میبوت یک خودروی الکتریکی کوچک ساخت شرکتی ژاپنی بنام KG موتورز است که تنها ۷,۶۵۰ دلار قیمت دارد و بردی صد کیلومتری را ارائه میکند.
درحالیکه خودروسازان بزرگ تقریباً ایده تولید خودروهای ارزانقیمت را کنار گذاشتهاند، استارتاپها در تلاشاند تا این خلأ را پر کنند. در آمریکا، شرکت اسلیت اتو یک پیکاپ ماژولار با قیمت حدود ۲۷ هزار دلار معرفی کرده که برای بازار عاشق پیکاپهای این کشور، قیمتی شگفتانگیز است. در اروپا، سیتروئن مدل آمی را عرضه کرده که یک چهارچرخه سبک، کوچک و مقرونبهصرفه است. در ژاپن نیز، شرکت KG موتورز در هیروشیما، خودروی الکتریکی تکنفرهای با نام میبوت را با قیمت تقریبی ۷, ۶۵۰ دلار معرفی کرده که نگاهها را بهسوی اقیانوس آرام معطوف کرده است. مشابه پیکاپ اسلیت که خلأ بازار آمریکا را هدف قرار داده، میبوت نیز همین نقش را در ژاپن ایفا میکند. KG موتورز این خودرو را عمدتاً برای سالمندان روستایی با دسترسی محدود به حملونقل عمومی و جوانان شهری که در خیابانهای باریک ژاپن رانندگی میکنند، طراحی کرده است.
میبوت با طراحی ساده و ساخت آسان، کاملاً کاربردی است. ظاهر متقارن آن، حس و حال نوستالژیک دهه ۸۰ میلادی را تداعی میکند. داخل کابین، یک صندلی تکنفره، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی با قابلیت بهروزرسانی از راه دور در سمت چپ و مجموعهای از کلیدها در سمت راست قرار دارد. این خودرو از یک موتور الکتریکی در عقب با قدرت ۶.۷ اسب بخار (۰.۸۰ اسب بخار در حالت مداوم) و باتری LFP با ظرفیت ۷.۶۸ کیلووات ساعت بهره میبرد. حداکثر سرعت میبوت ۶۰ کیلومتر بر ساعت است و با سرعت ثابت ۳۰ کیلومتر بر ساعت، میتواند مسافتی حدود ۱۰۰ کیلومتر را با هر بار شارژ طی کند. شارژ کامل باتری با پریز استاندارد ۱۰۰ ولتی ژاپن حدود ۵ ساعت طول میکشد و از شارژ سطح ۲ یا ۳ پشتیبانی نمیکند. بااینحال، میبوت بهصورت استاندارد به سیستم تهویه و بخاری مجهز است و فضای بار کافی برای دو مخزن ۱۸ لیتری نفت سفید دارد.
برخلاف کیکارهای بزرگتر، میبوت بر اساس مقررات «مینیکارهای اصلی» ژاپن ساخته شده است. KG موتورز معتقد است بسیاری از خودروهای ژاپنی برای نیازهای واقعی رانندگان این کشور بیشازحد پیچیده و بزرگ هستند. طبق قوانین ژاپن، مینیکارهایی مثل میبوت باید کمتر از ۲.۵ متر طول، ۱.۳ متر عرض و ۲ میلیمتر ارتفاع داشته باشند، تنها یک سرنشین را حمل کنند و در صورت الکتریکی بودن، موتور آنها حداکثر ۰.۸ اسب بخار توان مداوم داشته باشد. رانندگان میبوت باید بهتنهایی رانندگی کنند (اگرچه شرکت اجازه حمل حیوانات خانگی در فضای بار را میدهد). مزایای مینیکارها شامل بیمه ارزانتر، عدم نیاز به ارائه مدرک داشتن جای پارک و معافیت از بازرسیهای دورهای است.
KG موتورز اعلام کرده که تاکنون ۲,۲۵۰ سفارش قطعی برای میبوت دریافت کرده و این خودرو در مسیر پیشی گرفتن از فروش خودروهای الکتریکی تویوتا در ژاپن قرار دارد. در آمریکا نیز، اسلیت اتو ادعا میکند ۱۰۰ هزار رزرو برای پیکاپ الکتریکی ارزانقیمت خود دریافت کرده است. میبوت با طراحی خلاقانه، قیمت پایین و تطابق با نیازهای خاص بازار ژاپن، نهتنها توجهها را جلب کرده بلکه نشان داده که خودروهای کوچک و ساده میتوانند آیندهای روشن در دنیای الکتریکی داشته باشند.
Mohammad
۱۷ خرداد ۱۴۰۴این چه سمیه ؟
ممد ژانگولر
۱۷ خرداد ۱۴۰۴به درد روپایی زدن میخوره.
MehdiTurbo
۱۷ خرداد ۱۴۰۴خیلییی دوستش داشتم از یه نظر
داخلشو ببین تمامش شیشه است
من عاشق جاده و طبیعتم ولی وقتی پیاده میشی حس نا امنی داره
همیشه میگفتم کاش ماشین شیشه بود بیرون میشد دید
از این نظرش تمام شیشه است خوراکه منه
O
۱۷ خرداد ۱۴۰۴خیلی خنگ و گوگولیه 🤩
ولی من ترجیح میدم با ۷ هزار دلار یه موتور خوب بگیرم
SepehrV10
۱۷ خرداد ۱۴۰۴بنظرم مجوز رانندگی اینو به ۱۵ ساله ها بدن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۷ خرداد ۱۴۰۴در بعضی کشورها مثل فرانسه اگر نهایت سرعت یک خودرو کمتر از ۵۰ کیلومتر برساعت باشه، گواهینامه لازم نیست
مثل سیتروئن امی
PURIYA
۱۷ خرداد ۱۴۰۴قانون مضخرفیه
با ۵۰ تا نمیشه اتفاق بدی بیوفته
اولین مرگ بر اثر رانندگی با سرعت فقط ۶ کیلومتر بود
Ali Supercharge (ممممد سابق)
۱۷ خرداد ۱۴۰۴توی بعضی ایالت های آمریکا گواهینامه رو به ۱۴ و نیم سالهها هم میدن! گواهینامه ماشین واقعی!
arvin44
۱۷ خرداد ۱۴۰۴موتور بخری ارزشش بیشتره
کوشا
۱۷ خرداد ۱۴۰۴https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/06/KG-Motos-Mibot-2.jpg
آیا ایشون میدونه سوار چیزی شده که ارزشش از درآمد سی ماه کارگر یک کشوری بیشتره؟
elijah2001
۱۷ خرداد ۱۴۰۴این خنگ فسقلی ۷هزار دلار
کادیلاک فلیت وود با اون ابهت تو ebay دیدم ۴ هزار دلار!!!!
حسین شیرمهنجی
۱۷ خرداد ۱۴۰۴به نظرت این دو تایی که گفتی ذره ای قابلیت مقایسه با هم دارن ؟ یه کادیلاک شدیداً پر مصرف و ترکیده که با اون قیمت داره فروخته میشه ( اگر صحیح و سالم بود قبول کن که اون قیمتش نبود) وهزار جور هم هزینه تعمیرات و رسیدگی و بنزین و … داره در مقابل یه ماشین برقی کوچیک جمع و جور که مهم ترین هدفش ارائه یه حمل و نقل تک نفره راحت و کم هزینست
Samuel
۱۷ خرداد ۱۴۰۴قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری
نمیدونم چرا ما که قدر همه رو میدونیم چرا چیزی گیرمون نیومد
شهاب
۱۷ خرداد ۱۴۰۴۵ ساعت زمان شارژ و ۱۰۰ کیلومتر حداکثر برد !
حسین شیرمهنجی
۱۷ خرداد ۱۴۰۴باهاش مسافرت که نمی خواد بره طرف ، مسافر کشی هم که نمیشه کرد ، یه نفر برای استفاده روزانه نصف اینم ممکنه نیازش نشه ، کاری هم نداره شب بزنه تو شارژ