمیخواسته است زیرا ظاهراً در محل زندگی او محدودیتی برای خرید خودروهای شانزده سیلندر وجود دارد. این تمام چیزی است که در مورد تغییر پیشرانهٔ سیکستین میدانیم و هیچ توضیح دیگری در این رابطه داده نشده است.
بنابراین، این سیکستین خاص فاقد 5 هزار اسب بخار قدرتی است که در زمان معرفی اولیهٔ آن در حدود 10 سال پیش وعده داده بود. البته این خودرو هنوز هم از لحاظ قدرت هیچ کمبودی ندارد زیرا پیشرانهٔ V8 توئین توربوی آن 2000 اسب بخار قدرت تولید میکند. فعلاً هیچ اطلاعات دیگری در مورد این پیشرانهٔ هشت سیلندر منتشر نشده است ولی گفته شده همچنان در مرحلهٔ تیونینگ است و به نظر میرسد هنوز به 2 هزار اسب بخار قدرت نرسیده است. این سیکستین هشت سیلندر رسیدن به حداکثر سرعت 400 کیلومتر بر ساعت را هدف قرار داده است و بنابراین حتی با نیمی از سیلندرها هم هرگز خودروی کندی نخواهد بود.
بااینحال، طبق گزارشها، دومین نمونهٔ تولیدی این خودرو به پیشرانهٔ V16 مجهز خواهد بود که توان تولید 5000 اسب بخار قدرت را دارد. البته قدرت این موتور روی 3000 اسب بخار محدود میشود زیرا حداکثر توان آن برای یک خودروی جادهای خیلی زیاد خواهد بود. هرچند شاید این ارقام خیلی دور از ذهن به نظر برسند ولی این پیشرانه واقعاً وجود دارد و قبلاً کار کردن آن را دیدهایم.
بهطورکلی، هرچند شاید دِوِل سیکستین خودروی چندان مشهوری نباشد اما با 5.3 متر طول و 2.2 تن وزن، هیچ خودروی دیگری در جادهها شبیه به آن نخواهد بود. البته در داخل این ماشین انواع و اقسام قطعات قرض گرفته از کوروت C8 را خواهید دید اما از بیرون و هنگام رانندگی مثل یک هیولا به نظر میرسد. این خودرو فراتر از چیزی است که بسیاری از استارتاپها میسازند و بنابراین امیدواریم بتوانیم خیلی زود نمونهٔ V16 آن را هم ببینیم.
تماشا در یوتیوب: