میتسوکا یوگی 2024؛ سدان ژاپنی با چهره بریتانیایی و پلتفرم کرولا!
از شرکتی که هوندا سیویک را به دوج چلنجر غیرواقعی تبدیل کرده معرفی یوگی با ظاهر مشابه سدان بریتانیاییها و زیرساخت تویوتا کرولا بعید نیست. یوگی از سال 2014 تاکنون تولید میشود اما جدیدترین نسخه آن بهبودهای جزئی را تجربه کرده و در عین اینکه ظاهر عجیب خود را حفظ میکند اما از تجهیزات بیشتری بهره میبرد.
چهره این خودرو ما را به یاد روور P5 اواخر دهه 50 میلادی و جگوار مارک II همان دوران میاندازد. یوگی به دو صورت سدان و استیشن تولید میشود و زیر بدنه آن نسل قبلی تویوتا کرولا بازار ژاپن با کد E160 قرار دارد. البته این خودرو همچنان با عنوان کرولا آکسیو سدان و کرولا فیلدر استیشن تولید میشود. این اتفاق در حالی رخ میدهد که جدیدترین نسل کرولا یعنی E210 در سال 2018 عرضه شده و از سال 2022 تاکنون تویوتا نسخه قدیمی کرولا را فقط به عنوان خودروی سازمانی و ناوگانی تولید میکند.
میتسوکا یوگی 2024 در نسخههای دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک و با گیربکس 5 سرعته دستی یا CVT در دسترس است. شرکت موردبحث یوگی بهروز شده را به پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی یا هیبریدی مجهز کرده و از جمله تجهیزات بیشتر آن میتوان به آینه وسط با تیره شوندگی خودکار و سنسورهای پارک جلو و عقب در تمامی نسخهها به جز مدل پایه اشاره کرد.
همانند دیگر محصولات میتسوکا، آپشن های یوگی 2024 فقط منحصر به بدنه است زیرا کابین آن نسبت به کرولا استاندارد تفاوت خاصی ندارد. این شرکت نشان خود را روی فرمان و پشتسریها نصب کرده و تفاوتها بین دو خودرو همینجا به پایان میرسد. با وجود چنین بدنه عجیبی و کابین استاندارد کرولا، یوگی جزو عجیبترین خودروهای جهان خواهد بود. قیمت این خودرو نیز از حدود 20 هزار دلار آمریکا شروع شده و به حدود 27 هزار دلار برای مدل فول میرسد.