سایر خودروهای آسیایی

دایهاتسو تانتو فان کراس با پیشرانه توربوی کوچک معرفی شد

چهارمین نسل دایهاتسو تانتو از سال ۲۰۱۹ تاکنون در بازار ژاپن حضور دارد و آن را می‌توان جزو پرفروش‌ترین خودروهای این برند به شمار آورد. دایهاتسو هم‌اکنون تعداد اعضای این خانواده را افزایش داده است. پیش از این نسخه‌های استاندارد تانتو، تانتو کاستوم ایکس و تانتو کاستوم RS نیز تولید شده‌اند که قوای محرکه یکسانی دارند اما از طراحی و آپشن های متفاوتی سود می‌برند.

دایهاتسو تانتو فان کراس در مقایسه با دیگر برادران خود از نمای جلوی بازنگری شده همراه با سپر مشابه خودروهای شاسی بلندها سود می‌برد. دیگر خبری از جلوپنجره بزرگ برگرفته از لکسوس نیست و جای این قطعه را سپر خشن‌تر با نوار محافظتی آلومینیومی گرفته است. همچنین باید گفت بخش بالایی جلوپنجره نیز متفاوت بوده و چراغ‌ها از گرافیک داخلی جدیدی استفاده می‌کنند. داخل کابین تانتو فان کراس تغییرات زیادی وجود ندارد. عناصر نارنجی‌رنگ روی داشبورد و پوشش‌های جدید صندلی‌ها جزو این موارد هستند. از دیگر موارد می‌توان به رنگ‌های سفارشی همچون سبز و بژ اشاره کرد.

نسل فعلی تانتو همان‌طور که گفتیم از سال ۲۰۱۹ به عنوان پیشرفته‌ترین خودروی Kei تاریخ دایهاتسو معرفی شده است. این خودرو از معماری جدیدی استفاده می‌کند و اندکی پس از عرضه با استقبال بالایی مشتریان مواجه شد. نیروبخش تانتو پیشرانه ۳ سیلندر ۰.۶۵ لیتری است که به‌صورت تنفس طبیعی و توربو تولید می‌شود. قوی‌ترین نسخه قدرت ۶۴ اسب بخاری دارد درحالی‌که خروجی پیشرانه ارزان‌تر به ۵۲ اسب بخار می‌رسد.

به گزارش پدال و به نقل از موتور وان، هر دو پیشرانه یاد شده برای تانتو فان کراس نیز عرضه می‌شوند و البته هر دوی آن‌ها با گیربکس CVT استاندارد همراه می‌شوند. نکته جالب اینکه تانتو همانند بسیاری از خودروهای Kei بازار ژاپن از سیستم چهار چرخ محرک سفارشی استفاده می‌کند. نسخه پایه تانتو در ژاپن قیمت حدود ۹۵۵۵ دلاری دارد درحالی‌که قیمت مدل فول به حداقل ۱۴۹۰۰ دلار می‌رسد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (482 ديدگاه)

    خیلی باحالن این ماشینای کوچیک ژاپن

    موافقم ۳۹
    مخالفم ۳
    1. aMiRsHaYaN

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (445 ديدگاه)

      و کاملا مناسب واردات

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۱۲
      1. ۱۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (639 ديدگاه)

        فرمونشون راسته به درد واردات نمیخورن

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۶
        1. Kamy

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (524 ديدگاه)

          خب فرمون چپ سفارش میدیم
          درسته که ما نمیتونیم سفارش بدیم ولی اونا میتونن بسازن 😂

          موافقم ۲۲
          مخالفم ۱
    2. TML BN

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (934 ديدگاه)

      بابا چی میگی یک جورین آدم یک جوریش میشه😂😂😂
      بعدشم فرمون رو به راحتی میزنن سمت چپ ایزی😂😂😂

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۵
      1. ۱۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (639 ديدگاه)

        مگه مهد کودکه راحت بیاد چپ فرمون کل سیستم فرمون جلوبندی و داشبورد و برق کشی باید عوض بشه که شرکت مبدا برای ایران که تحریم هست همچین کاری نمیکنه و به دلیل تیراژ پایین قیمتش بیشتر میشه

        موافقم ۲۱
        مخالفم ۳
    3. کرگدن باواریا

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (356 ديدگاه)

      همینو کیا هیوندا میزد کامنتا جور دیگه ایی بود ! آخه چیه این به درد باز کردن چاه فاضلآب مبخوره

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۳۵
      1. Alan.r

        ۱۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (663 ديدگاه)

        اتفاقا کی‌کار ها برای شهر های شلوغ و پرترافیک خیلی عالیه هم کوچیکن و هم کم مصرف

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۱
      2. ۱۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (639 ديدگاه)

        خیلی جالبه که توی ژاپن این فاضلاب بازکن رو ۱۵۰۰۰ دلار میخرن حتی BYdچین رو قراره بخرن ولی هیوندای کیا نمیخرن
        البته شرایط مالیات ژاپن رو میدونم ولی با منطق خودت جوابت رو دادم

        موافقم ۲۸
        مخالفم ۶
    4. علی

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (507 ديدگاه)

      قیافه اش بامزه ست ، به درد خانوما میخوره

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۲
  2. ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (639 ديدگاه)

    دایهاتسو رو خیلی دوست دارم توی خوزستان دوتاش هست ی نوکمدادی و فکر کنم ی مشکی نوکمدادیه رو گذاشت برای فروش دیدم زیاد تمیز نیست ولی مشکیه رو پیداش نکردم شاید خیال کردم توی خیابون دیدمش
    کسی تاحالا دیدتش؟

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  3. Erfan

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (523 ديدگاه)

    این ماشین در نسخه فول با قیمت ۱۵هزار دلار به نظرم نمیارزه.
    بلکه با این ۱۵هزار دلار میشه سدان کامپکت وارد کرد

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۰
    1. محمدرضا

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (732 ديدگاه)

      کی کار ها مخصوص بازار ژاپن تولید میشن چون مالیاتشون خیلی کمه.و کلا صادر نمیشن چون برای صادرات به هیچ کشوری مناسب نیستن.
      مثلا با ۱۵ هزاردلار میشه میراژ خرید.
      یا ژاپنی نخوای ساندرو معمولی هم کم استهلاکه.

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۰
  4. AMANTE

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1111 ديدگاه)

    ماشین های باحالی هستن و به درد ایران که خیابان و کوچه های تنگ و کمربندی های پر ترافیک دارن میخوره.
    اما به شرطی که درست رانندگی کنیم، این ماشین ها برای داخل شهر هستن و اگه مثلا با ۱۰۰ کیلومتر در ساعت داخل شهر بری ( که متسفانه در ایران زیاد میبینیم ) و تصادف کنی آسیب جدی میبینی یا میمیری.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱
  5. T

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (334 ديدگاه)

    ماشینش بدک نیست🌚

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  6. Kamy

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (524 ديدگاه)

    واسه خانوما عالین این ماشینا.. کم مصرف و کوچیک

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۲
    1. عارف

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (113 ديدگاه)

      این ماشین ها مخصوص توکیو هستش و بدرد بازار ایران نمیخوره. ما ایرانی ها مگه چند نفرمون میتونیم یه ماشین برای شهر و یدونه هم برای جاده داشته باشیم؟

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
  7. meysam

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3529 ديدگاه)

    خیلی خیلی عالیه
    ولی انجین ۶۴ اسبی فقط به درد شهر میخوره
    بدرد ایران نمیخوره چون اگه قرار باشه تنها ماشین یه خانواده باشه و باهاش مسافرت هم برن همون داستان ایمنی پراید تو جاده‌ها حالا یه سطح بالاتر از اون دوباره تکرار میشه

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا