سایر خودروهای آسیایی

رونمایی از سدان برقی توگ T10F در نمایشگاه CES، جدیدترین خودروی ملی ترکیه

شرکت ترکیه‌ای تاگ دومین محصول خود را در نمایشگاه CES رونمایی کرده است. این سدان الکتریکی سال آینده ابتدا در ترکیه و سپس در اروپا عرضه خواهد شد.

لاس‌وگاس هزاران کیلومتر با ترکیه فاصله دارد اما این موضوع مانع از رونمایی سدان جدید توگ T10F در نمایشگاه CES نشده است. البته انتخاب این نمایشگاه برای رونمایی از دومین محصول توگ عجیب نیست زیرا به گفتهٔ این شرکت، T10F فقط یک خودرو محسوب نمی‌شود بلکه یک دستگاه هوشمند با فناوری ارتباطات بین خودرویی است. از این بازارگرمی‌ها که بگذریم، این ماشین یک سدان فست‌بک الکتریکی است که راه کراس‌اوور T10X را ادامه می‌دهد.

در نمای اصلی شاهد جلوپنجره‌ای کاملاً بسته با تریم کروم هستیم که شبیه گلبرگ‌های گل لاله طراحی شده است. این جلوپنجره توسط چراغ‌های LED باریکی احاطه شده است که بالای دی‌لایت‌های بومرنگ شکلی قرار گرفته‌اند. ورودی هوای مرکزی بزرگ هم یکی دیگر از ویژگی‌های دماغهٔ این سدان ترکیه‌ای هستند. در قسمت جانبی، آینه‌های دوربینی، دستگیره‌های در مخفی، خط شانهٔ برجسته و سقف مشکی‌رنگ جلب‌توجه می‌کند درحالی‌که در عقب شاهد نمایی ساده با چراغ‌های سراسری هستیم.

کابین T10F پر از تکنولوژی‌های پیشرفته است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی در کنار نمایشگر عریض ۲۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی و یک نمایشگر ۸ اینچی در پایین برای سیستم تهویه اشاره کرد. گرم‌کن غربیلک فرمان، شیفتر دوار، کنترل‌های لمسی و شارژر بی‌سیم گوشی هم از دیگر ویژگی‌های کابین دومین محصول توگ هستند. صندوق بار این ماشین ۵۰۰ لیتر ظرفیت دارد که با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۳۵۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

توگ T10F در دو نسخهٔ مختلف ارائه خواهد شد. نسخه پایه به یک موتور الکتریکی در عقب با ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است و می‌تواند ظرف ۷.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. نسخهٔ دوم اما به قوای محرکهٔ چهارچرخ محرک دو موتوره مجهز است که ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. به لطف این نیرو، سدان ترک‌ها ظرف ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

این ماشین با دو پکیج باطری مختلف قابل خریداری خواهد بود. باطری استاندارد از نوع ۵۲.۴ کیلووات ساعتی است که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن ۳۵۰ کیلومتر را فراهم می‌کند درحالی‌که باطری بزرگ‌تر ۸۸.۵ کیلووات ساعتی هم قابل سفارش است و شعاع حرکتی خودرو را به ۶۰۰ کیلومتر می‌رساند. هردو نسخه از قابلیت شارژ سریع ۱۸۰ کیلووات ساعتی برخوردار هستند که می‌تواند از ۲۰ تا ۸۰ درصد باطری‌ها را در کمتر از ۲۸ دقیقه شارژ کند. طبق گزارش‌ها، توگ T10F سال آینده ابتدا در ترکیه و سپس در اروپا عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. javad-bmw

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    موفق باشن.
    در حال تلاش هستن؛دقیقا مثل خوروساز های ما🤦
    دوستان ترکیه در صنعت قطعه سازی بسیار قوی هستش و اروپایی ها مشتریش هستن.
    فکنم آقای اشتری یه بار داخل کامنت ها نوشته بودن که ترکیه فولکس واگن قطعه میسازه. البته دقیق یادم نمیاد.

    موافقم 45
    مخالفم 5
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2338 ديدگاه)

      بله علاوه‌بر قطعه‌سازی برای فولکس، فورد اروپا، رنو، تویوتا و خصوصا فیات، برندهای مختلف دنیا در ترکیه، کارخانه مونتاژ خودرو دارن. ترکیه حتی در صنعت هوانوردی نظامی و عمومی هم دارای دانش در زمینه قطعه‌سازی هست

      موافقم 61
      مخالفم 6
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        چقدر اوپتیمایی‌طور ساختنش !
        اما باز دمشون گرم که هر وقت ماهی رو از آب بگیرند باز تازست و ای کاش اینجا هم به برخی‌ها بَر بخوره و تکونی به خودشون بِدَن به جا اینکه بازار را گلالود کنند تا همه رو سرویس کنند و تنها به پول بادآورده برسند !

        موافقم 15
        مخالفم 1
        1. علی

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (237 ديدگاه)

          آره خداوکیلی یه پیچش هم ساخت و طراحی ترکیه نیست چه پیشرفتی 😏در مورد موتورش و طراحی و ساخت بدنه و آیرودینامیک که کدوم شرکت ساخته هم توضیح بدید بخندیم😂

          موافقم 2
          مخالفم 23
  2. MK

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    خبری به شدت ناراحت کننده برای ماپیشرفت های روزافزون کشورهایی توی صنعت خودروکه فکرشم نمی کنی وعقب موندگی خودروسازی که حدود۵۰سالشه

    موافقم 27
    مخالفم 7
    1. h-a-m-i

      ۲۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (16 ديدگاه)

      وقتی طرف مهندس مکانیکه برای استخدام که چه عرض کنم برای کارمند قراردادی شدن. بجای معیار قرار دادن علمو وتواناییش ازش میپرسن نماز میت چیه .کفن چند تیکه است یا پارچه قلاهقود فلانی چند متره
      پنجاه که هیچی شما بگو صدوپنجاه سال

      موافقم 39
      مخالفم 8
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (2338 ديدگاه)

        این که شما می‌فرمایید برای نهادهای دولتی تاحدودی قبلا وجود داشت اما الان در خودروسازی ما پرسنل نقشی ندارن
        مدیریت عالی در تمام صنایع ما به دست آدم‌های کم‌سواد و پارتی‌دار هست

        موافقم 50
        مخالفم 5
        1. رومانی>چین>فرانسه

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (1114 ديدگاه)

          آقای اشتری شما که دستی بر آتش دارید لطفاً بگویید آیا حقیقت دارد که مهندسان نخبه در ایران خودرو هستند ولی اجازه نمی‌دهند کاری را پیش ببرند

          موافقم 4
          مخالفم 10
        2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (2338 ديدگاه)

          من معتقدم حتی یک نخبه در ایران خودرو سایپا وجود نداره

          آدم عاقل و اهل دانش در حد نخبه و نابغه، هرگز به این منابع فساد وارد نمی‌شه
          حتی در بهترین دانشگاه‌های ایران، رشته مهندسی مکانیک با فناوری خودرو مدرن نداریم به همین دلیل پیشرانه‌های جدید سایپا و ایران خودرو ۱۵ سال از چین و هند عقب هستند
          مهندسان برق و کامپیوتر ایران وقتی در خارج ادامه تحصیل می‌دن، تا حدودی حرف برای گفتن دارن اما افرادی که داخل ایران، رشته‌های مرتبط با خودرو خونده باشن، اون طرف دنیا متوجه می‌شن در دانشگاه ایرانی کلاه سرشون رفته و خیلی عقب افتادن از فناوری روز. بنابراین خیالتون راحت باشه در خودروسازی ایران نخبه و مهندس سطح بالا نداریم،

          موافقم 43
          مخالفم 4
        3. new reventon

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (394 ديدگاه)

          کسی ام هیچی بلد نیست
          یا اصلا کسی انرژی نداره که چیزی یاد بگیره

          موافقم 1
          مخالفم 6
  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (957 ديدگاه)

    ما با چهل سال سال سابقه خودروسازی هنوز تو پراید و پژو موندیم دمشون گرم

    موافقم 30
    مخالفم 4
  4. سالار فصل

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (366 ديدگاه)

    باعث خوشحالیه ، شاید پیشرفت بیشتر همسایگان باعث بشه ما هم یه تکونی به خودمون بدیم.
    در ضمن نویسنده محترم شما از کجا میدونید بازارگرمیه شاید‌واقعا همینطور هست

    موافقم 7
    مخالفم 13
    1. phonix

      ۲۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      من که چشمم اب نمیخوره اینا اگر با این چیزا تحریک میشدن تا الان چندتا برج برای رقابت با اعراب خلیج ساخته بودن تا روشونو کم کنن یا چندتا ورزشگاه درست و حسابی و الا اخر
      این کشور نفرین شده

      موافقم 29
      مخالفم 4
    2. B

      ۲۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      بیشتر باعث میشه فاصلمون زیادتر شه باهاشون

      موافقم 15
      مخالفم 3
      1. احسان

        ۲۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (102 ديدگاه)

        اینکه همسایه هامون مثل ما باشن دردی از ما دوا نمی کنه.کاش همسایه ها پیشرفت کنند از جمله افغانستان و پاکستان و مسئولین عالی رتبه هم حس رقابت بهشون دست بده و ما هم پیشرفت کنیم.

        موافقم 4
        مخالفم 5
  5. فرشاد

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    پژو پارس سفارشی elx با موتور xupفول
    ماشالا سلطان ماشالا کشش دنده فلان
    جنگنده فالان با صدپنجاه اسب
    واقن گاها فک میکنم ادمین و صاب این پیجای مضخرف از ایرانخودرو حقوقی چیزی میگیرن چون واقن اینهمه حماقتتتت تعریف نشده
    البته جهان سوم ینی همین خب

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. ۲۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3193 ديدگاه)

      با ایلیکس شاخ میشن

      موافقم 6
      مخالفم 2
  6. Amir mahdi

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    بازم بگید مرگ بر پیشرفت
    بازم بگید درود بر عرب

    موافقم 6
    مخالفم 12
  7. ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3193 ديدگاه)

    خیلی ماشین خوبیه و خوشگله 🇹🇷🇹🇷🇹🇷

    موافقم 22
    مخالفم 12
    1. ۲۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3193 ديدگاه)

      ایموجی اخریو پاک کردی هرکی کرد دمش سرد 😂😂

      موافقم 3
      مخالفم 1
  8. B

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (350 ديدگاه)

    تو طراحیش خیلی از ماشینای بیمر الهام گرفته شده اما به هر حال طراحی زیبایی داره

    موافقم 6
    مخالفم 3
  9. Hamid

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (280 ديدگاه)

    دست و پا زدن الکیه.
    چه خوشمون بیاد چه نیاد متاسفانه آینده خودرو دست چین هست.

    موافقم 6
    مخالفم 13
  10. Behi

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (146 ديدگاه)

    برخلاف خیلی از برندای دیگه که برقیا رو خیلی تهاجمی طراحی می‌کنن، اینا خیلی کلاسیک و زیبا طراحی کردن.

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. محمود

      ۲۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این نه کلاسیکه و نه زیبا. حتی طراحیش در سطح چینی ‌‌‌‌ها هم نیست. سعی کردن از جیلی امگرند‌های جدید الگو بگیرن ولی خراب کردن

      موافقم 3
      مخالفم 8
  11. مهدی ایزدپناه

    ۲۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود و ارادت و احترام به تمام دوستان
    بنده نظر شخصی خودم رو عرض میکنم و به تمام نظرات دوستان احترام میذارم
    به همین چند تا پستی که خودمون گذاشتیم یک بار دیگه نگاه بفرمایید آیا ما همون مردم سرزمین پارس هستیم که علم رو در ثریا جستجو میکنیم؟
    نیازی نیست به جای استفاده کردن از مزیتهای علمیِ دیگران تخریبشون کنیم
    حتی اگر خیلی ضعیف تر از این هم میساختن باز هم برای همون تلاش کردن.هفته ی گذشته فیلمی توی تلویزیون دیدم در مورد یک فر اهل تهران که با هزینه ی شخصیش و حتی بدون ابزار دقیق و با متریالهای ساده دو مدل از خودروی بوگاتی رو ساخته بود
    البته با احترام به نظر جناب اشتری باید بگم تنها راه پیشرفت توی این مملکت با این همه استعداد عجیب و قریب و جوانان مستعد،اینه که علم رو نهادینه و بومی کنیم.حتما آقای حسن کلهر رو میشناسید.طراحیهاش رو ببینید. ما مدیر متخصص،لایق و با انگیزه میخوایم
    وگرنه بیرون گود همه بلدن بگن لِنگِش کن.

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا